برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
راستاد ،ممیزی ، سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سیستم باید در خدمت سازمان باشد نه سازمان در خدمت سیستم»، پایش و بهبود سیستم مدیریت کیفیت و به ویژه به روزرسانی فرآیندهای سازمانی بر اساس استاندارد2015 به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف فرآیندها و سیستم ها را از اهداف اصلی این پروژه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم آغاز به کار "ممیزی نهایی صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت توسط موسسه IMQ ایتالیا" در این سازمان ، با بیان این مطلب گفت: سابقه پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در ستاد و همچنین اجرای سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS) در  بنادر به بیش از یک دهه گذشته بر می گردد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در قبال سیستم، شاهد رشد و ارتقای بالا رفتن کیفیت و بهره وری در فرایندها و به طور کلی در سازمان بنادر خواهیم بود، رسیدن به این منظور را مستلزم اعتقاد جدی بدنه سازمان به سیستم مدیریت کیفیت دانست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توصیه کرد : مدیران و همکاران فرآیندها توجه به سیستم را صرفا محدود به جلسات ممیزی و مباحثی که به طور خاص به آن پرداخته می شود نکنند، بلکه به صورت مستمر و مداوم توجه و اهتمام داشته باشند.

نقش حائز اهمیت پیاده سازی سیستم مدیریتی در ارتقای ایمنی 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، پیاده سازی سیستم مدیریتی در ارتقای ایمنی  بسیار حائز اهمیت است، گفت: به جز بخش های عمومی که پیرامون سیستم های مدیریتی وجود دارد، این مقوله به صورت تخصصی نیز در سازمان بنادر از اولویت خاصی برخوردار است.

راستاد، سیستم های مدیریتی را نقطه عطف مهم و مرتبط با صنعت کشتیرانی عنوان کرد و با اشاره به سانحه کشتی رو- رو پسینجر در دریای بالتیک در سالهای گذشته که منجر به کشته شدن 8 نفر  شده بود، تاکید کرد: فقدان یک ساختار مدیریتی سیستم ایمنی منسجم در کشتیرانی و کشتی، منجر به فجایع انسانی و زیست محیطی می شود.

ممیزی سازمان بنادر بر مبنای استاندارد ایزو 9001 و ویرایش 2015

در این مراسم همچنین سر ممیز تیم ممیزی شرکت IMQ ایتالیا، ممیزی  را مقیاس آنچه باید باشد با آنچه دارد انجام می شود، تعریف کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در یک دوره  سه ساله  از 91 تا 94 بر مبنای ایزو 9001 ویرایش 2008 نیز ممیزی شده بود .

آلفرد کاربدیان در خصوص ممیزی سال 97 در سازمان بنادر و دریانوردی  گفت : این ممیزی بر مبنای استاندارد ایزو 9001 و ویرایش 2015 صورت می گیرد.

سر ممیز تیم ممیزی شرکت IMQ ایتالیا با اشاره به تفاوت چشمگیر استاندارد 9001 ویرایش 20015 با استاندارد های قبلی ، گفت: استاندارد چرخه  بهبود خود را طی می کند و سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی باید قبل از هرچیز خودشان با  شرایط مدیریتی عصر جدید منطبق کنند.

 کاربدیان همچنین رویکرد سازمان بنادر را ارگان پیشرو در انطباق با سیستم های مدیریتی در شرایط پر نوسان اقتصادی و سیاسی امروز دانست. 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۵
کد خبر : ۴۲,۳۹۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید