بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار تسریع در ساخت و سازهای توسعه ای بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران گردشگری دریایی چابهار/ سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها
ادامه تردد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران/ بازنگری "مرسک لاین" و "ام اس سی" به معنای خروج آن ها از ایران نیست
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اخباری مبنی بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری "مرسک لاین" و "ام اس سی" در همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: این دو خط از جمله خطوط کشتیرانی هستند که در بین 20 خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می کنند.

وی ادامه داد: آن زمان که تحریم های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی"  از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجددا به بنادر ایران بازگشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اگر دو خط کشتیرانی یاد شده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که بر اساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند، اما واقعیت این است که تحریم های یک جانبه آمریکا طبیعتا هر شرکتی را می تواند متاثر کند.

حق شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه مند به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت های آن ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نتیجه نهایی نهایتا به این مساله بازمی گردد که ایران با سایر کشورهای برجام منهای آمریکا به چه تفاهمی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می کنند. 

حق شناس تاکید کرد: همانطور که رویترز اعلام کرده است، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی" پس از خروج آمریکا از برجام در حال ارزیابی و بازنگری در همکاری خود هستند و این بدان معنا نیست که آن ها در حال حاضر به زمان تحریم بازگردند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲
کد خبر : ۴۲,۳۹۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید