تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
ضرورت امنیت و اطمینان دهی به سرمایه گذاران بنادر کشور/ ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد/ هیچ مشکلی در مجلس برای هم افزایی با سازمان بنادر  وجود ندارد/ حمایت مجلس از طرح های سازمان بن
عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد.

حسن خسته بند درباره توسعه بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: به طور حتم ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد. همچنین باید گفت سرمایه‌گذاری در بنادر موجب تشویق بخش خصوصی به حضور در این بخش شده و این عاملی برای توسعه بنادر است.

وی درباره حضور واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر، خاطرنشان کرد: وقتی صنایع در فضای بنادر و حتی نزدیک به آن قرار می‌گیرند حداقل این است که با کوتاه شدن مسیر نقل و انتقال کالا، در کنار افزایش سرعت جابجایی، هزینه‌های آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر بتوان صنایع به ویژه گروهی که در صادرات نقش مهمی دارند را به بنادر آورد اتفاق مثبتی خواهد بود.

خسته بند گفت: با وجود ضرورت‌ها و مزیت‌هایی که برای حضور صنایع در بنادر احساس می‌شود، تمامی بنادر شرایط لازم برای ورود صنایع و تولید را ندارند. در برخی بنادر موقعیت بسیار خوب است اما در برخی هم این‌گونه نیست و کاستی‌هایی احساس می‌شود.

نماینده مردم انزلی اظهار داشت: باید فضا در کشور به گونه ای شود که سرمایه‌گذار در بنادر احساس امنیت و اطمینان داشته باشد و از طرفی درگیر قوانین و مقررات متعدد نشود. سازمان بنادر باید عملکرد مدیران خود در زمینه جذب سرمایه‌گذار را  زیر ذره‌بین قرار داده و آنها را رتبه بندی کند یعنی به مدیرانی که می‌توانند سرمایه‌گذار بیشتر ی جذب کنند و در این حوزه موفق عمل کند، امتیاز ویژ‌ه ای اختصاص دهد.

وی در خصوص اینکه مجلس چه حمایت های از طرح های سازمان بنادر و دریانوردی می تواند انجام دهد، اظهار داشت: هماهنگی و ارتباط خوبی بین کمیسیون عمران مجلس و البته مجموعه مجلس و سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و هر آنچه که نیاز باشد تا شرایطی آرام و چالاک فراهم کند و سرعت پاسخگویی به متقاضی سرمایه‌گذاری را افزایش دهد حتما در چارچوب قانون انجام می‌شود.

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ مشکلی در مجلس برای هم افزایی با سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد. از این رو اگر سازمان بنادر درخواست های خود را اعلام کند، همکاری لازم انجام می‌شود.

۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۰
کد خبر : ۴۳,۲۸۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید