"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
سهم 13 درصدی مرسک و MSC در گردش کانتینری بنادر ایران/ مرسک و MSC فعالیت پویا در بنادر ایران نداشتند/ بررسی راهکارهای مواجهه با تصمیم ضد ایرانی شرکت های کشتیرانی در سازمان بنادر
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکت های کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر 13 درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکت های کشتیرانی پوشش داده می شود.

مسعود پل مه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" مبنی بر توقف فعالیت های خود در بنادر ایران ، تاکید کرد: شناور های شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریم ها هیچگاه به صورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکس های کانتینری این شرکت ها  توسط سایر شرکت ها به صورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور می شدند.

سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک

وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکس های کانتینری مدیریت شده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمی کرد.

رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک به جای ارائه خدمات در ایران ، فعالیت هایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیر اصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالا ها می شد که در ارتباط با این شرکت بودند.

تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد

وی با تاکید بر این که سهم شرکت های کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها 13 درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکت های کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.

بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران

رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار داشت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تاثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکت های کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دیانوردی بررسی کرد.

مسعود پل مه تاکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیم گیری را بر فعالیت های ایران مدار متمرکز کنیم ؛ به گونه ای که شرکت های ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹
کد خبر : ۴۲,۴۸۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید