افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
یادداشت منوچهر جمالی؛​ نماینده مجلس​ شورای اسلامی:
فرصت های سرمایه گذاری در بنادر،بی بدیل و البته همچنان ناشناخته است

 

منوچهر جمالی؛  نماینده مجلس شورای اسلامی   

برای آنکه سرمایه گذاری موفق و پرسودی صورت گیرد در ابتدا باید به نیاز کشور توجه کرد. اگر به درستی نیازها تشخیص داده نشود نمی توان در مسیر درستی حرکت کرد و عملا سرمایه گذاری بدون بازگشت سود خواهد بود. صنایعی باید شکل بگیرند که توانایی اشتغالزایی بالای را داشته باشند و مردم از آن صنعت منتفع شوند. یکی از بخش های که می تواند به سرمایه گذاری سودده کمک کند، حضور در پسکرانه بنادر است. معتقدم اولین نکته ای که  باید مورد توجه قرار گیرد، سرمایه گذاری در مورد کالاهای است که پتانسیل صادرات دارد.

در حوزه مناطق ازاد روند سرمایه گذاری شکل و شمایل خود را یافته است و همه می دانند چگونه و با چه تسهیلاتی امکان سرمایه گذاری دارند. ولی در پسکرانه بنادر ابهام زیادی وجود دارد. سرمایه گذاران از اینکه سرمایه گذاری وسیعی در این بخش داشته باشند، اطمینان ندارند. بدین جهت یکی از کارهای که می توان انجام داد اطمینان به سرمایه گذاران بنادر است و اینکه برگشت سود برای آنها تضمین شود.

در شروع کار و حرکت به این سمت اطمینان دادن به سرمایه گذاران می تواند مشکلات را حل کند. بعد از آنکه سرمایه گذار متوجه شد هزینه هایش تقلیل پیدا کرده است مشوق سایر سرمایه گذاران خواهد شد. نکته مهم دیگری که سازمان بنادر و دریانوردی باید پیگیری کند تا پسکرانه بنادر محلی برای حضور صنعتگران  و تولیدکنندگان شود، کاهش بروکراسی است. فرآیند سرمایه گذاری در ایران طولانی مدت و حتی بازدارنده است از اینرو مجموعه های در جذب سرمایه گذار موفق خواهند شد که شرایط حضور سرمایه گذاران را سهل کنند.

در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه ای پویا شده است که همکاری خوبی با بخش خصوصی دارد. اینگونه نگرش به جذب سرمایه گذاران کمک خواهد کرد. فرصت های سرمایه گذاری که در بنادر وجود دارد را می توان اطلاع رسانی دقیق کرد به نحوی که تمام بخش ها با آن آشنا شوند . اطمینان داریم که فرصت های سرمایه گذاری در بنادر ناشناخته است. نباید هیچ ابهام روبروی سرمایه گذاران باشد. از طرفی یکی دیگر از کارهای که مجلس در قالب طرح می تواند پیگیری کند، معافیت مالیاتی و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر، بی بدیل و هنوز ناشناخته است. چنین طرحی نتایج مثبتی برای کشور دارد.

۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۰۸
کد خبر : ۴۳,۲۶۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید