تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر/ بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد
پایان اجلاس بررسی همکاری ها برای تامین ایمنی دریانوردی درخزر؛ تفاهم ۵ کشور برای طراحی استانداردها ویکسان سازی شاخص های دریانوردی/ خزر؛ پاک و ایمن تر می شود
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به زودی شاهد تفاهم نامه ای در خصوص تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهیم بود تا این دریا پاک تر و ایمن تر شود.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با اشاره به اجلاس دو روزه بررسی همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر که با حضور نمایندگان دولت های ایران، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و فدراسیون روسیه در تهران برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاس با مشارکت کامل و حسن نیت نمایندگان دولت‌های این پنج کشور برگزار و تمامی موضوعات مربوط به ایمنی دریای خزر به بحث گذاشته شد و در پایان پیش نویس سندی که توسط هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود به عنوان مبنا به امضای همگان رسید
وی ادامه داد: به طور حتم تهیه پیش‌نویس پروتکل همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی نیازمند اصلاحات و کار کارشناسی بیشتر است و به همین منظور قرار شد تا هر یک از نمایندگان کشورهای مربوطه کارگروهی را تشکیل دهند و هر چند ماه یک بار با یکدیگر تبادل نظر کنند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توان تخصصی نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر، بیان کرد: به زودی شاهد تفاهم نامه ای در خصوص تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهیم بود که بر این اساس دریای خزر پاک تر و ایمن تر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تدوین استانداردهای جدید ایمنی دریانوردی در دریای خزر زمان بر است، گفت: علت زمان بر شدن تهیه استانداردهای ایمنی دریانوردی در دریای خزر این است که باید تعداد کنوانسیون های بسیار زیادی مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.
پسنده افزود: باید در حوزه آلودگی ها، بازرسی ها، نیروی انسانی و نحوه ساخت کشتی ها ورود کنیم و تمام کنوانسیون هایی که در حال حاضر در حوزه کشتیرانی وجود دارد به صورت اصلاح شده در دریای خزر مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تمام کشتی ها در تمام بنادر دنیا مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص های بازرسی در بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر متفاوت است و یک کشتی ممکن است در یک بندر به راحتی تردد کند و در یک بندر با آن برخورد شود. علت اینکه یک کشتی در یک بندر متوقف و در بندری دیگر متوقف نمی شود این است که شاخص ها یکسان نیست و ما قصد داریم شاخص های دریانوردی را در دریای خزر یکسان کنیم تا کشتی ها در هر یک از کشورهای حاشیه دریای خزر با یک خط کش ارزیابی، کنترل و بازرسی شوند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مهمترین مشکل دریای خزر که موجب شده کشورهای حاشیه این دریا دور یک میز جمع شوند و به تهیه پروتکل همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی بپردازند، تصریح کرد: نبود مدیریت یکپارچه در خصوص استانداردهای ایمنی در دریای خزر موجب شده که نتوانیم بر اساس یک شاخص رفتار کنیم.
سومین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر با حضور هیات های نمایندگی کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان در روزهای هفتم و هشتم خردادماه در هتل همای تهران برگزار شد.

۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
کد خبر : ۴۲,۶۰۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید