آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
آماده سازی بندر شهید رجایی برای پهلوگیری بزرگترین کشتی های جهان/ سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر ساخته می شود
آخرین وضعیت مرحله اول و دوم فاز 3 طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی تشریح شد.

 مهدی عباسپورآذر؛ مدیر پروژه فاز ٢ و ٣ طرح توسعه بندر رجایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت مرحله اول و دوم پروژه فاز 3 این بندر، اظهار کرد: طرح توسعه ای بندر شهید رجایی در سه فاز مدنظر قرار گرفته است که در مورد فاز 3 صورت جلسه مرحله اول آن جهت بهره برداری به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تحویل داده شده است و در حال رفع نقص آن هستیم

.

فاز اول طرح توسعه ای بندر شهید رجایی مربوط به پیشانی بین حوضچه 2 و 3 بود که با ظرفیت کانتینری 12 هزار TEU و طول 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداری رسید. بر این اساس فاز 2 این طرح توسعه ای مربوط به یال های شرقی و غربی حوضچه 2 و 3 و فاز سوم نیز مربوط به یال غربی حوضچه 3 است.

 

وی ادامه داد: فاز 2 طرح توسعه بندر شهید رجایی در فواصل زمانی مختلف طی چند سال گذشته به بهره برداری رسیده است و تنها رفع نقص مربوط به 400 متر از اسکله باقی مانده است که در حال انجام است.

 

مدیر پروژه فاز 3 و  2 طرح توسعه بندر شهید رجایی با بیان اینکه فاز 2 بندر شهید رجایی تقریبا 2200 متر اسکله است که در مقاطع زمانی مختلف افتتاح شده است، گفت: در قالب 25 درصد از قرارداد این فاز، 285 متر به 120 متر برگشتی از اسکله مربوطه، مدنظر قرار گرفت تا در مجموع 400 متر اسکله در شمال حوضچه سوم به عنوان مرحله اول پروژه فاز 3 ایجاد شود که این پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

 

وی افزود: مرحله دوم فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل 1400 متر اسکله جدید است که توسط رییس جمهوری در اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد.

 

عباسپورآذر با اشاره به اینکه ظرفیت اسکله های قبلی تا 10 هزار TEU بود، خاطرنشان کرد: ظرفیت کانتینری اسکله های جدید در مرحله دوم فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی TEU 18400 است و سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر مدنظر قرار گرفته است. ظرفیت ایجاد شده زمینه را برای پهلوگیری بزرگترین تیپ شناورهای رایج دنیا فراهم می کند.

 

پس از کلنگ زنی به منظور ساخت این پروژه در حال طی تشریفات تحویل زمین و مقدمات آغاز پروژه است.این پروژه ظرف مدت سه ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸
کد خبر : ۴۲,۲۰۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید