اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
به منظور تسهیل ترافیک در اراضی پشتیبانی؛ عملیات اجرایی یک تقاطع غیر همسطح جدید در پیشرفته ترین بندر تجاری ایران آغاز شد
عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران با حضور معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

به گزارش  روابط عمومی، "محمدرضا  اللهیار" معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح  منتهی به اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی، این پل سه دهانه با طول کل ۱۰۵ متر قرار است طی مدت ۲۲ ماه توسط پیمانکار بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه، علاوه بر ساخت تقاطع غیرهمسطح، جاده دسترسی به این پل سه دهانه به طول ۱۰۰۰ متر برای تردد کامیون ها و همچنین ۵۵۰ متر خط ریل برای تردد واگن های باری نیز احداث شود.

اللهیار هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با درب اصلی ورود و خروج بندر و همچنین تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد.

وی تفکیک ترافیک ورودی اراضی پشتیبانی از ترافیک کامیون ها عبوری به مقصد اسکله ها و محوطه های اطراف آن به عنوان هدف مهم احداث این پل تقاطع غیرهمسطح برشمرد.

معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ این پروژه را رقمی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:"عباس کمالی" معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز طی اظهاراتی کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا از جمله مزایای اجرای این مسیر جدید دسترسی در بزرگترین بندر تجاری کشور دانست.

وی اضافه کرد: در قالب مطالعات کامل صورت گرفته، ساماندهی مسیرهای داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی (اعم از جاده و ریل) و همچنین مسیرهای ورودی و خروجی‌ این بندر با ایجاد و توسعه شریان‌های بندری و ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به جابجایی سالیانه بالغ بر ۷۰ میلیون تن محموله های تجاری و تردد روزانه بالغ بر شش هزار کامیون و خودرو سواری در جاده های داخلی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: ترافیک موجود در این بندر نه تنها موجب بروز مشکلاتی برای فعالیت های عملیاتی و خدمات رسانی شده است بلکه آثارنامطلوب آن به جاده‌ها به عنوان زیرساخت و سرمایه کشور نیز کشیده می‌شود که یکی از بارزترین آن می‌تواند وقوع تصادفات رانندگی است.