تحقق رویکرد سازمان بنادر در واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی/ سوددهی صادرات کالا از بنادر کوچک سازمان بنادر و دریانوردی عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شد وزارت صنعت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی با سازمان بنادر و دریانوردی بیشتر همکاری کنند/ تسریع در ایجاد بنادر نسل سوم در جهت کاهش قیمت محصولات نهایی، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور دریافت سوخت یارانه ای با شرط بیمه شدن ملوانان / تعیین سیستمی مسیرهای عبوری لنج های کمتر از 500 تن / عرضه سوخت یارانه ای با قیمت 350 تومان اعلام آمادگی ایران برای تاسیس دفاتر همکاری فنی آیمو در منطقه/ بررسی موانع موجود بر سر راه کشتیرانی هوشمند/ استقبال سازمان بنادر و دریانوردی ایران از برنامه‌های آیمو در حوزه کشتیرانی سبز آغاز فصل تازه همکاری ها بین سازمان بنادر و منطقه آزاد با تعیین "بندر کاسیپین" به عنوان مرز دریایی / استفاده حداکثری از ظرفیت های تجاری دریای خزر در دستور کار/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند عید سعید فطر مبارک باد سوخت مشکوک به قاچاق با عنوان "روغن سنگین" و طی کردن فرآیندهای قانونی وارد بندر شهیدرجایی شده بود/ بخش عمده محموله رفع توقیف و صادر شده است/ مبارزه با قاچاق کالا ارجح بر تمام فعالیت ها است چهارمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی پایان یافت علاقه مندی هند، پاکستان و چین برای حضور در چابهار / بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار ظرفیت بالای دارند / سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در بنادر چابهار سود بالای دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.
ایجاد خط ریل برای تمام مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است/ توسعه خطوط ریلی به افزایش حجم تجارت کشور کمک می کند
ولی ملکی درباره توسعه بنادر و نیازهای زیرساختی آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایران در زیرساخت های بندری با مشکلاتی روبرو است که فراسازمانی است. سازمان بنادر و دریانوردی نمی تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند چرا که نیازمند همکاری سایرسازمان ها است.
وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری خارجی، سازمان برنامه و بودجه و زیر مجموعه های وزارت راه می توانند به توسعه زیرساخت بنادر کمک کنند، اظهار داشت: بنادر زمانی دسترسی به ریل پیدا خواهند کرد که زیر مجموعه وزارت راه بودجه کافی برای تکمیل و توسعه آن داشته باشد و یا اینکه بتوانند سرمایه گذار جذب کنند. اگر هر کدام از موارد یاد شده فراهم نباشد، فرآیند توسعه در تمام بخش ها آهنگ کندی پیدا می کند.
ملکی با بیان اینکه آمار تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان از پیشرفت ایران در این حوزه دارد ولی کافی نیست، تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای تمام های مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است چرا که این امر باعث افزایش حجم تجارت کشور می شود. زمانیکه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود می توان توسعه همه جانبه بنادر را انتظار داشت.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۲,۵۹۸
کلیدواژه ها: ولی ملکی توسعه خطوط ریلی 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید