آلودگی نفتی محدوده جنوبی جزیره خارگ پاکسازی شد سازمان بنادر در مدیریت ترافیک کالاهای اساسی موفق عمل کرد/ طرح های توسعه ای و تجهیز بنادر به رغم محدودیت های ناشی از تحریم ادامه می یابد/ ضرورت تکمیل مرحله اول فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی تخلیه محمولۀ ۴۳۱تنی با بهره گیری از تجهیزات مدرن در بندر امام (ره) رشد ۳۷ درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/ اولین کشتی حامل جو در بندر چابهار پهلوگیری کرد 134 اسکله تفریحی و گردشگری در مازندران ساخته می‌شود اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی "تعطیلی موقت" بنادر مسافری مرکز هرمزگان به مناسبت رزمایش نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس/ امکان تردد دریایی مسافران از مسیر پل با لافت پلیس امنیت اقتصادی در فرآیند صادرات و واردات ورود نمی کند/ با استقرار ناجا در مبادی مجاز، قاچاق کالا کاهش می یابد/ عدم دخالت ناجا در وظایف یگان حفاظت بنادر و گمرک/ کنترل های موازی برداشته می شود فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور فراهم شده است/ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است/ فعالیت توسعه ای بنادر هیچ زمانی متوقف نشده است تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار/ شرایط صادرات کالا از بندر چابهار به کشورهای همسایه فراهم است
ادامه تردد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران/ بازنگری "مرسک لاین" و "ام اس سی" به معنای خروج آن ها از ایران نیست
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اخباری مبنی بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری "مرسک لاین" و "ام اس سی" در همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: این دو خط از جمله خطوط کشتیرانی هستند که در بین 20 خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می کنند.

وی ادامه داد: آن زمان که تحریم های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی"  از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجددا به بنادر ایران بازگشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اگر دو خط کشتیرانی یاد شده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که بر اساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند، اما واقعیت این است که تحریم های یک جانبه آمریکا طبیعتا هر شرکتی را می تواند متاثر کند.

حق شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه مند به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت های آن ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نتیجه نهایی نهایتا به این مساله بازمی گردد که ایران با سایر کشورهای برجام منهای آمریکا به چه تفاهمی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند. 

حق شناس تاکید کرد: همانطور که رویترز اعلام کرده است، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی" پس از خروج آمریکا از برجام در حال ارزیابی و بازنگری در همکاری خود هستند و این بدان معنا نیست که آن ها در حال حاضر به زمان تحریم بازگردند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲
کد خبر : ۴۲,۳۹۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید