جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
حمایت همه جانبه سازمان بنادر از صادرکنندگان کشور/ ما در خدمت تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم/ وفاق ملی بین دولت و بخش خصوصی/ خواسته های سرمایه گذاران را برآورده می کنیم/ دیدگاه لجستیکی در حال شکل
مدیر کل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای آنکه صادرات کشور و سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر رونق گیرد، سازمان بنادر و دریانوردی از تمام سرمایه گذاران و صادرکنندگان حمایت همه جانبه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی در برنامه "روی خط خبر" شبکه خبر با موضوع توسعه صادرات از مسیر دریای خزر، افزود: صادرات باعث ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری می شود از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی از صادرکنندگان و تجاری که کالای ایرانی را صادر می کنند، حمایت همه جانبه می کند.

وی با بیان اینکه در صادرات نیازمند یک زبان مشترک هستیم، اظهار داشت: زبان مشترک بین تجار بواسطه سازمان های بین المللی شکل می گیرد. اگر این روند شفاف و مشخص باشد کشورها خیلی راحت می توانند با یکدیگر مبادلات اقتصادی داشته باشند. یکی از سازمان های بین المللی، سازمان تجارت جهانی است. وقتی ایران عضو WTO شود با شرایط بهتری می تواند تعاملات تجاری خود را گسترش دهد.

 مدیر کل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در دریای خزر بیش از آنچه که نیاز باشد ظرفیت ایجاد شده است. با این تفاسیر در بنادر شمالی نیاز به توسعه و سرمایه گذاری در بخش فیزیکی نداریم. نیاز ما بلوغ عملیاتی و توسعه غیرفیزیکی بنادر است. از بنادر شمالی می توان به کشورهای مختلف صادرات داشت و همکاری های مشترک را توسعه داد.

وی با بیان اینکه خزر یک دریای بسته نیست و ما را به شرق چون چین و اروپا وصل می کند، گفت: اگر می خواهیم تجارت کشور رشد کند باید از ظرفیت بنادر شمالی استفاده کرد.البته این رونق زمانی اتفاق می افتد که ایران در زمینه لجستیک و حمل و نقل چند وجهی بتواند به جایگاه بهتری برسد.

سرایی افزود: خوشبختانه دیدگاه لجستیکی در کشور شکل گرفته است و دیگر مانند گذشته خلاء آن حس نمی شود. اما برای تحقق حمل و نقل ترکیبی و چند وجهی باید برنامه ریزی دقیق کرد به گونه ای که سایر شقوق حمل و نقل چون جاده و ریل هم همراه شوند و نیازهای سرمایه گذاران و تجار را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان بنادر و دریانوردی این است که در خدمت تجار و سرمایه گذاران باشد، تصریح کرد: این سازمان کمتر از 10 ماه است که اداره کل لجستیکی را ایجاد کرد تا بتواند از این طریق ارتباط حمل و نقل با تجارت و سایر شقوق حمل و نقل که در زنجیره تامین سهم دارند را شکل دهد. تمام این اقدمات در جهت حمایت از صادرکنندگان کشور است.

 مدیر کل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: برنامه اجرایی ما این است که به حمل و نقل چند و جهی توجه زیادی شود و در این سیاست یاد شده در بنادر شمالی و جنوبی یکسان است. با دیدگاه لجستیکی و حمل و نقل ترکیبی می توان از ظرفیت های خالی بنادر استفاده کرد.به خصوص بندر امیرآباد که اتصال اش به ریل یک مزیت بسیار مناسب برای سرمایه گذاران و تجار است. در این میان قوانین گمرکی هم باید تسهیل شود تا در حمل و نقل ترکیبی صاحب کالا در مسیر مجبور به تخلیه و بارگیری مجدد کالای خود نشود. این امر برای صاحب کالا هزینه بر است.

 وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در کنار سرمایه گذاران است و به آنها کمک می کند تا ریسک سرمایه گذاریشون( سرمایه گذاران درپسکرانه بنادر) به پایین ترین حد خود برسد، خاطرنشان کرد: ما مرحله به مرحله در کنار سرمایه گذاران هستیم. در این میان اگر مشکل و چالشی وجود داشته باشد قطعا با مذاکره و توجه به خواسته های آنها حل خواهد شد. در حال حاضر یک وفاق ملی بین دولت و بخش خصوصی برای انجام پروژه های اقتصادی ایجاد شده است.نباید این فرصت ها را از دست داد.

 سرایی درباره پیش نیازهای رسیدن به لجستیک، گفت: لجستیک یعنی از نقطه شروع تا انتها هر فرآیند را بازنگری و کوتاه کرد.و از طرفی اسناد و هزینه ها را کاهش داد.سازمان بنادر مجدانه  به دنبال تحقق این امر در 11 بندر کشور است. ما باید با جاده و ریل ارتباط آنلاین داشته باشیم. خوشبختانه با حمل ونقل جاده ای و ریل ارتباط خوبی برقرار شده است.درصدد هستیم با همکاری سایر سازمان ها از جمله گمرک مشکلات کوچک و جزیی را حل کنیم.با این اتفاق مشکلات بزرگ هم مرتفع می شود.

 وی همچنین در مورد همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که روز چهارشنبه هفته جاری در امیرآباد برگزار شد، یادآور شد: این همایش با هدف توسعه صادرات تولیدات داخلی و همکاری با کشورهای حاشیه خزر بود. بیش از 7 کشور از ترکمنستان، آذربایجان، روسیه،گرجستان، هند، افغانستان،قزاقستان به ایران آمدند و درباره توسعه همکاری ها مذاکره کردند. نمایندگان مجلس نیز قول دادند موانع بر سراه صادرکنندگان را بردارند و از طرفی برای تسهیل صادرات اگر لازم بود، طرح جدیدی تدوین کنند.

۲۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۴
کد خبر : ۴۳,۰۰۹
کلیدواژه ها: مدیر کل لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی،خسرو سرایی،لجستیک

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید