افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
باید به سمت بنادر سبز حرکت کنیم/ توسعه متوازن و پایدار؛ لازمه بنادر سبز
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رویکرد این سازمان برای حرکت به سمت بنادر سبز ، گفت: در تلاش هستیم تعاملات محیط زیستی را در مجوزهای ساخت و ساز، بیشتر کنیم و به توسعه متوازن بنادر و سواحل کمک کنیم.
محمدرضا اله یار؛ عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این سازمان گفت: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیستی، سازمان بنادربه دنبال حرکت روز افزون به سمت توسعه متوازن و پایدار و بنادر سبز است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همکاران ما در حوزه فنی و مهندسی  بنادر آشنایی کاملی با الزامات و قوانین محیط زیستی داشته باشند، اضافه کرد: بر همین اساس نشست معاونین فنی و مهندسی در دوره EIA  بررسی تاثیرات توسعه و عملیات های عمرانی در سواحل و بنادر بر محیط زیست با حضور اساتید مجرب و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد و در تلاش هستیم با نگاه تعاملی با سازمان محیط زیست، با یک هم افزایی به رشد و ارتقا سطح کیفی موضوعات محیط زیستی در سواحل و بنادر برسیم و پیوست های زیست محیطی را با نگاه ریز بینانه تری را به پیش ببریم.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان ها در حفاظت از محیط زیست گفت: علاوه بر ملاحظات قانونی، هر توسعه ای اگر با نگاه پایدار و جنبه های محیط زیستی طراحی نشود می تواند آثار مخربی را به دنبال داشته باشد. تاکید ما بر این است که پیوست محیط زیست حتما به عنوان یکی از پیوست های توسعه ای در بنادر و سواحل باشد.

 

اله یار با بیان اینکه باید توسعه در تمام بنادر کشور با این رویکرد باشد، گفت: برای تبدیل شدن به بنادر سبز باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم و  با توجه به اینکه سازمان بنادر متولی ساخت و سازها، مجوزها و و بهره برداری در بنادر است، هر میزان اشراف بیشتر داشته باشیم بهتر می توانیم مدافع محیط زیست باشیم.

 

 
۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
کد خبر : ۴۱,۴۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید