آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
آینده ایران در سواحل مکران است/80 درصد اقتصاد دنیا وابسته به دریا است/ صادرات کشور بیش از 18 درصد افزایش یافت
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 80 درصد اقتصاد دنیا وابسته به دریا است، گفت: در حالیکه ایران کشور اقیانوسی محسوب می شود ،تنها 110 هزار نفر دریانورد دارد، بدین جهت باید به دریا و اقیانوس در جهت سرمایه گذاری و بهره برداری توجه بیشتری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس درباره عملکرد بنادر در ماه های ابتدای سال جاری، افزود:از اول امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور بیش از 6 درصد افزایش داشته است. همچنین حجم صادرات بیش از 18 درصد و تردد کشتی های بالای هزار تن در بنادر کشور بیش از 8 درصد رشد یافته است.براین اساس ضرورت دارد که در جامعه برای اتفاقات مثبت جشن بزرگی برگزار شود.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور تنها در جهت حفظ منافع ملی گام بر می دارد، اظهار داشت: در حادثه سانچی با توجه به اینکه ثبت کشتی در کشور پاناما بود و این حادثه در آب های چین رخ داد و مالکیت آن برای کشور هنگ کنگ بود؛ طبق قانون بررسی علل سوانح، سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیتی درخصوص وقوع این حادثه نداشت.

 

کمیته بررسی علل سوانح در مورد تعیین  غرامت اظهار نظر نمی کند

 

حق شناس ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور حفظ منافع ملی را بر حفظ منافع سازمان ارجح تر می داند، مدیران سازمان در جلسات بررسی علل سانحه سانچی حضور مستمر داشتند و حتی عضو اصلی کمیته بررسی علت حادثه شدند.

 

وی تصریح کرد: کمیته بررسی علل سوانح در مورد تعیین  غرامت اظهار نظر نمی کند، بلکه در مورد چرایی سانحه گزارش می دهد.از اینرو سازمان بنادر ودریانوردی کشور هم با حضور در این کمیته به عنوان عضو اصلی در جهت حفظ منافع ملی گام بر داشته است.

 

ایران یک کشور اقیانوسی است نه دریایی

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: 80 درصد اقتصاد دنیا وابسته به دریاست و ایران یک کشور اقیانوسی است نه دریایی، اما متاسفانه تنها 110 هزار نفر دریانورد درکشور داریم، بدین جهت ضرورت دارد که در ذهن مردم این واقعیت ایجاد شود که ایران یک کشور اقیانوسی است و باید به دریا و اقیانوس در جهت سرمایه گذاری و بهره برداری توجه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، آینده ایران در سواحل مکران است و به دلیل کمبود آب در نقاط مرکزی کشور حرکت به سمت سواحل برای زندگی ضرورت دارد و در واقع روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی می تواند ظرفیت و پتانسیل ها را  مبنی براینکه رفاه مردم ایران در گرو ارتباط با اقیانوس و دریاهاست را اطلاع رسانی کند.

 

حق شناس با اشاره به اینکه از فاصله 200 مایل به بعد از بنادر؛ آب های آزاد گفته می شود، تصریح کرد: 12 مایل اول اقیانوس هند و دریای عمان جزء آب های سرزمینی محسوب می شود، 12 مایل دوم منطقه همجوار است، تا 200 مایل بعدی منطقه انحصاری اقتصادی گفته می شود و بعد از آن آب های آزاد است.

 

 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
کد خبر : ۴۲,۳۳۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید