"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
تحریم بر فعالیت سازمان بنادر تاثیری نمی گذارد/ ضرورت ورود بخش خصوصی برای خرید تجهیزات بندری/ رشد مطلوب بنادر کشور و ارائه خدمات مناسب به تجار در سالهای اخیر
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مجموعه های است که تحریم بر فعالیت آن تاثیری نمی گذارد و می تواند روند توسعه ای خود را ادامه دهد.
ابراهیم رزاقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره  اینکه خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر فعالیت سازمان بنادر خواهد داشت، افزود: در سال های که بدترین تحریم ها شامل حال ایران شد، خللی در فعالیت سازمان بنادر ایجاد نشد و همواره خدمات مناسب به تجار داده شد.
وی تصریح کرد: برای آنکه بنادر کشور از تحریم ها آسیبی نبینند؛ جذب سرمایه های خارجی بهترین عامل پیشگیرانه است. وقتی سرمایه کشورها وارد ایران شود، دیگر آنها تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرند. درحال حاضر بنادر کشور رشد خوبی دارند و به توانایی های قابل توجهی دست یافتند ولی برای رقابت با کشورهای همسایه و جذب بیشتر کالاها فعالیت های توسعه ای دیگری می توان انجام داد.
رزاقی خاطرنشان کرد: خروج خط کشتیرانی مرسک از ایران، به فعالیت های تجاری کشور لطمه ای  وارد نمی کند چرا که این مجموعه سهمی در حمل و نقل دریایی کشور نداشته است. ما با بیش از 20 خط کشتیرانی همکاری داریم و آن شرکت ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند.
وی اذعان داشت: بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) جزو بنادر توسعه یافته کشور هستند که توانایی تخلیه و بارگیری حجم بالای از کالا را دارند. سایر بنادر هم برای سرمایه گذاران جذابیت های زیادی دارند که بایستی برای هدایت سرمایه هآی آنها به کشورمان برنامه ریزی کنیم.از جمله آن بندر بوشهر است .این بندر به کشور قطر نزدیک است  و از آنجا که رابطه خوبی بین دو کشور وجود دارد می توان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش  داد.
این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: توصیه من به سازمان بنادر و دریانوردی این است که نسبت به خرید تجهیزات جدید و مدرن اقدام کنند. تمام بنادر کشور امکان توسعه و رشد را دارند. با حمایت این سازمان می توان بخش خصوصی داخلی را برای خرید تجهیزات هدایت کرد.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۳۴
کد خبر : ۴۲,۴۸۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید