تحقق رویکرد سازمان بنادر در واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی/ سوددهی صادرات کالا از بنادر کوچک سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شد وزارت صنعت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی با سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر همکاری کنند/ تسریع در ایجاد بنادر نسل سوم در جهت کاهش قیمت محصولات نهایی، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور دریافت سوخت یارانه ای با شرط بیمه شدن ملوانان / تعیین سیستمی مسیرهای عبوری لنج های کمتر از 500 تن / عرضه سوخت یارانه ای با قیمت 350 تومان اعلام آمادگی ایران برای تاسیس دفاتر همکاری فنی آیمو در منطقه/ بررسی موانع موجود بر سر راه کشتیرانی هوشمند/ استقبال سازمان بنادر و دریانوردی ایران از برنامه‌های آیمو در حوزه کشتیرانی سبز آغاز فصل تازه همکاری ها بین سازمان بنادر و منطقه آزاد با تعیین "بندر کاسیپین" به عنوان مرز دریایی / استفاده حداکثری از ظرفیت های تجاری دریای خزر در دستور کار/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند عید سعید فطر مبارک باد سوخت مشکوک به قاچاق با عنوان "روغن سنگین" و طی کردن فرآیندهای قانونی وارد بندر شهیدرجایی شده بود/ بخش عمده محموله رفع توقیف و صادر شده است/ مبارزه با قاچاق کالا ارجح بر تمام فعالیت ها است چهارمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی پایان یافت علاقه مندی هند، پاکستان و چین برای حضور در چابهار / بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار ظرفیت بالای دارند / سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در بنادر چابهار سود بالای دارد
مسعود پل مه؛ رئیس فدراسیون لجستیک ایران تاکید کرد:
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکت های کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر 13 درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکت های کشتیرانی پوشش داده می شود.
سهم 13 درصدی مرسک و MSC در گردش کانتینری بنادر ایران/ مرسک و MSC فعالیت پویا در بنادر ایران نداشتند/ بررسی راهکارهای مواجهه با تصمیم ضد ایرانی شرکت های کشتیرانی در سازمان بنادر

مسعود پل مه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" مبنی بر توقف فعالیت های خود در بنادر ایران ، تاکید کرد: شناور های شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریم ها هیچگاه به صورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکس های کانتینری این شرکت ها  توسط سایر شرکت ها به صورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور می شدند.

سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک

وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکس های کانتینری مدیریت شده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمی کرد.

رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک به جای ارائه خدمات در ایران ، فعالیت هایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیر اصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالا ها می شد که در ارتباط با این شرکت بودند.

تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد

وی با تاکید بر این که سهم شرکت های کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها 13 درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکت های کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.

بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران

رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار داشت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تاثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکت های کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دیانوردی بررسی کرد.

مسعود پل مه تاکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیم گیری را بر فعالیت های ایران مدار متمرکز کنیم ؛ به گونه ای که شرکت های ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹
کد خبر : ۴۲,۴۸۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید