بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
باید به سمت بنادر سبز حرکت کنیم/ توسعه متوازن و پایدار؛ لازمه بنادر سبز
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رویکرد این سازمان برای حرکت به سمت بنادر سبز ، گفت: در تلاش هستیم تعاملات محیط زیستی را در مجوزهای ساخت و ساز، بیشتر کنیم و به توسعه متوازن بنادر و سواحل کمک کنیم.
محمدرضا اله یار؛ عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این سازمان گفت: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیستی، سازمان بنادربه دنبال حرکت روز افزون به سمت توسعه متوازن و پایدار و بنادر سبز است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همکاران ما در حوزه فنی و مهندسی  بنادر آشنایی کاملی با الزامات و قوانین محیط زیستی داشته باشند، اضافه کرد: بر همین اساس نشست معاونین فنی و مهندسی در دوره EIA  بررسی تاثیرات توسعه و عملیات های عمرانی در سواحل و بنادر بر محیط زیست با حضور اساتید مجرب و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد و در تلاش هستیم با نگاه تعاملی با سازمان محیط زیست، با یک هم افزایی به رشد و ارتقا سطح کیفی موضوعات محیط زیستی در سواحل و بنادر برسیم و پیوست های زیست محیطی را با نگاه ریز بینانه تری را به پیش ببریم.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان ها در حفاظت از محیط زیست گفت: علاوه بر ملاحظات قانونی، هر توسعه ای اگر با نگاه پایدار و جنبه های محیط زیستی طراحی نشود می تواند آثار مخربی را به دنبال داشته باشد. تاکید ما بر این است که پیوست محیط زیست حتما به عنوان یکی از پیوست های توسعه ای در بنادر و سواحل باشد.

 

اله یار با بیان اینکه باید توسعه در تمام بنادر کشور با این رویکرد باشد، گفت: برای تبدیل شدن به بنادر سبز باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم و  با توجه به اینکه سازمان بنادر متولی ساخت و سازها، مجوزها و و بهره برداری در بنادر است، هر میزان اشراف بیشتر داشته باشیم بهتر می توانیم مدافع محیط زیست باشیم.

 

 
۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
کد خبر : ۴۱,۴۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید