تخلیه ۵.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان خرداد/ اعلام میزان موجودی تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر مجوز تمدید بهره برداری از اسکله صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر صادر شد برنامه راهبردی مصر برای توسعه ناوگان کشتیرانی و کمک به زنجیره تامین منطقه برنامه‌های گسترده سازمان بنادر برای تقویت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران/ تاکید بر بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد/ انجام مطالعات تفصیلی مدیریت بحران در ۹ بندر پهلوگیری خودکار کشتی ها در بنادر، پیش نیاز کشتیرانی خودران پروژه برق رسانی بندر شادگان در مراحل پایانی عزم‌ سازمان‌بنادر برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در بنادر کشور/ شفافیت در واگذاری های اراضی در بنادر کشور در دستور کار زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی:طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی مبنای توسعه دریامحور است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی (ICZM) گفت: این طرح مبنای توسعه دریامحور در کشور است.

محمدرضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور دریایی از نعمت پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است.

وی افزود: با بهره گیری و استفاده بهینه از این ظرفیت و نعمت خدادادی، می توان بسیاری از مشکلات کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را مرتفع کرد و در پی آن از اتکای درآمد کشور به نفت کاسته خواهد شد.

شناسایی دقیق پدیده های دریایی گام نخست توسعه دریامحور

به گفته اله یار، گام نخست استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور، شناسایی دقیق پدیده های دریایی و جمع آوری اطلاعات پایه در قالب طرح آمایش دریایی است که توسط سازمان بنادر در دست مطالعه است.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) با همکاری 18 دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید و کارویژه مرز شورای امنیت ملی کشور نیز در جریان این مطالعات قرار دارد.

اله یار بیان کرد: از این پس، سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند که استان هرمزگان نخستین استانی در کشور محسوب می شود که نتایج مطالعات ICZM در آن به صورت عملیاتی با همکاری مدیریت عالی استان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پیاده سازی می شود.

 وی با بیان اینکه هرمزگان به دلیل بهره مندی از 40 درصد سواحل کشور، دارای طولانی ترین نوار ساحلی در کشور است، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه اطلاعات پایه دریایی این استان نیز موجود بود، هرمزگان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد.

شفافیت مسئولیت تمام دستگاه‌ها؛ با اجرای طرح مدیریت یکپارچه ساحلی

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح مطالعات یکپارچه‌ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده ‌تا از ظرفیت‌های ساحل و دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

الهیار خاطرنشان کرد: بر پایه مطالعات صورت گرفته در ICZM، به همت سازمان بنادر اجرای طرح کاداستر ساحلی با همکاری نهادهای متولی در دستور کار قرار دارد.

۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۶۳۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید