سهم 20 درصدی چابهار در واردات کالاهای اساسی/ کاهش قیمت تمام شده کالا با مسیر دریایی چابهار/ تامین تجهیزت در بندر شهید بهشتی در اولویت قرار گرفته است حمایت همه جانبه مجلس از طرح های توسعه ای صنعت گردشگری دریایی بازنگری در تعرفه های بندری کمک قابل توجهی به تجار کرد کاهش تعرفه کالا و کشتی؛ گامی مثبت در جهت افزایش ترانزیت کشور اعطا تقدیرنامه عملیات شجاعانه در دریا به دریانورد ایرانی توسعه پایدار مناطق ساحلی در گرو نگاه دریامحور است/ ۷۸درصد تصرفات سواحل متعلق به اشخاص حقیقی است/ برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی آغاز به کار پنجمین نشست کمیته فرعی عامل انسانی، آموزش و دیده بانی در دریا تقدیر از سازمان بنادر برای حضور در دوره های آموزش مجازی آژانس ایمنی دریایی اروپا سفر آزمایشی کشتی اقیانوس پیمای "سانی" به بندر شهید باهنر/ حق شناس: "سانی" بین بنادر سرزمین اصلی با جزایر و کشورهای همسایه فعال می شود هوشمند سازی بنادر به کاهش هزینه ها و افزایش رقابت پذیری منجر می شود/ تشکیل کمیته راهبردی هوشمند سازی بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت دارد.
اهمیت بازاریابی برای جلب سرمایه گذاری در بنادر/ مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است / ضرورت ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور/ ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور از طریق بن
محمدعلی حسن زاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جذب سرمایه گذار و فعالیت های توسعه ای که در بنادر مورد نیاز است، افزود: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر بهره مندی از بنادر کشور در افزایش تعاملات راهبردی است. ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت و اهمیت بسیار زیادی دارد. 
وی تصریح کرد: 90 درصد تجارت دریایی کشور از بنادر جنوبی صورت می گیرد و مرز ایران در جنوب از گواتر تا خرمشهر دریایی است به عبارت دیگر یعنی هر کشوری که خواستار استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران در تجارت با کشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه) است باید از دریا و مرز آبی ایران عبور کند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بنادر نسل اول روال کار تنها تخلیه و بارگیری کالا بود، اما در بنادر نسل دوم تولید کالا و بار در محدوده بنادر مد نظر است بدین جهت ضرورت دارد که محدوده بنادر تحت عنوان بنادر صنعتی و در قالب منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: با توجه به این هدف هم اکنون مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که درحال حاضر مساحت بندر امیرآباد هزار و 60 هکتار است هرچند آن طور که باید و شاید در این بنادر فعالیت اقتصادی صنعتی شکل نگرفته و بسیاری از فعالیت اقتصادی هنوز اطلاع درستی از مزایای مناطق ویژه بندری ندارند.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر نسل دوم یا بنادر صنعتی باید تعداد قابل توجهی کارخانه های تولید کالا احداث شود واز طرفی تشکیل اداره کلی درخصوص بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور بسیار ضرورت دارد.
وی یادآور شد: عملکرد در بنادر نسل دوم به این صورت است که در منطقه ویژه اقتصادي بندری و منطقه آزاد بندری باید کالا تولید شود و سپس بار توسط کشتی ها به سایر کشورها صادر شود، هرچه تردد کشتی ها برای جابجائی کالا در بندر افزایش پیدا کند آن بندر تبدیل به بندر کانونی (هاب) شده که به این بندر، بندر نسل سوم یا بندر بازرگانی هم گفته می شود.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
کد خبر : ۴۲,۵۹۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید