لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
کاهش هزینه های حمل و افزایش ظرفیت بنادر با به کارگیری اصول لجستیکی/ نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل؛ مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور/ کاهش توقف در کل زنجیره حمل  کالا از مبدا تا مقصد
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که توقف در کل زنجیره حمل کالا از مبدا تا مقصد کاهش پیدا کند؛ زیرا کاهش توقف در کل زنجیره حمل به معنی کاهش هزینه صاحب کالا و مصرف کننده نهایی خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی گفت: کشورهای پیشرفته با به کارگیری اصول لجستیکی و توسعه های غیرفیزیکی تا 30 درصد ، موفق شده اند ضمن کاهش بسیاری ازهزینه ها، ظرفیت بنادر خود را افزایش دهند.کاهش اسناد، کاهش زمان فرایند انتقال کالا و کاهش هزینه ها در نهایت کل هزینه های تجاری را کاهش می دهد.   
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، باید رویکرد مان از توسعه های فیزیکی بنادر به سمت توسعه های غیرفیزیکی  باشد، اظهار داشت: هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نقل توسعه غیر فیزیکی بنادر را به دنبال خواهد داشت به گونه ای که ضمن کاهش هزینه ها، ظرفیت بنادر هم افزایش می یابد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  لازم است هماهنگی های لازم در سطوح بالای کشور بین وزارتخانه های مختلف دولتی و کلیه بخش هایی که در زنجیره حمل کالا دخالت دارند ایجاد شود تا در نهایت کشور از مزایای لجستیک بهره مند شود.
وی با بیان اینکه بندر به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره لجستیکی  کشور حرکت خود را آغاز کرده است و با بخش های مختلف حمل و نقل کشور هماهنگ شده است، افزود: در همین خصوص چندی پیش یک مانور عملیاتی در بندر امام خمینی( ره)  انجام شد و در این مانور طی یک روز حدود 150 واگن غلات بارگیری شد که در پیشینه عملیاتی این بندر بی سابقه بود.
سرایی گفت: هرگاه هماهنگی های لازم با راه آهن و جاده صورت گیرد، توازن بین کالای ورودی و خروجی به بندر ایجاد و بندر به عنوان محل گذر کالا شناخته می شود.
 وی مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور را نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نهاد های درگیر بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز به لحاظ نرم افزاری و تبادل اطلاعات الکترونیک ارتباطات مناسب بین همه نهادها فراهم نشده است.   
سرایی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه لجستیک در کشور جلسات بسیار کاربردی  بین بخش های فن آوری اطلاعات( آی تی)  سازمان بنادر و دریانوردی و  راه  آهن ، حمل و نقل جاده ای و گمرک برگزار شده است  و امیدواریم این نقیصه بزودی جبران شود. 

۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
مانا |
کد خبر : ۴۳,۴۳۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید