بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
اهمیت بازاریابی برای جلب سرمایه گذاری در بنادر/ مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است / ضرورت ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور/ ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور از طریق بن
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت دارد.
محمدعلی حسن زاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جذب سرمایه گذار و فعالیت های توسعه ای که در بنادر مورد نیاز است، افزود: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر بهره مندی از بنادر کشور در افزایش تعاملات راهبردی است. ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت و اهمیت بسیار زیادی دارد. 
وی تصریح کرد: 90 درصد تجارت دریایی کشور از بنادر جنوبی صورت می گیرد و مرز ایران در جنوب از گواتر تا خرمشهر دریایی است به عبارت دیگر یعنی هر کشوری که خواستار استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران در تجارت با کشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه) است باید از دریا و مرز آبی ایران عبور کند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بنادر نسل اول روال کار تنها تخلیه و بارگیری کالا بود، اما در بنادر نسل دوم تولید کالا و بار در محدوده بنادر مد نظر است بدین جهت ضرورت دارد که محدوده بنادر تحت عنوان بنادر صنعتی و در قالب منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: با توجه به این هدف هم اکنون مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که درحال حاضر مساحت بندر امیرآباد هزار و 60 هکتار است هرچند آن طور که باید و شاید در این بنادر فعالیت اقتصادی صنعتی شکل نگرفته و بسیاری از فعالیت اقتصادی هنوز اطلاع درستی از مزایای مناطق ویژه بندری ندارند.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر نسل دوم یا بنادر صنعتی باید تعداد قابل توجهی کارخانه های تولید کالا احداث شود واز طرفی تشکیل اداره کلی درخصوص بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور بسیار ضرورت دارد.
وی یادآور شد: عملکرد در بنادر نسل دوم به این صورت است که در منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری باید کالا تولید شود و سپس بار توسط کشتی ها به سایر کشورها صادر شود، هرچه تردد کشتی ها برای جابجائی کالا در بندر افزایش پیدا کند آن بندر تبدیل به بندر کانونی (هاب) شده که به این بندر، بندر نسل سوم یا بندر بازرگانی هم گفته می شود.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
کد خبر : ۴۲,۵۹۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید