تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
باید به سمت بنادر سبز حرکت کنیم/ توسعه متوازن و پایدار؛ لازمه بنادر سبز
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رویکرد این سازمان برای حرکت به سمت بنادر سبز ، گفت: در تلاش هستیم تعاملات محیط زیستی را در مجوزهای ساخت و ساز، بیشتر کنیم و به توسعه متوازن بنادر و سواحل کمک کنیم.
محمدرضا اله یار؛ عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این سازمان گفت: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیستی، سازمان بنادربه دنبال حرکت روز افزون به سمت توسعه متوازن و پایدار و بنادر سبز است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همکاران ما در حوزه فنی و مهندسی  بنادر آشنایی کاملی با الزامات و قوانین محیط زیستی داشته باشند، اضافه کرد: بر همین اساس نشست معاونین فنی و مهندسی در دوره EIA  بررسی تاثیرات توسعه و عملیات های عمرانی در سواحل و بنادر بر محیط زیست با حضور اساتید مجرب و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد و در تلاش هستیم با نگاه تعاملی با سازمان محیط زیست، با یک هم افزایی به رشد و ارتقا سطح کیفی موضوعات محیط زیستی در سواحل و بنادر برسیم و پیوست های زیست محیطی را با نگاه ریز بینانه تری را به پیش ببریم.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان ها در حفاظت از محیط زیست گفت: علاوه بر ملاحظات قانونی، هر توسعه ای اگر با نگاه پایدار و جنبه های محیط زیستی طراحی نشود می تواند آثار مخربی را به دنبال داشته باشد. تاکید ما بر این است که پیوست محیط زیست حتما به عنوان یکی از پیوست های توسعه ای در بنادر و سواحل باشد.

 

اله یار با بیان اینکه باید توسعه در تمام بنادر کشور با این رویکرد باشد، گفت: برای تبدیل شدن به بنادر سبز باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم و  با توجه به اینکه سازمان بنادر متولی ساخت و سازها، مجوزها و و بهره برداری در بنادر است، هر میزان اشراف بیشتر داشته باشیم بهتر می توانیم مدافع محیط زیست باشیم.

 

 
۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
کد خبر : ۴۱,۴۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید