آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
نشست مدیرکل بنادرهرمزگان با معاون شرکت راه آهن کشور/ خیز بلند بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه
در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، بر لزوم بهره گیری از زیرساخت های شبکه ریلی در بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر ریل پایه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی، " اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست طی سخنانی به تشریح ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۶ کیلومتر خط ریل در بزرگترین بندر تجاری کشور وجود دارد، بنابراین باید با تدابیری که از سوی شرکت راه آهن اندیشیده می شود، سهم جابجایی کالا روی واگن در مقایسه با کامیون افزایش یابد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای شرکت های بخش خصوصی پایانه دار برای توسعه زیرساخت های شبکه ریلی در محوطه تحت مدیریت آنها در نظر گرفته است و هیچ گونه محدودیتی در بحث تقاضای شرکت ها برای توسعه خطوط ریلی نداریم.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های ریلی در پایانه های مواد معدنی، فرآورده های نفتی و کانتینری و مکانیزه کردن فرآیند تخلیه و بارگیری محموله ها روی واگن، بیان کرد: توقع و انتظار ما از شرکت راه آهن این است که در زمینه بکارگیری ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی این بندر، خودش مستقیما وارد فرآیند بازاریابی شود و به عنوان رابط بین صاحبان کالا و کشتیرانی ها عمل نماید.

عفیفی پور از اقدامات ریلی صورت گرفته در این بندر به عنوان خیز بلند بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه در نقطه کانونی تنگه هرمز و منطقه استراتژیک خلیج فارس توصیف کرد.

"سید مصطفی داوودی" معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از تعامل مناسب و همکاری های مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با شرکت راه آهن قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر در کشور ۱۹ اداره کل راه آهن در ۳۱ استان کشور فعال هستند که راه آهن منطقه هرمزگان به تنهایی ۲۵ درصد از سهم جابجایی کالا از طریق شبکه ریلی را به خود اختصاص داده است.