اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
آماده هر گونه همکاری و کمک به سازمان بنادر و دریانوردی هستیم/ حمایت از بنادر در دستور کار فراکسیون دریایی / سازمان بنادر؛ باید مشمول قانون رفع موانع تولید شود
عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یک مجموعه بین المللی محسوب می شود بدین جهت حضور آن در قانون رفع موانع تولید یک الزام است.

حسن خسته بند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شمولیت این سازمان در قانون رفع موانع تولید، افزود: به زودی قانون رفع موانع تولید در کمیسیون عمران مجلس  مطرح می شود و تمام سعی اعضای کمیسیون بر این است که آن را تصویب کنند.اگر در کمیسیون عمران ماده 5 تصویب شود نمایندگان مجلس در صحن علنی  هم به آن رای خواهند داد.

 

 وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بایستی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در بخش های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های بندری کشور، ارگان های دریایی باید با یکدیگر هماهنگ شوند، اظهار داشت: هماهنگی بین گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.اگر این دو بخش در کنار هم با هدف توسعه بنادر و تجارت تصمیم گیری کنند، سلامت ورود و خروج کالا افزایش پیدا می کند.دولت به دنبال افزایش صادرات است از اینرو سازمان بنادر و گمرک برای تحقق این هدف می توانند تسهیلات خوبی را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در سال جاری تخفیف های مناسبی برای تجار در نظر گرفته است، تصریح کرد: این مجموعه برای رونق تجارت ایران و جذب خطوط کشتیرانی کارهای متعددی انجام داده است.

 

خسته بند یادآور شد: یکی از خواسته های ما از سازمان بنادر، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است. بنادر فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارند بدین جهت با معرفی پتانسیل ها به سرمایه گذاران می توان از سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه بنادر استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه سیاست سختگیرانه در جذب سرمایه گذاران نباید داشته باشیم، افزود: سرمایه گذاری در بنادری که در مناطق آزاد هستند، بسیار راحت است.سازمان بنادر نیز در مناطق آزاد شرایطی را فراهم کرده است که سرمایه گذار، تمایلش برای حضور افزایش پیدا کند.

 

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس برای توسعه بنادر خود میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردند.بنادر ایران هم جذابیت های متعددی برای سرمایه گذاران خارجی دارد.اما به جهت آنکه به درستی معرفی نشده است هنوز سرمایه گذاران آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در بنادر ایران ندارند.

 

وی تاکید کرد: فراکسیون دریایی آماده هر گونه همکاری و کمک به سازمان بنادر و دریانوردی است.تمام سعی ما این است که طرح و لوایحی تصویب شد که به رونق بنادر و جذب سرمایه گذاران کمک کند.از اینرو تلاش خواهیم کرد ماده 5 قانون رفع تولید تصویب شود.

 

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند که با تصویب این طرح، سازمان بنادر و دریانوردی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در بخش های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

 

 

 

 

 

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۰۶
کد خبر : ۴۲,۳۰۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید