تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است طرح توسعه بندرچابهار فراتر از برنامه زمان‌بندی در حال اجراست عزم جدی سازمان بنادر برای استفاده حداکثری از پتانسیل داخلی جهت تأمین قطعات و تجهیزات بندری و دریایی/ آمادگی کامل سازمان بنادر برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان
توسعه چابهار، کلید رونق کریدور شمال-جنوب
با افتتاح فازهای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، این بندر به قطب مهمی در کدیدور بین المللی شمال-جنوب و ارتباط با کشورهای افغانستان و آسیای میانه تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر ودریانوردی، وجود کریدورهای حمل و نقل بین المللی فعال جهت تسهیل ترانزیت و مبادله کالا یکی از عوامل و شاخصه های پیشرفت و توسعه کشورها است و مدتها است که کشورها توجه ویژه ای به این مساله دارند. تا جایی که با سرمایه گزاری و توسعه زیرساخت ها تلاش می کنند رونق کریدورها را نسبت به کردیورهای رقیب افزایش دهند.

کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال جنوب یکی از مهمترین کریدورهای ایران و منطقه است که در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۰ در سن‌پترزبورگ توسط سه کشور ایران، روسیه و هند و به منظور ترویج همکاری های حمل و نقلی بین اعضاء تأسیس شد. این کریدور اقیانوس هند و خلیج‌فارس را از طریق ایران به دریای خزر سپس از طریق روسیه به سن‌پترزبورگ و شمال اروپا متصل می‌کند.

با افتتاح فازهای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، این کریدور بیش از پیش تقویت خواهد شد و دسترسی به آن به صرفه تر و سریعتر خواهد بود. همین مساله عامل رونق مبادلات بین المللی از این منطقه و توسعه و پیرفت جنوب شرق کشور خواهد بود.

اکنون این کریدور با پذیرش ده عضو جدید گسترش یافته است که این اعضاء عبارتند از :آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، اوکراین، بلاروس، عمان و سوریه .بلغارستان نیز بعنوان عضو ناظر در  این کریدور حضور دارد. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشور امین انتخاب شد که وظیفه دارد طرفهای متعاهد را درخصوص پیوستن سایر کشورها به این موافقتنامه و یا کناره‌گیری هر یک از طرفهای متعاهد از آن مطلع کند.

 

اهداف :

·        توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال جنوب.

·    افزایش دسترسی طرفهای متعاهد این موافقتنامه به بازارهای جهانی از طریق تسهیلات حمل و نقلی ریلی، جاده‌ای، دریایی، رودخانه‌ای و هوایی.

·        مساعدت در جهت افزایش حجم حمل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر.

·        تأمین امنیت سفر، ایمنی محصولات و همچنین حفظ محیط زیست براساس استانداردهای بین‌المللی.

·        هماهنگ‌سازی سیاستهای حمل و نقل و همچنین پی‌ریزی قوانین و مقررات مورد نیاز حمل و نقل برای اجرای این موافقتنامه.

·    تأمین شرایط برابر جهت عرضه‌کنندگان انواع خدمات حمل و نقل کالا و مسافر در کشورهای متعاهد در چارچوب کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال جنوب.

۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۳۹۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید