بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی بنادر نسل سوم و تعامل با زندگی شهری سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی دولت از حق ایران در دریای خزر کوتاه نیامده است/ سهم ایران به ۱۱ درصد کاهش نیافته است/ ۹۰ درصد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شده است/ اجماع بی نظیری میان کشورهای ساحلی دریای خزر/ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی بین کشورهای عضو خواهد بود امضای7 سند همکاری میان سران ۵ کشور ساحلی دریای خزر/ با امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گام جدیدی در روابط کشورهای ساحلی دریای خزر برداشته شد/ امنیت و ثبات دریا در دریای خزر/ ایران در حوزه ترانزیت از نقش مهمی برخوردار است دریای خزر دریای صلح، همدلی، حسن همجواری و همکاری‌های مؤثر بین‌المللی است/ رایزنی‌های پنج‌جانبه برای گردشگری در دریای خزر/ اجرای اقدامات مربوط به بازسازی و حفظ ذخایر مشترک/ امضای معاهده بین‌المللی بنیادین توسط سران 5 کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.
ایجاد خط ریل برای تمام مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است/ توسعه خطوط ریلی به افزایش حجم تجارت کشور کمک می کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.
ولی ملکی درباره توسعه بنادر و نیازهای زیرساختی آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایران در زیرساخت های بندری با مشکلاتی روبرو است که فراسازمانی است. سازمان بنادر و دریانوردی نمی تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند چرا که نیازمند همکاری سایرسازمان ها است.
وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری خارجی، سازمان برنامه و بودجه و زیر مجموعه های وزارت راه می توانند به توسعه زیرساخت بنادر کمک کنند، اظهار داشت: بنادر زمانی دسترسی به ریل پیدا خواهند کرد که زیر مجموعه وزارت راه بودجه کافی برای تکمیل و توسعه آن داشته باشد و یا اینکه بتوانند سرمایه گذار جذب کنند. اگر هر کدام از موارد یاد شده فراهم نباشد، فرآیند توسعه در تمام بخش ها آهنگ کندی پیدا می کند.
ملکی با بیان اینکه آمار تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان از پیشرفت ایران در این حوزه دارد ولی کافی نیست، تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای تمام های مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است چرا که این امر باعث افزایش حجم تجارت کشور می شود. زمانیکه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود می توان توسعه همه جانبه بنادر را انتظار داشت.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۲,۵۹۸
کلیدواژه ها: ولی ملکی توسعه خطوط ریلی 

اخبار مرتبط

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید