تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
افزایش قدرت رقابت ایران در منطقه/ ارتقای 2 میلیون TEU پس از افتتاح فاز سوم
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوری گفت: عملیات اجرایی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با کمک متخصصان داخلی و بین المللی انجام خواهد شد.

محمدرضا اله یار درباره طرح  توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به طرح های توسعه ای  بندر شهید رجایی که  بزرگترین بندر کشور است، عملیات اجرایی فاز سه آغاز شد.لذا با برگزاری مناقصه عمومی و حضور شرکت های توانمند در حوزه ساخت و سازهای دریایی توانستیم پیمانکار آن را مشخص کنیم.بر این اساس امروز بعدازظهر مراحل اجرایی این پروژه مهم کلید می خورد و طی یک بازه زمانی 3 ساله می توان از آن بهره برداری کرد.

 وی اظهار کرد: طی این طرح توسعه ای، 1400 متر اسکله به طول اسکله های بندر اضافه می شود و 112 هکتار به عنوان پسکرانه آن مشخص شده که بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه عملیاتی است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در پروژه توسعه ای فاز سوم بندر شهید رجایی ،حدود 4 میلیون متر مکعب لایروبی پیش بینی شده است  و عمق اسکله 17.5 متر خواهد بود که قابلیت ورود شناورهای 18.400 TEU را مهیا می کند.

وی گفت: ورود کشتی های با مقیاس بزرگ، تاثیر مناسبی در ورود لاینرها به بندر شهید رجایی خواهد داشت که این امر باعث افزایش توان رقابتی ایران در منطقه خواهد شد.با افتتاح فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی 2 میلیون TEU به ظرفیت بندر افزوده خواهد شد و از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش پیدا می کند.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر اظهار کرد: عملیات توسعه در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول 800 متر به طول اسکله افزوده و در مرحله دوم 600 متر احداث خواهد شد.

 کلیدزنی عملیات اجرایی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی امروز بعدازظهر توسط رئیس جمهور صورت خواهد گرفت.بر این اساس برای اجرای اسکله و پس‌کرانه 850 میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می‌شود و متعاقباً در قالب توسعه بندر شهید رجایی، تعمیق حوضچه و کانال در دستور کار قرار دارد.همچنین روبنا توسط اپراتور تکمیل می‌شود و تجهیزات هم از سوی بخش خصوصی تأمین خواهد شد.اجرای فاز سوم 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد که فراخوان جذب سرمایه‌گذار آن به زودی اعلام می‌شود.

۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید