بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف 2 کشتی یونانی/ خدمه بازداشت نشده اند و در سلامت کامل هستند تشریح فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام (ره) / تعهد 29 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات بندر امام (ره) تعمیرات اساسی و زیرآبی ۹ فروند شناور در دستور کار اداره کل بنادر و ‌دریانوردی هرمزگان/ بازگشت شناور "هادی یک"به چرخه خدمات دریایی/ تعمیر و الحاق بیش از 20 فروند شناور در سال گذشته ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در سازمان بنادر/ شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود نامه ایران به سازمان بین المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی یونان/ توقیف کشتی نفتکش MT Lana در بندر کاریستوس توسط آمریکا و یونان نقض آشکار قوانین‌ بین‌المللی است/ دولت یونان برای آزادی کشتی همکاری کند قرارداد کار دریانوردان؛ گام نخست در تسهیل فرآیند استخدام آنان/ راه‌اندازی «سامانه متمرکز کاریابی دریایی» در دستورکار/ فرآیند استخدام دریانوردان شناورهای زیر ۳۰۰۰ تن شفاف نیست نصب کد شناسایی علایم کمک ناوبری بندر چابهار اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند
استانداردسازی هیدروگرافی در دستور کار قرار می گیرد /  طراحی مدل یکپارچه پیش بینی جزر و مد/ ایجاد ۱۰ ایستگاه جزر و مد سنجی در بنادر جنوبی و ۳ ایستگاه تراز سنجی در بنادر شمالی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: استانداردسازی هیدروگرافی باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات، کارایی و ایمنی باشیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا اله یار در مراسم روز جهانی هیدروگرافی که صبح امروز با حضور مسئولان مدیران کارشناسان و دست ‌اندرکاران هیدروگرافی کشور در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: طول خط ساحلی بر اساس مدیریت یکپارچه معادل ۵۷۹۰ کیلومتر است که این رقم مصوب شده و مبنای کار تلقی می شود.

 وی در مورد کاربردهای هیدروگرافی، بیان کرد: شناسایی اجسام مغروق با استفاده از دستگاه های مختلف، مکان یابی احداث سازه های نزدیک ساحل یا دور از آن و کاهش لایروبی ها با استفاده از اطلاعات هیدروگرافی از جمله کاربردهای مختلف هیدروگرافی است.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شبیه‌سازی ریاضی و طراحی سازه ها در مقوله امواج، جزر و مد و مسائل مربوط به رسوب در هیدروگرافی مدنظر قرار می گیرد، گفت: استانداردسازی هیدروگرافی باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات، کارایی و ایمنی باشیم.

 وی  در مورد استانداردسازی نقشه های هیدروگرافی، خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی نقشه های هیدروگرافی، مدیریت جامع و هماهنگ آن جهت رفع نیاز ذی نفعان، اقدامات زیربنایی در جهت ارتقای کیفیت و استفاده بهتر از تجهیزات و بهره‌گیری از فرایندهای یکسان جهت امکان تبادل اطلاعات در سطوح ملی و بین المللی از جمله مسائلی است که باید در استانداردسازی نقشه های هیدروگرافی مدنظر قرار گیرد.

اله یار بیان کرد: مدیریت و مهندسی عملیات هیدروگرافی، ایجاد بانک اطلاعاتی و نقشه های هیدروگرافی، تعیین دفعات مورد نیاز هیدروگرافی با توجه به رژیم رسوب‌گذاری بنادر و یکسان سازی محدوده ها و مقیاس های عملیات هیدروگرافی از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استانداردسازی هیدروگرافی است.

 وی افزود: مدل یکپارچه پیش بینی جزر و مد طراحی شده و ۱۰ ایستگاه جزر و مد سنجی در بنادر جنوبی و سه گاه ترا سنجی در بنادر شمالی مد نظر قرار گرفته است و تهیه آلبوم هیدروگرافی، جانمایی بویه های موج نگار در بنادر کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی پروژه های هیدروگرافی و لایروبی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
کد خبر : ۴۲,۸۴۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید