برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
افزایش روند توسعه دریامحور/ تصویب کلیات شرح خدمات موج شکن ها/ موافقت با تغییر نام اندازه گیری مشخصه های دریایی/ فهرست بهای کار دریایی در نیمه دوم سال 97 ارایه می شود
معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقای امور دریایی یکی از محوری ترین اهداف کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در پنجمین نشست کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی، افزود: ارتقای امور دریایی هدف محوری کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است. تجربه نشان داد که هرچه مشارکت متخصصان دریایی در فعالیت های بندری بیشتر شود، اجرا پروژه ها با کمترین مشکل مواجه خواهد شد  و افزون بر آن ، استفاده از  دستورالعمل ها افزایش پیدا می کند.

 

 وی، کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی را یک کارگروه ملی و با اهداف توسعه ای در سطح کشور دانست و افزود: نگاه علمی و سنجش های فنی و اجرایی که در این کارگروه به مسائل دریایی می شود، می تواند مبنای کار قرار گیرد و علاوه بر هم افزایی در کشور، سبب افزایش روند توسعه دریامحور نیز خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، 5 دستور کار شامل " گزارش اقدامات کمیته تخصصی اجرایی " ، "گزارش کمیته تخصصی فنی" ، " اولویت بندی پیشنهادی کمیته تخصصی فنی در خصوص تدقیق 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی" ، " شرح خدمات تیپ موج شکن ها" و" تهیه و تدوین دستورالعمل  اندازه گیری مشخصه های دریایی" ، در کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

بنابر اعلام دبیرخانه این کارگروه ، مقرر شد که کمیته تخصصی اجرایی در نیمه دوم سال 97 نسبت به «ارائه فهرست بهای کار دریایی »جهت طرح در کار گروه اقدام کند.

 

در مصوبه دیگر توسط کمیته تخصصی فنی ، تصویب شد که در خصوص نوع 1 و یا نوع 2 بودن 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی، پیشنهاد های ارائه شده به کارگروه ارجاع شود.

 

همچنین بر اساس اعلام این دبیرخانه، کلیات شرح خدمات موج شکن ها به تصویب اعضای کارگروه رسید و مقرر شد نسخه نهایی بر روی وب سایت قرار گیرد تا نظرات اعضا حداکثر تا یک ماه ارسال شود.  پس از اعمال و تایید در کمیته تخصصی فنی ، جهت فرایند ابلاغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

 

کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی ، پس از بررسی دستورالعمل اندازه گیری مشخصه های دریایی ، با تغییر نام آن به راهنمای نوع سوم ، با تایید کلیه اعضا موافقت کرد.

 

همچنین بنا بر پیشنهاد معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر ، جلسات این کارگروه به صورت فصلی و 4 مرتبه در سال برگزار خواهد شد.  

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
کد خبر : ۴۲,۴۰۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید