آغاز به کار نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران/ برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور ۲۷۰ شرکت داخلی و 18 شرکت خارجی/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ و قرار‌داد در حاشیه نمایشگاه دریایی انعقاد ۱۹ قرارداد سرمایه گذاری سازمان بنادر با بخش خصوصی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال در هفته حمل و نقل/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران/ احداث پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهیدرجایی؛ مگاپروژه ای ۵۰ هزار میلیارد ریالی رونمایی از مجموعه کتب استانداردها و کنوانسیون بندری سازمان بنادر/ کنوانسیون های بین المللی؛ بومی سازی شد/ اعلام قوانین سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص فعالیت های بندری/ ترجمه کنوانسیون بین المللی آتن در مورد حمل مسافر و بار همراه مسافر از طریق دریا/ ابلاغ دستورالعمل اجرایی کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد/ رونمایی از مجموعه کتب استاندارد و کنوانسیون های بندری سازمان بنادر برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی با حضور 270 شرکت داخلی و ۱۸ شرکت خارجی؛ 26 تا 28 آذر/ تشریح محورها و فرصت های سرمایه گذاری نمایشگاه کیش بنادر با اتصال به ریل می توانند در جذب سرمایه گذار موفق عمل کنند/ افزایش صادرات با اتصال بنادر به ریل تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر/ بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد
اهمیت بازاریابی برای جلب سرمایه گذاری در بنادر/ مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است / ضرورت ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور/ ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور از طریق بن
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت دارد.
محمدعلی حسن زاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جذب سرمایه گذار و فعالیت های توسعه ای که در بنادر مورد نیاز است، افزود: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر بهره مندی از بنادر کشور در افزایش تعاملات راهبردی است. ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت و اهمیت بسیار زیادی دارد. 
وی تصریح کرد: 90 درصد تجارت دریایی کشور از بنادر جنوبی صورت می گیرد و مرز ایران در جنوب از گواتر تا خرمشهر دریایی است به عبارت دیگر یعنی هر کشوری که خواستار استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران در تجارت با کشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه) است باید از دریا و مرز آبی ایران عبور کند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بنادر نسل اول روال کار تنها تخلیه و بارگیری کالا بود، اما در بنادر نسل دوم تولید کالا و بار در محدوده بنادر مد نظر است بدین جهت ضرورت دارد که محدوده بنادر تحت عنوان بنادر صنعتی و در قالب منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: با توجه به این هدف هم اکنون مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که درحال حاضر مساحت بندر امیرآباد هزار و 60 هکتار است هرچند آن طور که باید و شاید در این بنادر فعالیت اقتصادی صنعتی شکل نگرفته و بسیاری از فعالیت اقتصادی هنوز اطلاع درستی از مزایای مناطق ویژه بندری ندارند.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر نسل دوم یا بنادر صنعتی باید تعداد قابل توجهی کارخانه های تولید کالا احداث شود واز طرفی تشکیل اداره کلی درخصوص بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور بسیار ضرورت دارد.
وی یادآور شد: عملکرد در بنادر نسل دوم به این صورت است که در منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری باید کالا تولید شود و سپس بار توسط کشتی ها به سایر کشورها صادر شود، هرچه تردد کشتی ها برای جابجائی کالا در بندر افزایش پیدا کند آن بندر تبدیل به بندر کانونی (هاب) شده که به این بندر، بندر نسل سوم یا بندر بازرگانی هم گفته می شود.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
کد خبر : ۴۲,۵۹۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید