بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی بنادر نسل سوم و تعامل با زندگی شهری سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی دولت از حق ایران در دریای خزر کوتاه نیامده است/ سهم ایران به ۱۱ درصد کاهش نیافته است/ ۹۰ درصد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شده است/ اجماع بی نظیری میان کشورهای ساحلی دریای خزر/ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی بین کشورهای عضو خواهد بود امضای7 سند همکاری میان سران ۵ کشور ساحلی دریای خزر/ با امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گام جدیدی در روابط کشورهای ساحلی دریای خزر برداشته شد/ امنیت و ثبات دریا در دریای خزر/ ایران در حوزه ترانزیت از نقش مهمی برخوردار است دریای خزر دریای صلح، همدلی، حسن همجواری و همکاری‌های مؤثر بین‌المللی است/ رایزنی‌های پنج‌جانبه برای گردشگری در دریای خزر/ اجرای اقدامات مربوط به بازسازی و حفظ ذخایر مشترک/ امضای معاهده بین‌المللی بنیادین توسط سران 5 کشور
مسعود پل مه؛ رئیس فدراسیون لجستیک ایران تاکید کرد:
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکت های کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر 13 درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکت های کشتیرانی پوشش داده می شود.
سهم 13 درصدی مرسک و MSC در گردش کانتینری بنادر ایران/ مرسک و MSC فعالیت پویا در بنادر ایران نداشتند/ بررسی راهکارهای مواجهه با تصمیم ضد ایرانی شرکت های کشتیرانی در سازمان بنادر
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکت های کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر 13 درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکت های کشتیرانی پوشش داده می شود.

مسعود پل مه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی "مرسک" و "ام اس سی" مبنی بر توقف فعالیت های خود در بنادر ایران ، تاکید کرد: شناور های شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریم ها هیچگاه به صورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکس های کانتینری این شرکت ها  توسط سایر شرکت ها به صورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور می شدند.

سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک

وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکس های کانتینری مدیریت شده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمی کرد.

رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک به جای ارائه خدمات در ایران ، فعالیت هایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیر اصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالا ها می شد که در ارتباط با این شرکت بودند.

تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد

وی با تاکید بر این که سهم شرکت های کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها 13 درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکت های کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تاثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.

بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران

رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار داشت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تاثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکت های کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دیانوردی بررسی کرد.

مسعود پل مه تاکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیم گیری را بر فعالیت های ایران مدار متمرکز کنیم ؛ به گونه ای که شرکت های ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسب و کار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹
کد خبر : ۴۲,۴۸۶

اخبار مرتبط

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید