توسعه‌ بندر چابهار با رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولید داخلی همراه خواهد بود / چابهار برای پذیرش از شناورهای بزرگ کانتینری ۲۲ هزار TEU آماده می‌شود پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل بستری برای رفع موانع بین دولت و بخش خصوصی تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران اصلاح ساختار ونظام اداری سازمان بنادر در دستور کار قرار دارد/ تهیه بانک اطلاعاتی نسل آینده مدیران بر اساس طرح شناسایی و ارتقاء شایستگی نیروی انسانی/ توجه به سلامت اداری؛ اولویت مهم سازمان بنادر / تشکیل کارگروه های تخصصی برای رفع چالش ها و تحقق اهداف برنامه ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار/ افزایش ترافیک کالا در بندر چابهار/ پیگیری تامین خط اعتباری به منظور عملیاتی شدن قرارداد اصلی چابهار سازمان بنادر؛ با حداکثر توان تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می دهد/ کاهش سن مدیریتی در سازمان بنادر؛ مستلزم ارزیابی نظام مند نیروی انسانی است/ رعایت انضباط مالی با کنترل دقیق بودجه و جلوگیری از انحرافات بودجه ای/ نسل مدیریتی سازمان بنادر به جوانگرایی و به کارگیری مدیران خلاق نیاز دارد/ رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر تسری قوانین منطقه آزاد به ۴۰ هکتار دیگر از پسکرانه مجتمع بندری انزلی 4 راهبرد سازمان بنادر برای حمایت از صادرات غیر نفتی و صادرکنندگان/ اعطای 25 درصد تخفیف برای رقابت پذیرکردن محصولات صادراتی کشور/ ارتقاء ظرفیت بنادر شمال و جنوب / تأمین تجهیزات مورد نیاز برای صادرات غیر نفتی دردستور کار سازمان بنادر/ افزایش بهره وری در عملیات کالاهای صادراتی/ بخش عمده ای از ظرفیت بنادر تجاری کشور به صادرات غیر نفتی اختصاص داده شده است کنفرانس تورمولینوس؛ ایمنی کشتی های ماهیگیری آغاز به کار کرد ارائه آخرین تغییرات و اصول کلیدی استانداردهای بین المللی/ ارزیابی عملکرد ممیزان سازمان بنادر در محیط های عملیاتی
آماده هر گونه همکاری و کمک به سازمان بنادر و دریانوردی هستیم/ حمایت از بنادر در دستور کار فراکسیون دریایی / سازمان بنادر؛ باید مشمول قانون رفع موانع تولید شود
عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یک مجموعه بین المللی محسوب می شود بدین جهت حضور آن در قانون رفع موانع تولید یک الزام است.

حسن خسته بند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شمولیت این سازمان در قانون رفع موانع تولید، افزود: به زودی قانون رفع موانع تولید در کمیسیون عمران مجلس  مطرح می شود و تمام سعی اعضای کمیسیون بر این است که آن را تصویب کنند.اگر در کمیسیون عمران ماده 5 تصویب شود نمایندگان مجلس در صحن علنی  هم به آن رای خواهند داد.

 

 وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بایستی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در بخش های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های بندری کشور، ارگان های دریایی باید با یکدیگر هماهنگ شوند، اظهار داشت: هماهنگی بین گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.اگر این دو بخش در کنار هم با هدف توسعه بنادر و تجارت تصمیم گیری کنند، سلامت ورود و خروج کالا افزایش پیدا می کند.دولت به دنبال افزایش صادرات است از اینرو سازمان بنادر و گمرک برای تحقق این هدف می توانند تسهیلات خوبی را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در سال جاری تخفیف های مناسبی برای تجار در نظر گرفته است، تصریح کرد: این مجموعه برای رونق تجارت ایران و جذب خطوط کشتیرانی کارهای متعددی انجام داده است.

 

خسته بند یادآور شد: یکی از خواسته های ما از سازمان بنادر، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است. بنادر فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارند بدین جهت با معرفی پتانسیل ها به سرمایه گذاران می توان از سرمایه های داخلی و خارجی برای توسعه بنادر استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه سیاست سختگیرانه در جذب سرمایه گذاران نباید داشته باشیم، افزود: سرمایه گذاری در بنادری که در مناطق آزاد هستند، بسیار راحت است.سازمان بنادر نیز در مناطق آزاد شرایطی را فراهم کرده است که سرمایه گذار، تمایلش برای حضور افزایش پیدا کند.

 

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس برای توسعه بنادر خود میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردند.بنادر ایران هم جذابیت های متعددی برای سرمایه گذاران خارجی دارد.اما به جهت آنکه به درستی معرفی نشده است هنوز سرمایه گذاران آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در بنادر ایران ندارند.

 

وی تاکید کرد: فراکسیون دریایی آماده هر گونه همکاری و کمک به سازمان بنادر و دریانوردی است.تمام سعی ما این است که طرح و لوایحی تصویب شد که به رونق بنادر و جذب سرمایه گذاران کمک کند.از اینرو تلاش خواهیم کرد ماده 5 قانون رفع تولید تصویب شود.

 

گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند که با تصویب این طرح، سازمان بنادر و دریانوردی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در بخش های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.

 

 

 

 

 

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۰۶
کد خبر : ۴۲,۳۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید