ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
راستاد: اجرای ۱۵ درصدی فاز ۲ بندر شهیدبهشتی چابهار
محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این مطلب که ۱۵ درصد فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار در قالب ظرفیت‌های فاز یک به اجرا درآمده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا از ظرفیت‌های فاز یک برای توسعه پس‌کرانه‌های بندر و تثبیت دیواره ساحلی استفاده کند.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که فازهای ۲ و دیگر فازهای بندر شهیدبهشتی چابهار در چه مرحله‌ای از روند احداث قرار دارند گفت: فاز ۲ در قالب بخشی از ظرفیت‌های فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، تقریبا ۱۵ درصدش اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این  که در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برنامه شروع فاز ۲ را در دستور کار ندارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا از ظرفیت‌های فاز یک برای توسعه یکسری از نیازهای دیگر فاز یک از جمله دسترسی پس‌کرانه‌ای بندر و تثبیت دیواره ساحلی استفاده کند.

راستاد تصریح کرد:  اجرای کامل فاز ۲  در آینده و با توجه به درنظرگرفتن شرایط روند جذب کشتی و کالا تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بندرچابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.

این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.

بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادرجنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح شده است.

همچنین قرار است بندر شهید بهشتی در ۵ فاز  تکمیل شود و از ظرفیت کنونی که  ۸.۵ میلیون تن است را به ۸۰ تا ۸۵ میلیون تن برساند.

۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۵۳۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید