برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت در مناطق ویژه در بندرامیرآباد/بررسی سامانه جامع تسهیل ثبت کالاهای ورودی توزیع 600 هزار تن گندم با استفاده از حمل و نقل ترکیبی/ کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده جابه جایی با اجرای کابوتاژ داخلی/ بنادر؛ مراکز توزیع کالا در نظر گرفته شده اند/ کابوتاژ داخلی گندم توسط کشتیرانی‌های داخلی آغاز شد رشد 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی 19 درصد افزایش یافت/ افزایش 86 درصدی عملیات کانتینری نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار همایش آموزشی نیروهای تازه استخدام بنادر هرمزگان برگزار شد بهبود عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بندر نوشهر توسعه شبکه ریلی؛ ضامن بقای اقتصاد ایران در دوران تحریم/ می توان در راستای مدیریت ترانزیت کالا و رونق بنادر کشور گام برداشت/ ضرورت اتصال بنادر به ریل/ افزایش سرعت جا به جایی کالا با توسعه شبکه ریلی کشور/ کریدورهای حمل و نقل ایران از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار هستند دسترسی ریلی عامل ارتقاء و افزایش رقابت پذیری در بنادر کشور/ توسعه پسکرانه بندر بوشهر/ توسعه راه های منتهی به بنادر برگزاری ششمین اجلاس ناوبری، مخابرات وجستجو و نجات دریایی/ کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی ایرانی؛ مرجع کشورهای عضو آیمو شد بازدید وزیر راه و شهر سازی از بندر خرمشهر
صنعتی شدن بنادر و نوار ساحلی کشور هدفی "والا و ارزشمند" است/ نوار ساحلی ایران پتانسیل بی نظیری برای استقرار صنایع تولیدی دارد/ تجدیدنظر در ایجاد "صنایع آب بر" در اطراف کلان شهرها
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: صنعتی شدن بنادر و نه الزاما درون حصارهای بندری؛ "هدفی والا و ارزشمند" است. ​

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، سى و پنجمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردى با محوریت "تاثیر استقرار صنایع تولیدى و ارزش افزوده اى در اراضى پشتیبانى بنادر و راه کارهاى تحقق آن با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازى با اشاره به اینکه باید صنعتى شدن بنادر و نوار ساحلى کشور به عنوان یک راهبرد مهم و جدى مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریناوردى؛ مى تواند به عنوان یک ساختار، نقش محرک را در معرفی این مزیت بنادر و نوارهای ساحلی کشور ایفا کند.

راستاد ادامه داد: مشکل اساسی صنعت کشور در سطح کلان این است صنایع در پیرامون کلان شهرها که با معضل زیست محیطی و کمبود آب مواجه هستند، متمرکز شده اند و این درحالی است که در نوار ساحلی کشور پتانسیل بی نظیری برای ایجاد صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایجاد صنایع در پس کرانه بنادری همچون امیرآباد و امام خمینی(ره) موفق عمل کرده ایم، اظهار کرد: از سوی دیگر متاسفانه در مهم ترین بندر تجاری کشور یعنی بندر شهیدرجایی کم تر موفق بوده ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت نوارهای ساحلی کشور و نه الزاما درون حصارهای بندری "هدفی مقدس" است، گفت: باید علاوه بر اراضی پس کرانه ای، شرایط لجستیکی را جهت استقرار صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای فرآهم کنیم و به دنبال عملیاتی کردن سیاست های تببین شده باشیم.

راستاد با اشاره به اینکه باید ارتباط ارگانیکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی برقرار شود، عنوان کرد: نباید به دنبال ایجاد "صنایع آب بر" در درون و پیرامون کلان شهرها باشیم و ادامه این روند منجر به رخداد فجایع انسانی و زیست محیطی خواهد شد و در این راستا لازم است که در ایجاد صنایع آب بر اطراف کلان شهرها تجدیدنظر کرد.

در این جلسه مسائلى همچون تبیین مدل مناسب براى خوشه هاى لجستیکی و صنعتى در بنادر، نحوه مشارکت بخش خصوصى در ارتباط با استقرار صنایع تولیدى و ارزش افزوده اى در اراضى پشتیبانى بنادر و چگونگی ایجاد زیر ساخت هاى لجستیکى در بنادر به منظور بسترسازى جهت حضور صنایع تولیدى داراى پتانسیل صادراتى مطرح شد.

علاوه بر این اتصال به زنجیره های تامین بین المللی، توجه به درآمدهای ترانزیتی در ردیف درآمدهای نفتی، تدوین طرح توسعه ای و لجستیکی برای بنادر کشور، بسترسازی برای ایجاد زیرساخت های لجستیکی جهت حضور صنایع تولیدی و ارزش افزوده ای در بنادر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷
کد خبر : ۴۲,۴۰۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید