امکان صدور گواهینامه های دریایی شناورها در بنادر کشور فراهم شد/ حذف رفت و آمد های غیرضرور مالکان و بهره برداران شناورها ضرورت آزادسازی فضای بنادر با تعیین تکلیف وضعیت کالاهای متروکه/ جلوگیری از انباشت بخشی از نیاز اقتصادی کشور با متروکه شدن کالاها/ بنادر محل نگهداری کالا نیست/ لزوم اقدام قانونی و سریع در مورد تعیین وضعیت کالاهای متروکه در بنادر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وضعیت کالاهای متروکه در بنادر را مشخص کند/ ماندگاری کالا در بنادر کشور به نفع هیچ کس نیست/ افزایش میزان رسوب کالا، سازمان بنادر و دریانوردی را با مشکل مواجه می کند بسته های جدید حمایتی و تشویقی سازمان بنادر برای سرمایه گذاران و فعالان بندری/ تخفیف به تجاری که 45 روزه کالای خود را به سرزمین اصلی برسانند/ حمایت از خطوط لاینری ، فیدری و باکس اپراتور در دوره جدید/ افزایش کرایه حمل رصد می شود ارتقاء سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه‌ها‌‌ی قابل کشتیرانی/ رشد کمی ناوگان مسافری در دستور کار سازمان بنادر/ انجام‌ بازرسی‌ متمرکز در راستای ارتقاء سطح نظارت بر ایمنی ناوگان دریایی/ تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم اهمیت فضای کسب و کار در توسعه صنعت گردشگری دریایی بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها/ تعرفه بنادر ایران نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست/ ارایه تشویق و تخفیف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با سازمان بنادر قراداد منعقد می کنند برنامه ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی/ درخواست اعضای اجلاس برای مشارکت فعال کارشناسان ایرانی سهم دریایی ایران در دریای خزر افزایش یافت/ فراهم شدن استفاده از بستر و زیر بستر دریای خزر توسط ایران/ امکان تردد با پرچم ایران در تمام دریای خزر فراهم شد/ جلوگیری از تردد آمریکا و کشورهای ناتو در دریای خزر تخصیص سوخت سوبسیدی برای رفع مشکلات کشتیرانی/ حل مشکل تأمین کانتینر برای واردات و صادرات کالا/ سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای کاهش مشکلات حوزه کشتیرانی
ضرورت توسعه راه های دسترسی به بنادر کشور/ مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر باید هموار شود/ لزوم  صادرات کالا با کمترین عوارض
نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان شرایط را به گونه ای رقم زد که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی در بنادر شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توان در حوزه تولید و رونق بنادر شاهد بود.

عبدالغفور ایران نژاد درباره توسعه بنادر و پسکرانه آن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایجاد و توسعه راه های دسترسی به بنادر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. اگر سعی داریم بنادر را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم باید راه های ارتباطی در پسکرانه آنها را نیز ایجاد کنیم تا سرعت تولید کالا و صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی شکل گیرد و حتی در این بین همکاری های مشترک انجام شود می‌توانیم در حوزه تولید شاهد رونق و پویایی باشیم.

نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تا حد ممکن بوروکراسی های اداری که موجب می‌شود مشکلات و سختی های فعالیت در حوزه تولید و صنعت دوچندان شود را حل کنیم. حمایت و هماهنگی بین بخش ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مسیر حرکت سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه خارجی شتاب گیرد و شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی اظهار داشت: باید از قانون تسهیل صادرات به نحو مطلوب استفاده کنیم تا هر کالایی که به بندر وارد می شود با عوارض کم صادر شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از این مزیت قانونی به نحو مطلوبی بهره ببرند.

ایران نژاد تاکید کرد: مهمترین بخش ترانزیت تسهیل شرایط برای صادرکننده است تا با دغدغه کمتری فعالیت کند. سرمایه گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
کد خبر : ۴۳,۲۶۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید