اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان واحد خدماتی سبز کشور شد/ارائه خدمات بندری و دریایی با رعایت و ارتقاء کیفیت شاخص های زیست محیطی برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد
افزایش قدرت رقابت ایران در منطقه/ ارتقای 2 میلیون TEU پس از افتتاح فاز سوم
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوری گفت: عملیات اجرایی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با کمک متخصصان داخلی و بین المللی انجام خواهد شد.

محمدرضا اله یار درباره طرح  توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به طرح های توسعه ای  بندر شهید رجایی که  بزرگترین بندر کشور است، عملیات اجرایی فاز سه آغاز شد.لذا با برگزاری مناقصه عمومی و حضور شرکت های توانمند در حوزه ساخت و سازهای دریایی توانستیم پیمانکار آن را مشخص کنیم.بر این اساس امروز بعدازظهر مراحل اجرایی این پروژه مهم کلید می خورد و طی یک بازه زمانی 3 ساله می توان از آن بهره برداری کرد.

 وی اظهار کرد: طی این طرح توسعه ای، 1400 متر اسکله به طول اسکله های بندر اضافه می شود و 112 هکتار به عنوان پسکرانه آن مشخص شده که بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه عملیاتی است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در پروژه توسعه ای فاز سوم بندر شهید رجایی ،حدود 4 میلیون متر مکعب لایروبی پیش بینی شده است  و عمق اسکله 17.5 متر خواهد بود که قابلیت ورود شناورهای 18.400 TEU را مهیا می کند.

وی گفت: ورود کشتی های با مقیاس بزرگ، تاثیر مناسبی در ورود لاینرها به بندر شهید رجایی خواهد داشت که این امر باعث افزایش توان رقابتی ایران در منطقه خواهد شد.با افتتاح فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی 2 میلیون TEU به ظرفیت بندر افزوده خواهد شد و از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش پیدا می کند.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر اظهار کرد: عملیات توسعه در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول 800 متر به طول اسکله افزوده و در مرحله دوم 600 متر احداث خواهد شد.

 کلیدزنی عملیات اجرایی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی امروز بعدازظهر توسط رئیس جمهور صورت خواهد گرفت.بر این اساس برای اجرای اسکله و پس‌کرانه 850 میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می‌شود و متعاقباً در قالب توسعه بندر شهید رجایی، تعمیق حوضچه و کانال در دستور کار قرار دارد.همچنین روبنا توسط اپراتور تکمیل می‌شود و تجهیزات هم از سوی بخش خصوصی تأمین خواهد شد.اجرای فاز سوم 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد که فراخوان جذب سرمایه‌گذار آن به زودی اعلام می‌شود.

۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید