تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
ضرورت امنیت و اطمینان دهی به سرمایه گذاران بنادر کشور/ ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد/ هیچ مشکلی در مجلس برای هم افزایی با سازمان بنادر  وجود ندارد/ حمایت مجلس از طرح های سازمان بن
عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد.

حسن خسته بند درباره توسعه بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: به طور حتم ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد. همچنین باید گفت سرمایه‌گذاری در بنادر موجب تشویق بخش خصوصی به حضور در این بخش شده و این عاملی برای توسعه بنادر است.

وی درباره حضور واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر، خاطرنشان کرد: وقتی صنایع در فضای بنادر و حتی نزدیک به آن قرار می‌گیرند حداقل این است که با کوتاه شدن مسیر نقل و انتقال کالا، در کنار افزایش سرعت جابجایی، هزینه‌های آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر بتوان صنایع به ویژه گروهی که در صادرات نقش مهمی دارند را به بنادر آورد اتفاق مثبتی خواهد بود.

خسته بند گفت: با وجود ضرورت‌ها و مزیت‌هایی که برای حضور صنایع در بنادر احساس می‌شود، تمامی بنادر شرایط لازم برای ورود صنایع و تولید را ندارند. در برخی بنادر موقعیت بسیار خوب است اما در برخی هم این‌گونه نیست و کاستی‌هایی احساس می‌شود.

نماینده مردم انزلی اظهار داشت: باید فضا در کشور به گونه ای شود که سرمایه‌گذار در بنادر احساس امنیت و اطمینان داشته باشد و از طرفی درگیر قوانین و مقررات متعدد نشود. سازمان بنادر باید عملکرد مدیران خود در زمینه جذب سرمایه‌گذار را  زیر ذره‌بین قرار داده و آنها را رتبه بندی کند یعنی به مدیرانی که می‌توانند سرمایه‌گذار بیشتر ی جذب کنند و در این حوزه موفق عمل کند، امتیاز ویژ‌ه ای اختصاص دهد.

وی در خصوص اینکه مجلس چه حمایت های از طرح های سازمان بنادر و دریانوردی می تواند انجام دهد، اظهار داشت: هماهنگی و ارتباط خوبی بین کمیسیون عمران مجلس و البته مجموعه مجلس و سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و هر آنچه که نیاز باشد تا شرایطی آرام و چالاک فراهم کند و سرعت پاسخگویی به متقاضی سرمایه‌گذاری را افزایش دهد حتما در چارچوب قانون انجام می‌شود.

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ مشکلی در مجلس برای هم افزایی با سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد. از این رو اگر سازمان بنادر درخواست های خود را اعلام کند، همکاری لازم انجام می‌شود.

۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۰
کد خبر : ۴۳,۲۸۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید