ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
یادداشت منوچهر جمالی؛​ نماینده مجلس​ شورای اسلامی:
فرصت های سرمایه گذاری در بنادر،بی بدیل و البته همچنان ناشناخته است

 

منوچهر جمالی؛  نماینده مجلس شورای اسلامی   

برای آنکه سرمایه گذاری موفق و پرسودی صورت گیرد در ابتدا باید به نیاز کشور توجه کرد. اگر به درستی نیازها تشخیص داده نشود نمی توان در مسیر درستی حرکت کرد و عملا سرمایه گذاری بدون بازگشت سود خواهد بود. صنایعی باید شکل بگیرند که توانایی اشتغالزایی بالای را داشته باشند و مردم از آن صنعت منتفع شوند. یکی از بخش های که می تواند به سرمایه گذاری سودده کمک کند، حضور در پسکرانه بنادر است. معتقدم اولین نکته ای که  باید مورد توجه قرار گیرد، سرمایه گذاری در مورد کالاهای است که پتانسیل صادرات دارد.

در حوزه مناطق ازاد روند سرمایه گذاری شکل و شمایل خود را یافته است و همه می دانند چگونه و با چه تسهیلاتی امکان سرمایه گذاری دارند. ولی در پسکرانه بنادر ابهام زیادی وجود دارد. سرمایه گذاران از اینکه سرمایه گذاری وسیعی در این بخش داشته باشند، اطمینان ندارند. بدین جهت یکی از کارهای که می توان انجام داد اطمینان به سرمایه گذاران بنادر است و اینکه برگشت سود برای آنها تضمین شود.

در شروع کار و حرکت به این سمت اطمینان دادن به سرمایه گذاران می تواند مشکلات را حل کند. بعد از آنکه سرمایه گذار متوجه شد هزینه هایش تقلیل پیدا کرده است مشوق سایر سرمایه گذاران خواهد شد. نکته مهم دیگری که سازمان بنادر و دریانوردی باید پیگیری کند تا پسکرانه بنادر محلی برای حضور صنعتگران  و تولیدکنندگان شود، کاهش بروکراسی است. فرآیند سرمایه گذاری در ایران طولانی مدت و حتی بازدارنده است از اینرو مجموعه های در جذب سرمایه گذار موفق خواهند شد که شرایط حضور سرمایه گذاران را سهل کنند.

در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه ای پویا شده است که همکاری خوبی با بخش خصوصی دارد. اینگونه نگرش به جذب سرمایه گذاران کمک خواهد کرد. فرصت های سرمایه گذاری که در بنادر وجود دارد را می توان اطلاع رسانی دقیق کرد به نحوی که تمام بخش ها با آن آشنا شوند . اطمینان داریم که فرصت های سرمایه گذاری در بنادر ناشناخته است. نباید هیچ ابهام روبروی سرمایه گذاران باشد. از طرفی یکی دیگر از کارهای که مجلس در قالب طرح می تواند پیگیری کند، معافیت مالیاتی و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر، بی بدیل و هنوز ناشناخته است. چنین طرحی نتایج مثبتی برای کشور دارد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۰۸
کد خبر : ۴۳,۲۶۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید