جذب سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث ترمینال ۲ و ۳ غلات در بندر/ بهره برداری از ۸۰ هزار مترمربع از انبارهای سرپوشیده در حال ساخت در بندر / افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات از ۲۵۰ به ۶۰۰ تن بر ساعت/ کاهش توقف ناشی از جابجایی تجهیزات و معطلی شروع عملیات کشتی/ هیدروگرافی کانال خورموسی، اسکله ها، سکوها و حوضچه ها در دستور کار 50 اقدام سازمان بنادر برای مقابله با ویروس کرونا تا پایان نوروز 99/ ممنوعیت گردشگری و محدودیت سفرهای دریایی/ ضدعفونی کردن تمام تجهیزات بندری، شناورها و پایانه های تجاری و مسافری/ همکاری و تسریع در واردات اقلام بهداشتی/ اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کووید 19 به وزارت صمت همه بنادر ما مملو از کالا است/ کامیون ها در بنادر برای بارگیری کالاهای اساسی در صف هستند/ پروتکل های وزارت بهداشت در بنادر کشور اجرا می شود خروج روزانه 50 واگن و 30 هزار تن کالای اساسی از بندر امام(ره)/ تخلیه 53 درصد از محمولات کالای اساسی کشور در بندر امام(ره)/ تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر/ خروج روزانه 2 هزار دستگاه کامیون حامل کالای اساسی از بندر امام(ره) تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد مناسب است ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99
مدیرکل توافقنامه‌های بین المللی و توسعه بازار سازمان بنادر ودریانوردی گفت: توافقنامه حمل و نقل دریایی با یونان تا سه ماه آینده امضاخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ خسرو سرایی با اشاره به سفر اخیر خود به یونان و تدوین توافقنامه دریایی با این کشور اظهار داشت: با توجه

به سابقه طولانی و تاریخی دریایی ایران و یونان و در جهت استحکام بیشتر روابط دریایی دو کشور به همراه توسعه روابط کشتیرانی و حمل و نقل دریایی نشست کمیته همکاری های بندری و دریایی ایران و یونان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: این نشست مشترک با حضور آنیستاس آگیسالیائوس معاون حمل و نقل دریایی یونان تشکیل  و سه سند همکاری برای ارائه به مقامات ارشد دریایی دو کشور تدوین شد.

 

سرایی با فشرده و نظام مند خواندن مذاکرات ، نتیجه آن را بسیار خوب توصیف کرد و درباره اسناد تدوین شده تصریح کرد: نخستین سند در زمینه توسعه حمل و نقل تجاری-دریایی تدوین شد، سند دوم نیز توسعه همکاری های آموزشی بر اساس استاندارد بین المللی STCW را در بر می گیرد.

 

وی سند سوم را با موضوع توسعه همکاری های بندری ایران و یونان اعلام کرد و افزود: در نظر داریم با توجه به توانایی ها و ویژگی های مشابه، همکاری بنادر تسالونیکی و پیرائوس یونان با بنادر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی در اجرای این اسناد شکل بگیرد.

 

مدیرکل توافقنامه های بین المللی و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با اجرای این اسناد تجارت این بنادر تسهیل خواهد شد و گفت : با اجرای نهایی توافقنامه دریایی دو کشور، مشکلات احتمالی برای کشتیرانی های دو طرف کمتر و فعالیت آنها تسهیل خواهد شد ، همچنین تسهیلات برای خدمه کشتی های دو طرف نیز بیشتر می شود.

 

سرایی هدف از تدوین و اجرای این نوع توافقنامه های دریایی را اجرای کامل استانداردهای بین المللی دریایی، رقابت آزاد و عادلانه و رفع تبعیض در خدمات دهی به کشتی ها اعلام کرد و تاکید کرد: انتظار داریم رفتار یکسان در بنادر دیگر کشورها مانند یونان با این نوع توافقات با کشتی های ایرانی کاملا لحاظ شود چرا که در دوران تحریم ها تبعیض نسبت به شناورهای مرتبط با ایران بسیار زیاد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد حاکمیتی دریایی کشور با افزایش همکاری های بین المللی در صدد حمایت هر چه بیشتر از خطوط کشتیرانی ایرانی به ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی در زمان تحریم ها متحمل بیشترین فشارهای بین المللی شد اما اجازه نداد مبادلات تجاری دریایی کشور زمین گیر شود و سازمان بنادر و دریانوردی به حمایت خود از این ناوگان ادامه خواهد داد.

 

سرایی افزود : موافقتنامه دریایی با یونان در راستای موافقتنامه های دریایی پیشین با کره جنوبی و قزاقستان است که در نتیجه بیش از دو سال مذاکره به دست آمده است تا راه برای حضور قدرتمند کشتی های ایرانی در آب های بین المللی و بنادر دیگر کشورها بیشتر هموار شود.

 

۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۹,۹۰۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید