تحقق رویکرد سازمان بنادر در واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی/ سوددهی صادرات کالا از بنادر کوچک سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شد وزارت صنعت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی با سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر همکاری کنند/ تسریع در ایجاد بنادر نسل سوم در جهت کاهش قیمت محصولات نهایی، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور دریافت سوخت یارانه ای با شرط بیمه شدن ملوانان / تعیین سیستمی مسیرهای عبوری لنج های کمتر از 500 تن / عرضه سوخت یارانه ای با قیمت 350 تومان اعلام آمادگی ایران برای تاسیس دفاتر همکاری فنی آیمو در منطقه/ بررسی موانع موجود بر سر راه کشتیرانی هوشمند/ استقبال سازمان بنادر و دریانوردی ایران از برنامه‌های آیمو در حوزه کشتیرانی سبز آغاز فصل تازه همکاری ها بین سازمان بنادر و منطقه آزاد با تعیین "بندر کاسیپین" به عنوان مرز دریایی / استفاده حداکثری از ظرفیت های تجاری دریای خزر در دستور کار/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند عید سعید فطر مبارک باد سوخت مشکوک به قاچاق با عنوان "روغن سنگین" و طی کردن فرآیندهای قانونی وارد بندر شهیدرجایی شده بود/ بخش عمده محموله رفع توقیف و صادر شده است/ مبارزه با قاچاق کالا ارجح بر تمام فعالیت ها است چهارمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی پایان یافت علاقه مندی هند، پاکستان و چین برای حضور در چابهار / بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار ظرفیت بالای دارند / سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در بنادر چابهار سود بالای دارد
رزاقی؛ کارشناس ارشد اقتصادی:
کارشناس ارشد اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مجموعه های است که تحریم بر فعالیت آن تاثیری نمی گذارد و می تواند روند توسعه ای خود را ادامه دهد.
تحریم بر فعالیت سازمان بنادر تاثیری نمی گذارد/ ضرورت ورود بخش خصوصی برای خرید تجهیزات بندری/ رشد مطلوب بنادر کشور و ارائه خدمات مناسب به تجار در سالهای اخیر
ابراهیم رزاقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره  اینکه خروج امریکا از برجام چه تاثیری بر فعالیت سازمان بنادر خواهد داشت، افزود: در سال های که بدترین تحریم ها شامل حال ایران شد، خللی در فعالیت سازمان بنادر ایجاد نشد و همواره خدمات مناسب به تجار داده شد.
وی تصریح کرد: برای آنکه بنادر کشور از تحریم ها آسیبی نبینند؛ جذب سرمایه های خارجی بهترین عامل پیشگیرانه است. وقتی سرمایه کشورها وارد ایران شود، دیگر آنها تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرند. درحال حاضر بنادر کشور رشد خوبی دارند و به توانایی های قابل توجهی دست یافتند ولی برای رقابت با کشورهای همسایه و جذب بیشتر کالاها فعالیت های توسعه ای دیگری می توان انجام داد.
رزاقی خاطرنشان کرد: خروج خط کشتیرانی مرسک از ایران، به فعالیت های تجاری کشور لطمه ای  وارد نمی کند چرا که این مجموعه سهمی در حمل و نقل دریایی کشور نداشته است. ما با بیش از 20 خط کشتیرانی همکاری داریم و آن شرکت ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند.
وی اذعان داشت: بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) جزو بنادر توسعه یافته کشور هستند که توانایی تخلیه و بارگیری حجم بالای از کالا را دارند. سایر بنادر هم برای سرمایه گذاران جذابیت های زیادی دارند که بایستی برای هدایت سرمایه هآی آنها به کشورمان برنامه ریزی کنیم.از جمله آن بندر بوشهر است .این بندر به کشور قطر نزدیک است  و از آنجا که رابطه خوبی بین دو کشور وجود دارد می توان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش  داد.
این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: توصیه من به سازمان بنادر و دریانوردی این است که نسبت به خرید تجهیزات جدید و مدرن اقدام کنند. تمام بنادر کشور امکان توسعه و رشد را دارند. با حمایت این سازمان می توان بخش خصوصی داخلی را برای خرید تجهیزات هدایت کرد.
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۳۴
کد خبر : ۴۲,۴۸۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید