نگاه سازمان بنادر به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برد-برد است/ شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران فراهم شده است/ سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در بنادر کشور، نگاه بلندمدت داشته باشند بندر چابهار؛ محدویتی در پذیرش کالا ندارد/ ثبت رکوردی جدید با عملیات ۳۵ هزار متر مکعبی لایروبی در بندر چابهار رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندرانزلی آلودگی ناشی از لکه های نفتی در 3 مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد گزارش رسمى مبنى بر توقیف نفتکش ایرانى در بندر کراچى به سازمان بنادر ارائه نشده است/ بررسى ها ادامه دارد سرمایه ‌گذاری ۹۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین سرمایه گذاران برای حضور در پسکرانه بنادر آمادگی دارند/ سازمان بنادر؛ به بخش خصوصی کمک می کند/ سرمایه گذاری در بنادر با کمترین ریسک روبرو است تشریح عملیات پاکسازی آلودگی‌های محدوده سکوهای نفتی خلیج فارس نقش کلیدی خبرنگاران در عبور از شرایط سخت اقتصادی کشور/ سازمان بنادر با همراهی رسانه ها از نبرد اقتصادی سربلند عبور خواهد کرد حرکت اولین شناورمسافری از قشم- بندرعباس یک ساعت زودتر از روزهای عادی
ادامه تردد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران/ بازنگری "مرسک لاین" و "ام اس سی" به معنای خروج آن ها از ایران نیست
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اخباری مبنی بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری "مرسک لاین" و "ام اس سی" در همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: این دو خط از جمله خطوط کشتیرانی هستند که در بین 20 خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می کنند.

وی ادامه داد: آن زمان که تحریم های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی"  از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجددا به بنادر ایران بازگشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اگر دو خط کشتیرانی یاد شده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که بر اساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند، اما واقعیت این است که تحریم های یک جانبه آمریکا طبیعتا هر شرکتی را می تواند متاثر کند.

حق شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه مند به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت های آن ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نتیجه نهایی نهایتا به این مساله بازمی گردد که ایران با سایر کشورهای برجام منهای آمریکا به چه تفاهمی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند. 

حق شناس تاکید کرد: همانطور که رویترز اعلام کرده است، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی" پس از خروج آمریکا از برجام در حال ارزیابی و بازنگری در همکاری خود هستند و این بدان معنا نیست که آن ها در حال حاضر به زمان تحریم بازگردند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲
کد خبر : ۴۲,۳۹۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید