امکان صدور گواهینامه های دریایی شناورها در بنادر کشور فراهم شد/ حذف رفت و آمد های غیرضرور مالکان و بهره برداران شناورها ضرورت آزادسازی فضای بنادر با تعیین تکلیف وضعیت کالاهای متروکه/ جلوگیری از انباشت بخشی از نیاز اقتصادی کشور با متروکه شدن کالاها/ بنادر محل نگهداری کالا نیست/ لزوم اقدام قانونی و سریع در مورد تعیین وضعیت کالاهای متروکه در بنادر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وضعیت کالاهای متروکه در بنادر را مشخص کند/ ماندگاری کالا در بنادر کشور به نفع هیچ کس نیست/ افزایش میزان رسوب کالا، سازمان بنادر و دریانوردی را با مشکل مواجه می کند بسته های جدید حمایتی و تشویقی سازمان بنادر برای سرمایه گذاران و فعالان بندری/ تخفیف به تجاری که 45 روزه کالای خود را به سرزمین اصلی برسانند/ حمایت از خطوط لاینری ، فیدری و باکس اپراتور در دوره جدید/ افزایش کرایه حمل رصد می شود ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی
دنبال از رده خارج کردن لنج ها نیستیم/سازمان بنادر تنها به دنبال  بهبود وضعیت ناوگان دریایی است
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نوسازی شناورهای سنتی و کشتی های قدیمی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،نادر پسنده در پنل تخصصی بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی افزود:هر چه سن ناوگان و شناورهای دریایی  بالاتر برود به همان اندازه از ایمنی آنها کاسته خواهد شد، به همین خاطر نوسازی و جایگزینی شناورهای قدیمی با کشتی های جدید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه موضوع نوسازی ناوگان دریایی به خصوص شناورهای قدیمی و سنتی موضوع تازه ای نیست، تاکید کرد: در تمامی دستورالعمل ها  و قوانین نیز موضوع رسیدگی به شناورهای سنتی در نظر گرفته شده است و در واقع مقررات نیز از اجرای آن دفاع می کند.

 

هنوز اتفاقی برای تعویض شناورهای فرسوده نیفتاده است

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه مدت های طولانی است که  در خصوص تعویض و جایگزینی شناورهای سنتی و قدیمی صحبت می شود اما تا امروز اتفاق عملیاتی خاصی در این حوزه نیفتاده است.

 

وی در توضیح منابع مالی که می توان از آنها برای تعویض و جایگزینی شناورهای قدیمی استفاده کرد نیز گفت: به عنوان مثال می توان از سود حاصل از ته لنجی ها و سود به دست آمده از تفاوت هزینه سوخت برای تعویض شناورهای سنتی استفاده کرد.

روش های مختلف برای تعویض شناورهای فرسوده

 

پسنده با اشاره به اینکه می توان از چند روش مختلف برای نوسازی  تعویض شناورهای سنتی بهره برد تاکید کرد: استفاده از محل وجوه اداره شده سازمان، صندوق توسعه ملی نیز می تواند به عنوان منابع مالی در نظر گرفته شود. در واقع مسئولان می توانند از یارانه و 4وام کم بهره یا بدون بهره برای تعویض شناورهای سنتی استفاده کنند.

 

وی همچنین تاکید کرد که سازمان متبوع وی تنها به دنبال  بهبود وضعیت ناوگان دریایی به خصوص شناورهای با سنین بالاست و به هیچ عنوان به دنبال آن نیست تا شناورهای سنتی مانند لنج ها را از رده خارج کند.شناورهای قدیمی مانند لنج ها می توانند با کمی تغییر و بهبود وضعیت در بخش های مختلفی مانند شناور تفریحی خدمت رسانی کنند.

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۷:۱۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۳۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید