عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک هرمزگان به زودی آغاز می شود/ ساخت اسکله شناور 150 تنی و رمپ 30 متری برای رونق تجاری سواحل مکران بندر شهید رجایی؛ پیشانی اقتصاد کشور است/ فعالیت بنادر مبنای سنجش پویایی اقتصاد کشور است/ توجه ویژه سازمان بنادر به نقش آفرینی بخش خصوصی مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم صادر شد بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار
سازمان بنادر 400 میلیاد تومان به صادرکنندگان کالا تخفیف می دهد/ روابط عمومی ظرفیت های بکر و پرسود بنادر کشور را به سرمایه گذاران معرفی کند/ کمبود آب  جدی است؛ مردم را ترغیب کنید به نزدیکی سواحل مهاجرت
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش روابط عمومی باید ظرفیت های سرمایه گذاری در بنادر کشور ازجمله پتانسیل احداث کارخانه در سواحل را به مردم و فعالان اقتصادی، اطلاع رسانی و معرفی کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده که در دیدار با مدیران و مسئولان روابط عمومی این سازمان به مناسبت  هفته روابط عمومی سخن می گفت، افزود: سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی حدود 300 میلیاد تومان به صادرکنندگان کالا از کشور تخفیف داده است و این حمایت از صادرکنندگان همچنان در دستورکار سازمان بنادر است.

وی اذعان داشت: امسال با توجه به تخفیف های جدید تعرفه ای حدود 400 میلیارد به صادرکنندگان کالا از کشور تخفیف داده می شود. بخش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی مکلف است که تخفیفات سازمان به صادرکنندگان کالا از کشور را درجهت افزایش حجم صادرات کالا از کشور به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کند.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: قانون به سازمان بنادر ودریانوردی مجوز داده است که میزان تخفیف به تعرفه صادرات را به تعرفه واردات اضافه کند، اما طبق بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان مشخص شد که 70 درصد از کالاهای صادراتی از بنادر ایران تحت عنوان صادرات مجدد کالا بوده است و این در حالی است که سازمان از این حق قانونی خود در جهت افزایش تعرفه واردات به منظور حمایت از صادرکنندگان کالا استفاده نکرد.

 

نقش تاثیرگذار مستند فانوس دریایی در معرفی بنادر قابل تقدیر است

حسن زاده با تاکید بر اینکه بخش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی مکلف است که بنادر کشور را به عموم مردم معرفی کند نه اشخاص را، اذعان داشت: خوشبختانه مستند فانوس دریایی که از شبکه های ملی پخش می شود بسیار ویژه و خاص به معرفی بنادر کشور، ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در بنادر و سرمایه‌گذاری های کلانی که تا امروز در بنادر کشور صورت گرفته پرداخته است و لازم می دانم از بخش روابط عمومی سازمان و دست‌اندرکاران این برنامه فاخر، در تولید این کار ارزنده و پرمحتوا در جهت معرفی بنادر به عموم مردم قدردانی کنم. 

 

مهاجرت مردم به نزدیکی سواحل برای زندگی ضرورت دارد

 وی تاکید کرد: در حال حاضر 80 درصد از جمعیت دنیا در فاصله 100 کیلومتر از سواحل سکونت دارند و باتوجه به اینکه در مناطق مرکزی کشور با کمبود آب مواجه هستیم، مهاجرت مردم به نزدیکی سواحل برای زندگی ضرورت دارد و ایجاد فرصت های اشتغال و اسکان می تواند همزمان با اطلاع رسانی گسترده، به مهاجرت از مرکز به سواحل جنوبی کمک کند.

 

حضور کارخانه ها در داخل شهرها به کمبود آب شرب دامن زده است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: متاسفانه بسیاری از کارخانه های آب بر، در داخل شهرها یا حاشیه ساخته شده اند که این موضوع به کمبود آب شرب در داخل شهرها دامن زده است، از این رو باید کارخانه های بزرگ که مصرف معتنابهی آب دارند در سواحل به ویژه سواحل مکران احداث شوند، ساخت کارخانه در سواحل کشور منجر به اشتغالزایی و توسعه و آبادانی منطقه می شود.

 

نقش اساسی سازمان در کاهش قیمت تمام شده حمل به بنادر و بالعکس برجسته سازی شود

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی دارای سه نقش اساسی است؛ اول اینکه سازمان بنادر مرجع حاکمیتی امور بندری، دوم؛ سازمان مرجع حاکمیتی امور دریایی کشور و سوم اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مرجع حاکمیتی امور کشتیرانی بازرگانی کشور است . منظور از نقش سوم این است  که اگر قرار باشد کالایی از طریق دریا جابه جا شود بحث هزینه های تمام شده حمل و نقل دریایی، ارائه تخفیفات و تعیین هزینه برخی امور براساس نرخ های بین المللی به طور کلی حقوق، عوارض و هزینه های بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور مشخص می شود.

 

سازمان بنادر و دریانوردی کشور متولی اصلی امور بندر و دریاست

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بند 25 آیین نامه تاسیس سازمان بنادر ودریانوردی ذکر شده است که سازمان در جهت کاهش قیمت تمام شده حمل به بنادر و از بنادر به روش های مختلف باید اهتمام ورزد که متاسفانه هنوز این نقش در جامعه برجسته و پررنگ نیست. بخش روابط عمومی سازمان مکلف است که این نقش اساسی سازمان بنادر و ودریانوردی کشور را به عموم مردم به ویژه فعالان اقتصادی معرفی و اطلاع رسانی کند.

 

هنوز تعریف دقیقی از بندر در میان مردم وجود ندارد

حسن زاده افزود: متاسفانه هنوز تعریف دقیقی از بندر در میان مردم وجود ندارد به طوری که در بسیاری از شهرها بندر را تحت عنوان اسکله یا گمرک می شناسند درحالی که بندر می تواند 10 ترمینال داشته باشد و در هر ترمینال می تواند 10 اسکله و در هر اسکله تعدادی انبار یا محوطه بارانداز وجود داشته باشد و جالب اینجاست که گمرک هم در بندر مشغول به کار است. با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور متولی اصلی امور بندر و دریاست، ضرورت دارد که ساختار سازمان و سه نقش اساسی آن در توسعه بنادر و اقتصاد کشور از طریق کتب درسی به دانش آموزان تدریس شود.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۱
کد خبر : ۴۲,۳۹۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید