بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی بنادر نسل سوم و تعامل با زندگی شهری سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی دولت از حق ایران در دریای خزر کوتاه نیامده است/ سهم ایران به ۱۱ درصد کاهش نیافته است/ ۹۰ درصد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شده است/ اجماع بی نظیری میان کشورهای ساحلی دریای خزر/ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی بین کشورهای عضو خواهد بود امضای7 سند همکاری میان سران ۵ کشور ساحلی دریای خزر/ با امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گام جدیدی در روابط کشورهای ساحلی دریای خزر برداشته شد/ امنیت و ثبات دریا در دریای خزر/ ایران در حوزه ترانزیت از نقش مهمی برخوردار است دریای خزر دریای صلح، همدلی، حسن همجواری و همکاری‌های مؤثر بین‌المللی است/ رایزنی‌های پنج‌جانبه برای گردشگری در دریای خزر/ اجرای اقدامات مربوط به بازسازی و حفظ ذخایر مشترک/ امضای معاهده بین‌المللی بنیادین توسط سران 5 کشور
رزاقی؛ کارشناس ارشد اقتصادی:
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مجموعه های است که تحریم بر فعالیت آن تاثیری نمی گذارد و می تواند روند توسعه ای خود را ادامه دهد.
تحریم بر فعالیت سازمان بنادر تاثیری نمی گذارد/ ضرورت ورود بخش خصوصی برای خرید تجهیزات بندری/ رشد مطلوب بنادر کشور و ارائه خدمات مناسب به تجار در سالهای اخیر
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مجموعه های است که تحریم بر فعالیت آن تاثیری نمی گذارد و می تواند روند توسعه ای خود را ادامه دهد.
ابراهیم رزاقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره  اینکه خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر فعالیت سازمان بنادر خواهد داشت، افزود: در سال های که بدترین تحریم ها شامل حال ایران شد، خللی در فعالیت سازمان بنادر ایجاد نشد و همواره خدمات مناسب به تجار داده شد.
وی تصریح کرد: برای آنکه بنادر کشور از تحریم ها آسیبی نبینند؛ جذب سرمایه های خارجی بهترین عامل پیشگیرانه است. وقتی سرمایه کشورها وارد ایران شود، دیگر آنها تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرند. درحال حاضر بنادر کشور رشد خوبی دارند و به توانایی های قابل توجهی دست یافتند ولی برای رقابت با کشورهای همسایه و جذب بیشتر کالاها فعالیت های توسعه ای دیگری می توان انجام داد.
رزاقی خاطرنشان کرد: خروج خط کشتیرانی مرسک از ایران، به فعالیت های تجاری کشور لطمه ای  وارد نمی کند چرا که این مجموعه سهمی در حمل و نقل دریایی کشور نداشته است. ما با بیش از 20 خط کشتیرانی همکاری داریم و آن شرکت ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند.
وی اذعان داشت: بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) جزو بنادر توسعه یافته کشور هستند که توانایی تخلیه و بارگیری حجم بالای از کالا را دارند. سایر بنادر هم برای سرمایه گذاران جذابیت های زیادی دارند که بایستی برای هدایت سرمایه هآی آنها به کشورمان برنامه ریزی کنیم.از جمله آن بندر بوشهر است .این بندر به کشور قطر نزدیک است  و از آنجا که رابطه خوبی بین دو کشور وجود دارد می توان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش  داد.
این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: توصیه من به سازمان بنادر و دریانوردی این است که نسبت به خرید تجهیزات جدید و مدرن اقدام کنند. تمام بنادر کشور امکان توسعه و رشد را دارند. با حمایت این سازمان می توان بخش خصوصی داخلی را برای خرید تجهیزات هدایت کرد.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۳۴
کد خبر : ۴۲,۴۸۲

اخبار مرتبط

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید