اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
گزارش علل سانحه "سانچى" در کمتر از ٤ ماه مشخص شد/ نتیجه گیرى کمیته رسیدگى بر اساس مستندات فنى و ارزیابى دقیق
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: گزارش کمیته رسیدگى به سانحه کشتى نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال نهایى شد که امیدوار هستیم به شفاف شدن همه زوایاى سانحه منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، محمد راستاد؛ در نشست خبرى تشریح نتایج رسیدگى به تصادم نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال، اظهار کرد: در کمتر از 4 ماه از سانحه نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال روند رسیدگى به علل بروز حادثه نهایى شد.بر این اساس در مجموع سه جلسه در شانگهاى به مدت ١٠ ساعت با حضور اعضاى کمیته رسیدگى به سانحه سانچى که متشکل از نمایندگان کشورهاى ایران، چین، پاناما، هنگ کنگ و بنگلادش بود برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردى به عنوان مرجع حاکمیتى دریایى به نمایندگى از ایران، تیم رسیدگى خود را مامور کرد تا در فرآیند رسیدگى این تصادم حضور پیدا کند، افزود: از آنجا که 30 خدمه نفتکش سانچی؛ ایرانی و 2 خدمه از بنگلادش بودند و نفتکش تحت پرچم پاناما و همچنین فله بر کریستال تحت مالکیت هنگ کنگ بود و از طرفی این سانحه در چین اتفاق افتاد، اعضای کمیته رسیدگی به سانحه با حضور نمایندگان کشورهای عنوان شده، شکل گرفت.

 

راستاد با تاکید بر اینکه رسیدگى به سانحه کشتى نفتکش سانچى و کشتى فله بر کریستال بر مبناى فصل ٧ آیین نامه بین المللى بررسى سوانح دریایى انجام شده است، اظهار کرد: ایران عضو کشورهاى متعهد به کنوانسیون یاد شده است و بر همین اساس در کمیته رسیدگى به سانحه مربوطه حضور داشت.بر این اساس تیمى که از ایران براى حضور در کمیته مربوطه و رسیدگى به روند سانحه حضور داشت، نمایندگى از طرف بنگلادش را نیز بر عهده گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم، گزارش نهایى سانحه نفتکش سانچى و فله بر کریستال منجر به شفاف شدن همه زوایاى مربوط به سانحه شود، تصریح کرد: ارزیابى دقیق و فنى سانحه بر اساس مستندات صورت گرفت و منجر به نهایى شدن گزارش توسط کشورهاى ذینفع شد.



۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰
کد خبر : ۴۲,۳۱۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید