اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
خروج "مرسک" اثری در کاهش فعالیت بنادر ندارد/ شرکت‌های کشتیرانی نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند
مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، یحیی ضیایی با تأکید بر اینکه کشتی‌های شرکت حمل‌ونقلی مرسک حتی پیش از تحریم‌ها هم وارد بنادر ایران نمی‌شدند، اظهار کرد: این شرکت‌ تنها کانتینرهای خود را از کشور دبی وارد بنادر ایران می‌کرد، بنابراین عدم همکاری مرسک اثری در کاهش فعالیت‌های بنادر جنوبی ایران ندارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه بخش دریایی  ایران در چند سال گذشته تحریم‌های متعددی را تجربه کرده است، گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی در دوران تحریم تمرین‌های بسیار قوی برای ورود و خروج کالا انجام داده‌اند، بنابراین نگران بازگشت تحریم‌ها نیستند.

 

 

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک ناوگان ملی در کشور است که به تنهایی می‌تواند در دوران تحریم بدون هیچ مشکلی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

 

 

وی اظهارکرد: در تحولات اخیر تنها آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای دیگر همچنان حضور دارند، بنابراین شرکت‌های خصوصی کشتیرانی در این باره نگرانی ندارند.

 

 

مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: هم اکنون 110 شرکت کشتیرانی در ایران فعال هستند  که بزرگترین آنها شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و برخی از اعضای اتحادیه‌ها صاحب یک تا 10 کشتی هستند.

 

/باشگاه خبرنگاران

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۲۱
کد خبر : ۴۲,۴۷۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید