ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
صنعتی شدن بنادر و نوار ساحلی کشور هدفی "والا و ارزشمند" است/ نوار ساحلی ایران پتانسیل بی نظیری برای استقرار صنایع تولیدی دارد/ تجدیدنظر در ایجاد "صنایع آب بر" در اطراف کلان شهرها
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: صنعتی شدن بنادر و نه الزاما درون حصارهای بندری؛ "هدفی والا و ارزشمند" است. ​

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، سى و پنجمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردى با محوریت "تاثیر استقرار صنایع تولیدى و ارزش افزوده اى در اراضى پشتیبانى بنادر و راه کارهاى تحقق آن با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازى با اشاره به اینکه باید صنعتى شدن بنادر و نوار ساحلى کشور به عنوان یک راهبرد مهم و جدى مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریناوردى؛ مى تواند به عنوان یک ساختار، نقش محرک را در معرفی این مزیت بنادر و نوارهای ساحلی کشور ایفا کند.

راستاد ادامه داد: مشکل اساسی صنعت کشور در سطح کلان این است صنایع در پیرامون کلان شهرها که با معضل زیست محیطی و کمبود آب مواجه هستند، متمرکز شده اند و این درحالی است که در نوار ساحلی کشور پتانسیل بی نظیری برای ایجاد صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایجاد صنایع در پس کرانه بنادری همچون امیرآباد و امام خمینی(ره) موفق عمل کرده ایم، اظهار کرد: از سوی دیگر متاسفانه در مهم ترین بندر تجاری کشور یعنی بندر شهیدرجایی کم تر موفق بوده ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت نوارهای ساحلی کشور و نه الزاما درون حصارهای بندری "هدفی مقدس" است، گفت: باید علاوه بر اراضی پس کرانه ای، شرایط لجستیکی را جهت استقرار صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای فرآهم کنیم و به دنبال عملیاتی کردن سیاست های تببین شده باشیم.

راستاد با اشاره به اینکه باید ارتباط ارگانیکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی برقرار شود، عنوان کرد: نباید به دنبال ایجاد "صنایع آب بر" در درون و پیرامون کلان شهرها باشیم و ادامه این روند منجر به رخداد فجایع انسانی و زیست محیطی خواهد شد و در این راستا لازم است که در ایجاد صنایع آب بر اطراف کلان شهرها تجدیدنظر کرد.

در این جلسه مسائلى همچون تبیین مدل مناسب براى خوشه هاى لجستیکی و صنعتى در بنادر، نحوه مشارکت بخش خصوصى در ارتباط با استقرار صنایع تولیدى و ارزش افزوده اى در اراضى پشتیبانى بنادر و چگونگی ایجاد زیر ساخت هاى لجستیکى در بنادر به منظور بسترسازى جهت حضور صنایع تولیدى داراى پتانسیل صادراتى مطرح شد.

علاوه بر این اتصال به زنجیره های تامین بین المللی، توجه به درآمدهای ترانزیتی در ردیف درآمدهای نفتی، تدوین طرح توسعه ای و لجستیکی برای بنادر کشور، بسترسازی برای ایجاد زیرساخت های لجستیکی جهت حضور صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای در بنادر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷
کد خبر : ۴۲,۴۰۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید