ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه های دریایی در منطقه/ اهمیت فنی، اقتصادی و امنیتی تولید نقشه های دریایی/ سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریایی کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی/ جابجایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم و استقرار گنتری های پیشرفته نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر کشورمان با مدیران ترمینال کانتینری ایتالیا بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر تریسته/توسعه همکاری های های حمل و نقل ترکیبی با ایتالیا توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران با ایتالیا/ بررسی همکاری مشترک بین بندر شهید رجایی و بندر تریسته تشریح برنامه‌های توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور/ تدوین دو بسته حمایتی از سرمایه‌گذاران در بنادر ایران در زمان تحریم ایجاد ترمینال مکانیزه معدنی-ریلی در بندرشهیدرجایی طی سه سال/ افزایش میزان صادرات و واردات مواد معدنی به 60 میلیون تن/ شهیدرجایی به بندر سبز تبدیل می شود برگزاری سیزدهمین گردهمایی ادارات امور دریانوردان و مراکز آموزش دریانوردی نامحدود کشور/ رفع مشکل کارورزی دریانوردان/ بازنگری ۴۴ دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی دریانوردی بررسی ترانزیت کالا از بنادر هند به افغانستان و کشورهای حوزه CIS/ توسعه همکاری های بندری ایران با بخش خصوصی هند توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساختی
ضرورت توسعه راه های دسترسی به بنادر کشور/ مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر باید هموار شود/ لزوم  صادرات کالا با کمترین عوارض
نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان شرایط را به گونه ای رقم زد که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی در بنادر شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توان در حوزه تولید و رونق بنادر شاهد بود.

عبدالغفور ایران نژاد درباره توسعه بنادر و پسکرانه آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایجاد و توسعه راه های دسترسی به بنادر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. اگر سعی داریم بنادر را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم باید راه های ارتباطی در پسکرانه آنها را نیز ایجاد کنیم تا سرعت تولید کالا و صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توانیم در حوزه تولید شاهد رونق و پویایی باشیم.

نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تا حد ممکن بوروکراسی های اداری که موجب می‌شود مشکلات و سختی های فعالیت در حوزه تولید و صنعت دوچندان شود را حل کنیم. حمایت و هماهنگی بین بخش ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مسیر حرکت سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه خارجی شتاب گیرد و شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی اظهار داشت: باید از قانون تسهیل صادرات به نحو مطلوب استفاده کنیم تا هر کالایی که به بندر وارد می شود با عوارض کم صادر شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از این مزیت قانونی به نحو مطلوبی بهره ببرند.

ایران نژاد تاکید کرد: مهمترین بخش ترانزیت تسهیل شرایط برای صادرکننده است تا با دغدغه کمتری فعالیت کند. سرمایه گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
کد خبر : ۴۳,۲۶۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید