"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
اهمیت بازاریابی برای جلب سرمایه گذاری در بنادر/ مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است / ضرورت ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور/ ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور از طریق بن
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت دارد.
محمدعلی حسن زاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جذب سرمایه گذار و فعالیت های توسعه ای که در بنادر مورد نیاز است، افزود: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر بهره مندی از بنادر کشور در افزایش تعاملات راهبردی است. ایجاد اداره کل بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور ضرورت و اهمیت بسیار زیادی دارد. 
وی تصریح کرد: 90 درصد تجارت دریایی کشور از بنادر جنوبی صورت می گیرد و مرز ایران در جنوب از گواتر تا خرمشهر دریایی است به عبارت دیگر یعنی هر کشوری که خواستار استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران در تجارت با کشورهای عضو CIS (کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه) است باید از دریا و مرز آبی ایران عبور کند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بنادر نسل اول روال کار تنها تخلیه و بارگیری کالا بود، اما در بنادر نسل دوم تولید کالا و بار در محدوده بنادر مد نظر است بدین جهت ضرورت دارد که محدوده بنادر تحت عنوان بنادر صنعتی و در قالب منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: با توجه به این هدف هم اکنون مساحت بنادر اصلی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که درحال حاضر مساحت بندر امیرآباد هزار و 60 هکتار است هرچند آن طور که باید و شاید در این بنادر فعالیت اقتصادی صنعتی شکل نگرفته و بسیاری از فعالیت اقتصادی هنوز اطلاع درستی از مزایای مناطق ویژه بندری ندارند.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر نسل دوم یا بنادر صنعتی باید تعداد قابل توجهی کارخانه های تولید کالا احداث شود واز طرفی تشکیل اداره کلی درخصوص بازاریابی سرمایه گذاران در بنادر کشور بسیار ضرورت دارد.
وی یادآور شد: عملکرد در بنادر نسل دوم به این صورت است که در منطقه ویژه اقتصادی بندری و منطقه آزاد بندری باید کالا تولید شود و سپس بار توسط کشتی ها به سایر کشورها صادر شود، هرچه تردد کشتی ها برای جابجائی کالا در بندر افزایش پیدا کند آن بندر تبدیل به بندر کانونی (هاب) شده که به این بندر، بندر نسل سوم یا بندر بازرگانی هم گفته می شود.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹
کد خبر : ۴۲,۵۹۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید