ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
ایجاد خط ریل برای تمام مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است/ توسعه خطوط ریلی به افزایش حجم تجارت کشور کمک می کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر توسعه خطوط ریلی کشور طبق برنامه پیش برود، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش پیدا خواهد کرد.
ولی ملکی درباره توسعه بنادر و نیازهای زیرساختی آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایران در زیرساخت های بندری با مشکلاتی روبرو است که فراسازمانی است. سازمان بنادر و دریانوردی نمی تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند چرا که نیازمند همکاری سایرسازمان ها است.
وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری خارجی، سازمان برنامه و بودجه و زیر مجموعه های وزارت راه می توانند به توسعه زیرساخت بنادر کمک کنند، اظهار داشت: بنادر زمانی دسترسی به ریل پیدا خواهند کرد که زیر مجموعه وزارت راه بودجه کافی برای تکمیل و توسعه آن داشته باشد و یا اینکه بتوانند سرمایه گذار جذب کنند. اگر هر کدام از موارد یاد شده فراهم نباشد، فرآیند توسعه در تمام بخش ها آهنگ کندی پیدا می کند.
ملکی با بیان اینکه آمار تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان از پیشرفت ایران در این حوزه دارد ولی کافی نیست، تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای تمام های مسیرهای منتهی به بنادر ضروری است چرا که این امر باعث افزایش حجم تجارت کشور می شود. زمانیکه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود می توان توسعه همه جانبه بنادر را انتظار داشت.
۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۲,۵۹۸
کلیدواژه ها: ولی ملکی توسعه خطوط ریلی 

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید