افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
آمار دلخراش ترین سوانح دریایی در دهه اخیر اعلام شد.

لیست دلخراش ترین سوانح دریایى دهه اخیر در آبهاى نقاط مختلف جهان اعلام شد. به گزارش آسوشیتد پرس، در این لیست به عنوان نزدیک ترین حادثه دریایى به غرق شدن کشتى مسافربرى اندونزیایى در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۶ در دریاى جاوا که باعث کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر از سرنشینان این کشتى شد اشاره شده است. همچنین در این لیست از حادثه غرق شدن کشتى مسافرى مصرى در سوم فوریه ۲۰۰۶ میلادى در دریاى سرخ با ۱۴۰۰ مسافر و زائر که از عربستان به مقصد مصر در حرکت بود و بیش از ۱۰۰۰ کشته بر جاى گذاشت به عنوان یکى از دلخراش ترین تراژدى هاى دریایى سال ۲۰۰۶ نام برده شده است.

در حادثه دیگر که ۱۷جولاى سال ۲۰۰۵ میلادى به وقوع پیوست بیش از ۲۰۰ نفر در پى واژگونى یک فروند کشتى در آبهاى شرق اندونزى غرق و کشته شدند. همچنین در این گزارش واژگونى یک فروند کشتى فرى در۲۳ مى ۲۰۰۴ میلادى به دلیل گرفتار شدن در طوفان رودخانه Meghna در جنوب بنگلادش به عنوان حادثه تلخ دریایى این سال اعلام شده است.

کشته شدن ۵۰۰ مسافر براثر غرق شدن کشتى دو جداره در رودخانه Meghna در ۱۸  جولاى سال۲۰۰۳ ، واژگونى یک فروند کشتى در سواحل گامبیا و مرگ ۱۰۰۰ نفر از مسافر و خدمه آن در ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۰۲ ، مرگ بیش از ۵۰۰ نفر در ۲۶  ماه سپتامبر سال ۲۰۰۲ در اثر غرق شدن یک کشتى به دلیل بارگیرى بیش از ظرفیت در سواحل Sulawesi اندونزى و کشته شدن ۳۰۰ نفر از مسافران یک فروند کشتى در سواحل چین در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۹۹ از جمله دلخراش ترین سوانح دریایى منتشر شده در لیست خبرگزارى آسوشیتدپرس است.

براساس این گزارش غرق شدن کشتى اندونزیایى در دریاى جنوب چین که حامل ۳۰۰ مسافر قاچاق بود دلخراش ترین حادثه دریایى سال ۱۹۹۹ بوده است.همچنین در این لیست غرق شدن کشتى مسافرى Lake Victoria در نزدیکى سواحل تانزانیا و کشته شدن ۶۰۰ مسافر آن مهم ترین حادثه دریایى سال ۱۹۹۶ و نخستین حادثه دریایى دهه اخیر گزارش شده است.
۱۷ دی ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۴۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید