آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
حسن زاده بندر مرسک دریانوردی بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به "توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران" و آنچه "تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری" خوانده می شود، آن را فضا سازی رسانه ای عنوان کرد و گفت: کل فعالیت حمل و نقل این شرکت کشتیرانی در بنادر ایران در دوره پسابرجام در سال 96 چیزی حدود 55 هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم 2 میلیون و 650 هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته ، کمتر از 2و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان می دهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی توسط 305 شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری( خطوط مستقیم کشتیرانی)  ، فیدری ( شرکت های کوچک کشتیرانی) ، باکس اپراتورها ( شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و  SOC ( شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است .

مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال 1391 به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران،  تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در 6 سال گذشته و پس از امضای برجام ، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته ، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی .

تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد .

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۰۹
حسن زاده |
کد خبر : ۴۲,۴۵۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید