ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین نخستین کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر بوشهر؛ پهلو گرفت مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر
مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان: برای توسعه بندر انزلی80 میلیارد ریال : اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان از اجرای مطالعه طرح توسعه بندرانزلی خبر داد.

مهندس فرهاد منتصر کوهساری گفت: با اجرای این طرح که مطالعه آن انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد و در سفر رییس‌جهمور به استان نیز مطرح خواهد شد، مساحت بندر از 65 هکتار به 100 هکتار و تعداد اسکله‌ها نیز از 10 پست به 24 پست اسکله افزایش می‌یابد.

او افزود: هم‌چنین افزایش عمق کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری آن‌ها، توسعه موج شکن‌ها، اجرای طرح راه‌آهن بندری برای اتصال به راه‌آهن سراسری گیلان نیز در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

کوهساری گفت: در حال حاضر نیز با اجرای طرح توسعه مجتمع بندرانزلی، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از 4 میلیون تن به 6 میلیون تن و ساخت اسکله‌ها از 5 پست به 10 پست و ساخت برج کنترل و تجهیزات آن، احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی، خرید کشتی لایروب یاسین، واگذاری امور به بخش خصوصی تحولات ارزنده‌ای در بندرانزلی ایجاد شده است.

وی از مجهز شدن به فن‌آوری تخلیه و بارگیری کالا، توسعه محدوده این بندر و راه‌اندازی و ایجاد سیستم‌های مکانیزه و شبکه‌های IT و ICT توسعه یافته به عنوان دیگر فعالیت‌های بندری نام برد.

مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان با تاکید بر ارتقاء بهره‌وری در امور بندری گفت: در حال حاضر با کاهش قابل توجه تشریفات گمرکی و افزایش بهره‌وری در امور، مدت ماندگاری کشتی‌ها به 1.2 روز و زمان سرویس‌دهی به آنان به صفر رسیده است.

او با اشاره به طرح جامع بندرهای بازرگانی یادآور شد: سازمان بنادر و کشتیرانی به منظور تعیین ظرفیت استراتژیکی توسعه بنادر بازرگانی کشور، قراردادی با یک شرکت آلمانی منعقد کرد تا بر اساس آن ضمن مقایسه بنادر کشور و زیرساخت‌های آن با سایر بندرهای دنیا، ظرفیت مناسبی را برای بندرهای کشور با هدف استفاده بهتر از آن ارائه دهد.

کوهساری در ادامه با بیان این که بندرانزلی پس از بندرهای شهید رجایی و امام‌خمینی سومین بندر کشور و مهم‌ترین بندر شمال کشور است، گفت: نزدیکی این بندر به فرودگاه بین‌المللی رشت، ساخت راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی، ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و وجود شهرک صنعتی موقیعت ممتازی را برای آن به وجود آورده است که با بازاریابی مناسب و بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های آن می‌توانیم نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور ایفا کنیم.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان میزان اعتبار اختصاص یافته برای توسعه زیرساخت، خرید اراضی و تجهیرات این بندر در سال 85 را 80 میلیارد ریال اعلام کرد

۵ دی ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۱۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید