20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
تحقق رویکرد سازمان بنادر در واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی/ سوددهی صادرات کالا از بنادر کوچک
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای ساماندهی بنادر کوچک کارهای متعددی انجام داده و توانسته است وضعیت لنج داران در بنادر کوچک را بهبود ببخشد.

ولی داداشی؛  نماینده مردم آستارا درباره ساماندهی بنادر کوچک و تکالیفی که بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در ساماندهی بنادر کوچک رویکرد خوبی داشته است. یکی از مهم ترین کارهایی که در این حوزه صورت گرفته، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی است و امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند.

وی با بیان  اینکه حضور بخش خصوصی در بنادر کوچک باعث توسعه آن می شود، تصریح کرد: بنادر کوچک برای آنکه فعال شوند، نیازمند سرمایه های جدید هستند و این امر زمانی محقق خواهد شد که سیاست های تشویقی باعث رغبت سرمایه گذاران شود. سازمان بنادر و دریانوردی در رفع چالش ها و حمایت از سرمایه گذاران برنامه های متعددی دارد اما متاسفانه خیلی از سرمایه گذاران از آن اطلاعی ندارند.

داداشی اذعان داشت: برخی از بنادر کوچک هنوز اسکله های مناسب برای فعالیت لنج داران و شناورهای کمتر از 500 تن ندارند. این در حالی است که با جذب سرمایه های داخلی و خارجی می توان روند توسعه ای بنادر کوچک را دنبال کرد. خیلی از بنادر کوچک در مناطق محروم است از اینرو با توسعه بنادر کوچک می توان یه سمت افزایش نرخ اشتغال حرکت کرد.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از بنادر کوچک سودده است، اظهار داشت: صادرکنندگان کالا و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اگر در بنادر کوچک مستقر شوند می توانند فعالیت توسعه ای و مناسبی داشته باشند. خیلی از واحدهای صنعتی برای صادرات در حجم کم آمادگی دارند اما توانایی استقرار در بنادر بزرگ را ندارد. با حضور در بنادر کوچک امکان صادرات برای آنها فراهم می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه توسعه بنادر کوچک  تنها بر عهده سازمان بنادر نیست، اظهار داشت: سازمان های چون حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، شرکت گاز و توزیع برق، ارتش و ارگان های مرزبانی با نگاه ملی می توانند به سازمان بنادر و دریانوردی در جهت ساماندهی و توسعه بنادر کوچک کمک کنند.

 
 
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲
کد خبر : ۴۲,۷۶۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید