ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
افزایش روند توسعه دریامحور/ تصویب کلیات شرح خدمات موج شکن ها/ موافقت با تغییر نام اندازه گیری مشخصه های دریایی/ فهرست بهای کار دریایی در نیمه دوم سال 97 ارایه می شود
معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقای امور دریایی یکی از محوری ترین اهداف کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در پنجمین نشست کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی، افزود: ارتقای امور دریایی هدف محوری کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است. تجربه نشان داد که هرچه مشارکت متخصصان دریایی در فعالیت های بندری بیشتر شود، اجرا پروژه ها با کمترین مشکل مواجه خواهد شد  و افزون بر آن ، استفاده از  دستورالعمل ها افزایش پیدا می کند.

 

 وی، کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی را یک کارگروه ملی و با اهداف توسعه ای در سطح کشور دانست و افزود: نگاه علمی و سنجش های فنی و اجرایی که در این کارگروه به مسائل دریایی می شود، می تواند مبنای کار قرار گیرد و علاوه بر هم افزایی در کشور، سبب افزایش روند توسعه دریامحور نیز خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، 5 دستور کار شامل " گزارش اقدامات کمیته تخصصی اجرایی " ، "گزارش کمیته تخصصی فنی" ، " اولویت بندی پیشنهادی کمیته تخصصی فنی در خصوص تدقیق 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی" ، " شرح خدمات تیپ موج شکن ها" و" تهیه و تدوین دستورالعمل  اندازه گیری مشخصه های دریایی" ، در کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

بنابر اعلام دبیرخانه این کارگروه ، مقرر شد که کمیته تخصصی اجرایی در نیمه دوم سال 97 نسبت به «ارائه فهرست بهای کار دریایی »جهت طرح در کار گروه اقدام کند.

 

در مصوبه دیگر توسط کمیته تخصصی فنی ، تصویب شد که در خصوص نوع 1 و یا نوع 2 بودن 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی، پیشنهاد های ارائه شده به کارگروه ارجاع شود.

 

همچنین بر اساس اعلام این دبیرخانه، کلیات شرح خدمات موج شکن ها به تصویب اعضای کارگروه رسید و مقرر شد نسخه نهایی بر روی وب سایت قرار گیرد تا نظرات اعضا حداکثر تا یک ماه ارسال شود.  پس از اعمال و تایید در کمیته تخصصی فنی ، جهت فرایند ابلاغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

 

کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی ، پس از بررسی دستورالعمل اندازه گیری مشخصه های دریایی ، با تغییر نام آن به راهنمای نوع سوم ، با تایید کلیه اعضا موافقت کرد.

 

همچنین بنا بر پیشنهاد معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر ، جلسات این کارگروه به صورت فصلی و 4 مرتبه در سال برگزار خواهد شد.  

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
کد خبر : ۴۲,۴۰۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید