"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
یادداشت رامین نور قلی پور؛ نماینده مجلس شورای اسلامی:
توسعه اقتصادی از بنادر به دست می آید

رامین نور قلی پور؛ نماینده مجلس شورای اسلامی

 یکی از بهترین مناطقی که سرمایه گذاری در آن سوده است، بنادر جنوبی کشور است. بنادر جنوب به جهت نزدیکی به اقیانوس فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند که مواد اولیه را با قیمت ارزان تر دریافت کنند و در مقابل صادرات ارزان تری هم داشته باشند. زمانیکه هزینه حمل و نقل و جابجایی کالا کاهش پیدا می کند و تولیدکننده با سرعت می تواند به تولید برسد، سرمایه گذاری توجیه اقتصادی پیدا می کند.

از سال های پیش سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر کردیم. تجربه سایر کشورها هم نشان می دهد که سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر موفقیت های بی شماری دارد. یکی از مهم ترین مزیت ها نزدیکی ها واحد صنعتی به دریا است. تولید در شهر وحاشیه شهر برای خیلی از تولیدکنندگان صرفه ندارد. به خصوص در مورد  صنعت فولاد که نیاز مبرمی به آب دارد. در برخی دیگر از صنایع هم سرمایه گذاری کنار دریا و  نزدیک بودن به بندر منفعت های متعددی دارد. بدین جهت یکی از کارهای که دولت می تواند انجام دهد هدایت سرمایه گذاران به سمت بنادر است. سازمان بنادر و دریانوردی هم می تواند فضای را فراهم کند تا سرمایه گذاران به راحتی و بدون دغدغه در پسکرانه بنادر فعال شوند. لذا یکی از ابزارهای رشد و توسعه یافتگی در این بخش فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است.

واحدهای صنعتی نباید با چالش زیرساختی چون آب، برق، گاز، تلفن و... مواجه شوند. اگر هر کدام موارد یاد شده تامین نشده باشد، سرمایه گذار رغبت خود برای سرمایه گذاری را از دست می دهد. یکی از بخش های که می توان به آن تکیه داد تا فرآیند رشد و توسعه را دید بنادر است. توسعه اقتصادی از تولید در حاشیه شهرها به دست نمی آید بلکه از فعالیت واحدهای صنعتی در بنادر چنین موفقیت های کسب می شود.

در زمینه تامین تجهیزات در بنادر کشور کارهای بزرگی صورت گرفته  است اما تجهیزات موجود، به منزله توسعه یافتگی نیست. توسعه یافتگی از بنادر نسل سوم به دست می آید و این امر تنها با حضور پررنگ بخش خصوصی قابل حصول است. بخش خصوصی با استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد می تواند بنادر را توسعه دهد. یکی از موضوعاتی که از آن غافل شده ایم توسعه شهرهای بندری است.شهرهای بندری نماد توسعه هستند. اگر آنها پیشرفته نباشند سرمایه گذاری داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار می گیرد. خوشبختانه به سمت توسعه شهرهای بندری و استفاده از پسکرانه بنادر در حال حرکت هستیم.

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳
کد خبر : ۴۳,۲۵۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید