افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
بهره برداری سه مرحله ای از پروژه مرحله دوم فاز سه بندر شهیدرجایی/ حفظ و ارتقای جایگاه بندر شهیدرجایی نسبت به سایر بنادر منطقه ای/ 2.1 میلیون TEU ارتقای ظرفیت بندر شهید رجایی با اجرای مرحله دوم فاز 3
مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی گفت: به منظور تسریع در فرآیند بهره برداری، اجرای مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی طی سه مرحله زمانی در دستور کار قرار می گیرد.

علی میرزا عسگری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره آخرین وضعیت مرحله دوم پروژه فاز ۳  بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این مرحله از پروژه فاز سه که به عنوان مرحله دوم مدنظر قرار گرفته به عنوان آخرین فاز توسعه ای تعریف شده برای بندر شهیدرجایی است که با ایجاد آن شاهد پهلوگیری بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با تکمیل این مرحله از پروژه  2.1 میلیون TEU افزایش می یابد و از 6 به 8 میلیون TEU می رسد.

 

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی با اشاره به اینکه در مرحله دوم پروژه فاز ۳  بندر شهید رجایی مطالعات مانور شناور طرح که در واقع شناور با ظرفیتTEU  18400 است به صورت ریاضی-فیزیک با همکاری یک موسسه معتبر بین المللی مدل سازی شده است، گفت: علاوه بر این برای اولین بار پایش سلامت سازه با نصب ابزار دقیق در سازه اسکله طراحی و اجرا می شود.

 

میرزا عسگری، افزود: در این فاز با احداث دیواره جدا کننده بین محوطه های بندری-گمرکی و محوطه عملیات اجرایی از تداخل فعالیت های گمرکی، بندری و عملیات اجرای پروژه جلوگیری به عمل آمده است.

 

وی همچنین در خصوص ابعاد پروژه مرحله دوم پروژه فاز ۳  بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: این مرحله از پروژه دارای 1400 متر طول اسکله از نوع دیواره دیافراگمی است و شامل 4 میلیون مترمکعب لایروبی می شود. علاوه بر این 113 هکتار محوطه سازی و احداث ساختمان های پشتیبانی صورت گرفته و دارای 1100 متر دیواره حفاظت ساحلی است.

 

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد این مرحله از پروژه حدود 700 میلیارد تومان است که اجرای آن از 29 اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورده و قرارداد 36 ماهه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه سایر بنادر منطقه ای در حال ارتقای جایگاه خود هستند، بنابراین تکمیل پروژه طرح توسعه ای بندر شهیدرجایی موجب حفظ و ارتقای جایگاه این بندر نسبت به سایر بنادر منطقه ای می شود.

 

میرزا عسگری با بیان اینکه مرحله دوم پروژه فاز 3 بندر شهیدرجایی طی سه مرحله زمانی به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: به منظور تسریع بهره برداری از مرحله دوم پروژه فاز 3، قرار بر این شد تا در سه مرحله زمانی پروژه یاد شده انجام شود.

 

وی ادامه داد: در مرحله اول که موعد زمانی 22 ماهه برای آن تعیین شده است 800 متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن به بهره برداری می رسد. پس از آن و در 28 ماه اجرای پروژه مرحله دوم که شامل 600 متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن است بهره برداری خواهد شد و در گام آخر که موعد اتمام پروژه است پس از گذشت 36 ماه از آغاز کار، 72 هکتار محوطه ترمینال کانتینری تحویل داده خواهد شد.

 

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی درباره عملیات مرحله دوم این فاز از بندر شهید رجایی، گفت: مطالعات ژئوتکنیک پروژه در حال انجام است و عملیات خاکبرداری برای رسیدن به تراز اسکله در حجم 220 هزار متر مکعبی انجام شده است. علاوه بر این طراحی سازه اسکله در حال عملیاتی شدن است و تجهیزات تراکم دینامیکی وارد کارگاه شده و عملیات تجهیزکارگاه نیز در حال انجام شد.

 

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷
کد خبر : ۴۳,۱۸۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید