بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی بنادر نسل سوم و تعامل با زندگی شهری سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی دولت از حق ایران در دریای خزر کوتاه نیامده است/ سهم ایران به ۱۱ درصد کاهش نیافته است/ ۹۰ درصد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نهایی شده است/ اجماع بی نظیری میان کشورهای ساحلی دریای خزر/ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی بین کشورهای عضو خواهد بود امضای7 سند همکاری میان سران ۵ کشور ساحلی دریای خزر/ با امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گام جدیدی در روابط کشورهای ساحلی دریای خزر برداشته شد/ امنیت و ثبات دریا در دریای خزر/ ایران در حوزه ترانزیت از نقش مهمی برخوردار است دریای خزر دریای صلح، همدلی، حسن همجواری و همکاری‌های مؤثر بین‌المللی است/ رایزنی‌های پنج‌جانبه برای گردشگری در دریای خزر/ اجرای اقدامات مربوط به بازسازی و حفظ ذخایر مشترک/ امضای معاهده بین‌المللی بنیادین توسط سران 5 کشور
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به زودی شاهد تفاهم نامه ای در خصوص تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهیم بود تا این دریا پاک تر و ایمن تر شود.
پایان اجلاس بررسی همکاری ها برای تامین ایمنی دریانوردی درخزر؛ تفاهم ۵ کشور برای طراحی استانداردها ویکسان سازی شاخص های دریانوردی/ خزر؛ پاک و ایمن تر می شود
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به زودی شاهد تفاهم نامه ای در خصوص تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهیم بود تا این دریا پاک تر و ایمن تر شود.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با اشاره به اجلاس دو روزه بررسی همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر که با حضور نمایندگان دولت های ایران، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و فدراسیون روسیه در تهران برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاس با مشارکت کامل و حسن نیت نمایندگان دولت‌های این پنج کشور برگزار و تمامی موضوعات مربوط به ایمنی دریای خزر به بحث گذاشته شد و در پایان پیش نویس سندی که توسط هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود به عنوان مبنا به امضای همگان رسید
وی ادامه داد: به طور حتم تهیه پیش‌نویس پروتکل همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی نیازمند اصلاحات و کار کارشناسی بیشتر است و به همین منظور قرار شد تا هر یک از نمایندگان کشورهای مربوطه کارگروهی را تشکیل دهند و هر چند ماه یک بار با یکدیگر تبادل نظر کنند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توان تخصصی نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر، بیان کرد: به زودی شاهد تفاهم نامه ای در خصوص تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهیم بود که بر این اساس دریای خزر پاک تر و ایمن تر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تدوین استانداردهای جدید ایمنی دریانوردی در دریای خزر زمان بر است، گفت: علت زمان بر شدن تهیه استانداردهای ایمنی دریانوردی در دریای خزر این است که باید تعداد کنوانسیون های بسیار زیادی مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.
پسنده افزود: باید در حوزه آلودگی ها، بازرسی ها، نیروی انسانی و نحوه ساخت کشتی ها ورود کنیم و تمام کنوانسیون هایی که در حال حاضر در حوزه کشتیرانی وجود دارد به صورت اصلاح شده در دریای خزر مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تمام کشتی ها در تمام بنادر دنیا مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص های بازرسی در بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر متفاوت است و یک کشتی ممکن است در یک بندر به راحتی تردد کند و در یک بندر با آن برخورد شود. علت اینکه یک کشتی در یک بندر متوقف و در بندری دیگر متوقف نمی شود این است که شاخص ها یکسان نیست و ما قصد داریم شاخص های دریانوردی را در دریای خزر یکسان کنیم تا کشتی ها در هر یک از کشورهای حاشیه دریای خزر با یک خط کش ارزیابی، کنترل و بازرسی شوند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مهمترین مشکل دریای خزر که موجب شده کشورهای حاشیه این دریا دور یک میز جمع شوند و به تهیه پروتکل همکاری در زمینه تامین ایمنی دریانوردی بپردازند، تصریح کرد: نبود مدیریت یکپارچه در خصوص استانداردهای ایمنی در دریای خزر موجب شده که نتوانیم بر اساس یک شاخص رفتار کنیم.
سومین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر با حضور هیات های نمایندگی کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان در روزهای هفتم و هشتم خردادماه در هتل همای تهران برگزار شد.

۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
کد خبر : ۴۲,۶۰۶

اخبار مرتبط

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید