افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان: برای توسعه بندر انزلی80 میلیارد ریال : اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان از اجرای مطالعه طرح توسعه بندرانزلی خبر داد.

مهندس فرهاد منتصر کوهساری گفت: با اجرای این طرح که مطالعه آن انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد و در سفر رییس‌جهمور به استان نیز مطرح خواهد شد، مساحت بندر از 65 هکتار به 100 هکتار و تعداد اسکله‌ها نیز از 10 پست به 24 پست اسکله افزایش می‌یابد.

او افزود: هم‌چنین افزایش عمق کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری آن‌ها، توسعه موج شکن‌ها، اجرای طرح راه‌آهن بندری برای اتصال به راه‌آهن سراسری گیلان نیز در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

کوهساری گفت: در حال حاضر نیز با اجرای طرح توسعه مجتمع بندرانزلی، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از 4 میلیون تن به 6 میلیون تن و ساخت اسکله‌ها از 5 پست به 10 پست و ساخت برج کنترل و تجهیزات آن، احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی، خرید کشتی لایروب یاسین، واگذاری امور به بخش خصوصی تحولات ارزنده‌ای در بندرانزلی ایجاد شده است.

وی از مجهز شدن به فن‌آوری تخلیه و بارگیری کالا، توسعه محدوده این بندر و راه‌اندازی و ایجاد سیستم‌های مکانیزه و شبکه‌های IT و ICT توسعه یافته به عنوان دیگر فعالیت‌های بندری نام برد.

مدیر کل بنادر و کشتیرانی گیلان با تاکید بر ارتقاء بهره‌وری در امور بندری گفت: در حال حاضر با کاهش قابل توجه تشریفات گمرکی و افزایش بهره‌وری در امور، مدت ماندگاری کشتی‌ها به 1.2 روز و زمان سرویس‌دهی به آنان به صفر رسیده است.

او با اشاره به طرح جامع بندرهای بازرگانی یادآور شد: سازمان بنادر و کشتیرانی به منظور تعیین ظرفیت استراتژیکی توسعه بنادر بازرگانی کشور، قراردادی با یک شرکت آلمانی منعقد کرد تا بر اساس آن ضمن مقایسه بنادر کشور و زیرساخت‌های آن با سایر بندرهای دنیا، ظرفیت مناسبی را برای بندرهای کشور با هدف استفاده بهتر از آن ارائه دهد.

کوهساری در ادامه با بیان این که بندرانزلی پس از بندرهای شهید رجایی و امام‌خمینی سومین بندر کشور و مهم‌ترین بندر شمال کشور است، گفت: نزدیکی این بندر به فرودگاه بین‌المللی رشت، ساخت راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی، ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و وجود شهرک صنعتی موقیعت ممتازی را برای آن به وجود آورده است که با بازاریابی مناسب و بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های آن می‌توانیم نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور ایفا کنیم.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان میزان اعتبار اختصاص یافته برای توسعه زیرساخت، خرید اراضی و تجهیرات این بندر در سال 85 را 80 میلیارد ریال اعلام کرد

۵ دی ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۱۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید