الحاق یک فروند اسکله فلزی تجسس و نجات دریایی در بندر شهید حقانی بنادر تجاری مهمترین معیار فعال بودن اقتصاد یک کشور هستند/ 250 میلیون تن؛ ظرفیت سالانه بنادر کشور/ فعالیت بنادر در ایران حتی یک لحظه متوقف نمی شود بنادر ایران؛ توانایی جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را دارند/ ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی در بنادر ایران به وجود آمده است/ توسعه بنادر می تواند جهش اقتصادی کشور را رقم بزند انعقاد تفاهم نامه ترانزیتی بندر چابهار با بخش خصوصی افغانستان/ تراتزیت ۲۶۶۴ TEU کالای افغانستان از طریق بندر چابهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروندرود مهار شد آغاز پروژه ارتقاء شبکه اطفای حریق در بندر خرمشهر/ افزایش ایمنی محوطه های بندری و پیشگیری از سوانح و آسیب های جانی سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد/ مصون ماندن انسان و کالا از تهدید ویروس کرونا در بنادر کشور/ هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم پایان عملیات اطفای حریق لنج تجاری در اسکله بهمن قشم یک فروند لنج تجاری در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد/ عملیات اطفاء با حضور تیم های امدادی از خشکی و دریا درحال انجام است افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی از بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ رشد ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی
تخریب موج شکن بدون مجوز بخش خصوصی در خلیج چابهار
موج شکن 500 متری غیر مجاز که توسط بخش خصوصی در پلاژ ساحلی تیس واقع در بخش شرقي خلیج چابهار احداث شده بود با اقدام قانونی اداره کل بنادر و دریانودری استان سیستان و بلوچستان تخریب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان و دبیرکمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با بیان این مطلب افزود: یک شاخه موج شکن در مجاورت پلاژ ساحلی تیس (محدوده منطقه آزاد) که خارج از مجوز صادره سازمان، توسط بخش خصوصی احداث گردیده بود با رصدو پیگیری های مستمر کارشناسان نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی از طریق تشکیل پرونده  قضایی و ارجاع به مراجع قانونی با نظر مقام قضایی تخریب شد. 
وی با تاکید بر  وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانودری در حوزه سواحل کشور افزود:  
بر اساس بند 22 ماده 3 آیین نامه اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال1348 مجلسین و نیز تبصره الحاقی آن مصوب سال 1387 مجلس شورای اسلامی  مسئولیت صدور مجوز هرگونه سازه دریایی و نظارت بر بهره برداری و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است. وی خاطرنشان کرد:طبق بند 7 قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی ها از بنادر ، مصوبات کارویژه مرز شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور و نیز مصوبات مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار استان که عیناً بیان میدارد ؛ کلیه دستگاه ها دولتی، نظامی، انتظامی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، شهرداری ها و بخش های خصوصی مکلفند قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم دریا و منطقه ساحلی نسبت به اخذ مجوز و هماهنگی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان اقدام نمایند و ارائه هرگونه خدمات و اعطاء تسهیلات (نظیر وام های بانکی، بیمه، آب، برق، گاز و تلفن و . . .  به موجب ماده 8 قانون منع فروش) به تاسیسات فاقد یا خارج از مجوز قانونی توسط دستگاه ها و سازمان های ذیربط ممنوع بوده و کلیه دستگاه ها و سازمان ها دولتی، مراجع قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری ها و  . . . مستقر در مناطق ساحلی، هماهنگی و همکاری  لازم را در اجرای مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مکلفند با سازمان بنادر و دریانوردی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز همکاری نمایند.  
مدیر کل بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وجود سازه‌های دریایی بدون مجوز، مشکلاتی به همراه دارد تصریح کرد: سازه‌های دریایی غیر مجاز پیامدهای سوء زیست محیطی، فرسایش و رسوب گذاری، تغییر خط ساحلی و نهایتاً  اختلال در امنیت تردد دریایی ایجاد می‌کند. 
وی همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر  وزیر  راه و شهرسازی به استانداران استان های ساحلی در خصوص لزوم تقویت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به عنوان تنها مرجع هماهنگ کننده تصمیم گیری ها در حوزه سواحل و بنادر کشور، خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه ها و ارگان های اجرایی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان شد.
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۵۲
کد خبر : ۴۱,۴۲۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید