تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر/ بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد
ایجاد خط ریل برای تمام مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است/ توسعه خطوط ریلی به افزایش حجم تجارت کشور کمک می کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.
ولی ملکی درباره توسعه بنادر و نیازهای زیرساختی آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایران در زیرساخت های بندری با مشکلاتی روبرو است که فراسازمانی است. سازمان بنادر و دریانوردی نمی تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند چرا که نیازمند همکاری سایرسازمان ها است.
وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری خارجی، سازمان برنامه و بودجه و زیر مجموعه های وزارت راه می توانند به توسعه زیرساخت بنادر کمک کنند، اظهار داشت: بنادر زمانی دسترسی به ریل پیدا خواهند کرد که زیر مجموعه وزارت راه بودجه کافی برای تکمیل و توسعه آن داشته باشد و یا اینکه بتوانند سرمایه گذار جذب کنند. اگر هر کدام از موارد یاد شده فراهم نباشد، فرآیند توسعه در تمام بخش ها آهنگ کندی پیدا می کند.
ملکی با بیان اینکه آمار تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان از پیشرفت ایران در این حوزه دارد ولی کافی نیست، تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای تمام های مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است چرا که این امر باعث افزایش حجم تجارت کشور می شود. زمانیکه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود می توان توسعه همه جانبه بنادر را انتظار داشت.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۲,۵۹۸
کلیدواژه ها: ولی ملکی توسعه خطوط ریلی 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید