جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار تسریع در ساخت و سازهای توسعه ای بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران گردشگری دریایی چابهار/ سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است
تکمیل پس کرانه ریلی و جاده ای بندر چابهار در دستور کار/ تلاش برای محرومیت زدایی با تکمیل کریدور شمال-جنوب در محور شرقی کشور/ ترانزیت بار از افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و روسیه به سمت آب ه
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کریدور ریلی رشت-انزلی ظرف مدت 2.5 سال و کریدور ریلی رشت-آستارا ظرف مدت پنج سال به بهره برداری می رسد.

خیراله خادمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور و نیز توسعه راه آهن به بنادر کشور، اظهار کرد: در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور که شامل کریدور شمال-جنوب (محور میانی کشور)، کریدور شرق به غرب و کریدور شمال-جنوب (محور شرقی کشور) اقدامات مختلفی صورت گرفته است  تا بتوانیم در راستای ترانزیت هرچه بهتر کالا حرکت کنیم.

 

اتصال مرکز 5 استان به کریدور ریلی

وی ادامه داد: از سال گذشته و سال جاری برنامه ای تدوین شده است تا بر اساس آن مرکز پنج استان شامل همدان، کرمانشاه، رشت، آذربایجان غربی و شرقی به شبکه ریلی کشور متصل شوند و از این طریق بخش هایی از کریدور ریلی کشور تکمیل شود.

 

 کریدور  ریلی قزوین-رشت؛ سخت ترین بخش ابر پروژه عمرانی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه مهم ترین کریدور ریلی کشور از بندرعباس، تهران، رشت و بندر آستارا به آذربایجان و اروپا متصل می شود، خاطرنشان کرد: محور قزوین-رشت مهم ترین و سخت ترین بخش پروژه این کریدور است که به عنوان ابر پروژه عمرانی کشور تلقی می شود.

 

کریدوری ریلی؛ از بندرعباس تا آستارا و انزلی

وی افزود: کریدور ریلی از بندرعباس تا تهران و از تهران تا قزوین تکمیل شده است و تکمیل کریدور ریلی قزوین-رشت در دو شاخه به انزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که کریدور ریلی قزوین-رشت ظرف شش ماهه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

 

2.5 سال زمان برای افتتاح کریدور ریلی رشت-انزلی

وی با اشاره به اینکه کریدور ریلی رشت-انزلی طی 2.5 سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد، گفت: در حال فعالیت بر روی این کریدور هستیم .ایجاد 40 کیلومتر ریل در دستور کار قرار دارد.

 

بهره برداری از کریدور ریلی رشت-آستارا؛ ظرف مدت پنج سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به کریدور ریلی رشت-آستارا اشاره و اعلام کرد: این کریدور با مسافتی 170 کیلومتر ظرف مدت پنج سال با سرمایه ای معادل 3000 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

چابهار را با سرعت به ریل وصل می کنیم

خادمی در ادامه صحبت هایش به سرمایه گذاری کلان کشور در بندر چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور اشاره و بیان کرد: نگاه کلان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه بندر چابهار است و به همین منظور تکمیل پس کرانه ریلی و جاده ای آن از جمله برنامه هایی است که با سرعت عملیاتی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مسیر ریلی چابهار به زاهدان که در ادامه به زابل، بیرجند و مشهد می رسد در دو بخش مدنظر قرار گرفته است تا چابهار به مسیر ریلی کشور متصل شود.

 

ترانزیت بار از افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش برای محرومیت زدایی از شرق کشور است، اظهار کرد: قصد داریم با تکمیل قسمت جنوبی کریدور شمال-جنوب در محور شرق کشور شاهد ترانزیت بار از افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و حتی روسیه به سمت آب های خلیج فارس باشیم و بتوانیم مردمان شرق کشور را از این ظرفیت بهره مند سازیم.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲
کد خبر : ۴۲,۳۸۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید