سرمایه گذاری ۵هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای زیرساخت صادراتی در بنادر/ تخفیف ۲۵درصدی سازمان بنادر برای توسعه صادرات / اعمال تعرفه های ترجیحی و تخفیفات صادراتی ویژه در بندر چابهار/ ایجاد ترمینال های تخصصی و تمام مکانیزه صادرات مواد معدنی در بنادر در دستور کار ارسال سومین محموله ترانزیتی افغانستان از بندر چابهار/ اولین محموله صادراتی کالاهای یخچالی کرمان به مقصد هند صادر شد تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله / اعتباری ۷۲۰میلیاردی سازمان بنادر برای اجرای طرح در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده
نشست مدیرکل بنادرهرمزگان با معاون شرکت راه آهن کشور/ خیز بلند بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه
در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، بر لزوم بهره گیری از زیرساخت های شبکه ریلی در بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر ریل پایه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی، " اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست طی سخنانی به تشریح ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۶ کیلومتر خط ریل در بزرگترین بندر تجاری کشور وجود دارد، بنابراین باید با تدابیری که از سوی شرکت راه آهن اندیشیده می شود، سهم جابجایی کالا روی واگن در مقایسه با کامیون افزایش یابد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای شرکت های بخش خصوصی پایانه دار برای توسعه زیرساخت های شبکه ریلی در محوطه تحت مدیریت آنها در نظر گرفته است و هیچ گونه محدودیتی در بحث تقاضای شرکت ها برای توسعه خطوط ریلی نداریم.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های ریلی در پایانه های مواد معدنی، فرآورده های نفتی و کانتینری و مکانیزه کردن فرآیند تخلیه و بارگیری محموله ها روی واگن، بیان کرد: توقع و انتظار ما از شرکت راه آهن این است که در زمینه بکارگیری ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی این بندر، خودش مستقیما وارد فرآیند بازاریابی شود و به عنوان رابط بین صاحبان کالا و کشتیرانی ها عمل نماید.

عفیفی پور از اقدامات ریلی صورت گرفته در این بندر به عنوان خیز بلند بندر شهید رجایی برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه در نقطه کانونی تنگه هرمز و منطقه استراتژیک خلیج فارس توصیف کرد.

"سید مصطفی داوودی" معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از تعامل مناسب و همکاری های مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با شرکت راه آهن قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر در کشور ۱۹ اداره کل راه آهن در ۳۱ استان کشور فعال هستند که راه آهن منطقه هرمزگان به تنهایی ۲۵ درصد از سهم جابجایی کالا از طریق شبکه ریلی را به خود اختصاص داده است.