تکمیل پروژه های زیربنایی بندر چابهار در حداقل زمان/ تعیین تکلیف پروژه های سرمایه ای به عنوان یک اولویت/ تعمیرات اساسی و استاندارد سازی انبارهای بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی در بندر چابهار از سال آینده آغاز رایزنی با دولت برای افزایش تخفیف گمرکی بندر چابهار/ تسری قوانین مناطق آزاد به بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار/ ارایه تخفیف های جدید به فعالان اقتصادی در بندر بررسی همکاری های بندری و دریایی ایران و الجزایر/ انتقال تجارب فنی و افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی برای اجرایی کردن تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بندربجایا الجزایر آغاز عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور در بندر چابهار/ بهره برداری از ایستگاه جزر و مدسنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار/ بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار/ روند ورود کشتی های تجاری به بندر چابهار؛ رضایت بخش است توسعه‌ بندر چابهار با رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولید داخلی همراه خواهد بود / چابهار برای پذیرش از شناورهای بزرگ کانتینری ۲۲ هزار TEU آماده می‌شود پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل بستری برای رفع موانع بین دولت و بخش خصوصی تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران اصلاح ساختار ونظام اداری سازمان بنادر در دستور کار قرار دارد/ تهیه بانک اطلاعاتی نسل آینده مدیران بر اساس طرح شناسایی و ارتقاء شایستگی نیروی انسانی/ توجه به سلامت اداری؛ اولویت مهم سازمان بنادر / تشکیل کارگروه های تخصصی برای رفع چالش ها و تحقق اهداف برنامه ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار/ افزایش ترافیک کالا در بندر چابهار/ پیگیری تامین خط اعتباری به منظور عملیاتی شدن قرارداد اصلی چابهار سازمان بنادر؛ با حداکثر توان تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می دهد/ کاهش سن مدیریتی در سازمان بنادر؛ مستلزم ارزیابی نظام مند نیروی انسانی است/ رعایت انضباط مالی با کنترل دقیق بودجه و جلوگیری از انحرافات بودجه ای/ نسل مدیریتی سازمان بنادر به جوانگرایی و به کارگیری مدیران خلاق نیاز دارد/ رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر
گزارش علل سانحه "سانچى" در کمتر از ٤ ماه مشخص شد/ نتیجه گیرى کمیته رسیدگى بر اساس مستندات فنى و ارزیابى دقیق
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: گزارش کمیته رسیدگى به سانحه کشتى نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال نهایى شد که امیدوار هستیم به شفاف شدن همه زوایاى سانحه منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، محمد راستاد؛ در نشست خبرى تشریح نتایج رسیدگى به تصادم نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال، اظهار کرد: در کمتر از 4 ماه از سانحه نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال روند رسیدگى به علل بروز حادثه نهایى شد.بر این اساس در مجموع سه جلسه در شانگهاى به مدت ١٠ ساعت با حضور اعضاى کمیته رسیدگى به سانحه سانچى که متشکل از نمایندگان کشورهاى ایران، چین، پاناما، هنگ کنگ و بنگلادش بود برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى به عنوان مرجع حاکمیتى دریایى به نمایندگى از ایران، تیم رسیدگى خود را مامور کرد تا در فرآیند رسیدگى این تصادم حضور پیدا کند، افزود: از آنجا که 30 خدمه نفتکش سانچی؛ ایرانی و 2 خدمه از بنگلادش بودند و نفتکش تحت پرچم پاناما و همچنین فله بر کریستال تحت مالکیت هنگ کنگ بود و از طرفی این سانحه در چین اتفاق افتاد، اعضای کمیته رسیدگی به سانحه با حضور نمایندگان کشورهای عنوان شده، شکل گرفت.

 

راستاد با تاکید بر اینکه رسیدگى به سانحه کشتى نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال بر مبناى فصل ٧ آیین نامه بین المللى بررسى سوانح دریایى انجام شده است، اظهار کرد: ایران عضو کشورهاى متعهد به کنوانسیون یاد شده است و بر همین اساس در کمیته رسیدگى به سانحه مربوطه حضور داشت.بر این اساس تیمى که از ایران براى حضور در کمیته مربوطه و رسیدگى به روند سانحه حضور داشت، نمایندگى از طرف بنگلادش را نیز بر عهده گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم، گزارش نهایى سانحه نفتکش سانچى و فله بر کریستال منجر به شفاف شدن همه زوایاى مربوط به سانحه شود، تصریح کرد: ارزیابى دقیق و فنى سانحه بر اساس مستندات صورت گرفت و منجر به نهایى شدن گزارش توسط کشورهاى ذینفع شد.



۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰
کد خبر : ۴۲,۳۱۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید