تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر/ فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر/ بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند ضرورت سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است/ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگترین کشتی ها را پیدا خواهد کرد/ کاهش ماندگاری کالا در گمرک/ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد/ استان هرمزگان یکی از مهمترین استان های مرزی است/ ضرورت تسهیل صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی کشور سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر خدمات دولت الکترونیک کشور شد اقدامات خوبی در حوزه بنادر کشور صورت گرفته است ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد زمینه رقابت عادلانه ناوگان متردد در دریای خزر/ افزایش ایمنی ناوگان تجاری/ آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فنی – ایمنی/ همسان سازی استاندارد های ایمنی کشورهای حاشیه دریای خزر/ همکاری برای کنترل و بازرسی کشتی ها توسط کشور های صاحب بندر چهارمین نشست بررسی همکاری تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر تا دقایقی دیگر برگزار می شود ایجاد دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر/ ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه/ فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار لایروبی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار گرفته است/ ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در بندر فریدونکنار ارتقاء می‌یابد/ استفاده از زون گردشگری بندر فریدون کنار/ مازندران؛ سه بندر استراتژیک دارد
ضرورت توسعه راه های دسترسی به بنادر کشور/ مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر باید هموار شود/ لزوم  صادرات کالا با کمترین عوارض
نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان شرایط را به گونه ای رقم زد که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی در بنادر شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توان در حوزه تولید و رونق بنادر شاهد بود.

عبدالغفور ایران نژاد درباره توسعه بنادر و پسکرانه آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایجاد و توسعه راه های دسترسی به بنادر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. اگر سعی داریم بنادر را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم باید راه های ارتباطی در پسکرانه آنها را نیز ایجاد کنیم تا سرعت تولید کالا و صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توانیم در حوزه تولید شاهد رونق و پویایی باشیم.

نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تا حد ممکن بوروکراسی های اداری که موجب می‌شود مشکلات و سختی های فعالیت در حوزه تولید و صنعت دوچندان شود را حل کنیم. حمایت و هماهنگی بین بخش ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مسیر حرکت سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه خارجی شتاب گیرد و شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی اظهار داشت: باید از قانون تسهیل صادرات به نحو مطلوب استفاده کنیم تا هر کالایی که به بندر وارد می شود با عوارض کم صادر شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از این مزیت قانونی به نحو مطلوبی بهره ببرند.

ایران نژاد تاکید کرد: مهمترین بخش ترانزیت تسهیل شرایط برای صادرکننده است تا با دغدغه کمتری فعالیت کند. سرمایه گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
کد خبر : ۴۳,۲۶۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید