"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است

نشست تخصصی کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در کره جنوبی

نشست تخصصی کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در کره جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، با لازم الاجرا شدن الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها از 18 شهریور سال جاری (8 سپتامبر 2017) با الحاق 63 کشور و 5/68 درصد تناژ کشتیرانی جهان، تفاهم نامه توکیو اقدام به برگزاری هفتمین نشست تخصصی درباره کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در بازه زمانی 22 الی 25 آبان ماه نمود که با همکاری مشترک دبیرخانه تفاهم نامه توکیو و وزارت اقیانوس‌ها و ماهیگیری کره جنوبی در موسسه فناوری دریانوردی کره واقع در شهر بوسان برگزار شد.
به همین مناسبت کارشناس کنترل و بازرسی کشتی‌ها از بندر عسلویه به نمایندگی از سازمان بنادر و دریانوردی و تفاهم نامه کنترل و بازرسی اقیانوس هند در نشست مذکور حضور یافت.
مهمترین اهداف این نشست از جمله یکپارچه سازی رویه های اجرای موثر مقررات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها و همچین آشنائی افسران کنترل و بازرسی کشتی‌ها با جزئیات فنی و قانونی کنوانسیون بوده است که با ارائه کنفرانس هائی توسط چندین تن از استادان این رشته و همچنین بازدید از کارخانه ساخت سیستم تصفیه آب توازن کشتی‌ها و همچنین آشنایی در خصوص چگونگی رفتار کشورهای دارای صنعت و تکنولوژی در صنعت دریانوردی با بخش هایی از کنوانسیون که نیاز به تفسیرهای دقیق تری دارند نام برد . حضور در این کارگاه تخصصی موجب فراهم آورنده توانایی افسران کنترل و بازرسی در قظاوت حرفه ای مناسب ، کاهش عدم انطباق در بازرسی های با کیفیت از الزامات ناوگان تحت پرچم و خارجی و  ارتقای سطح ایمنی ناوگان دریایی کشور خواهد بود.

 

۱۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۶
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۵۳۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید