روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در بندر شهید رجایی فردا برگزار می شود
کاهش هزینه های حمل و افزایش ظرفیت بنادر با به کارگیری اصول لجستیکی/ نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل؛ مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور/ کاهش توقف در کل زنجیره حمل  کالا از مبدا تا مقصد
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که توقف در کل زنجیره حمل کالا از مبدا تا مقصد کاهش پیدا کند؛ زیرا کاهش توقف در کل زنجیره حمل به معنی کاهش هزینه صاحب کالا و مصرف کننده نهایی خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی گفت: کشورهای پیشرفته با به کارگیری اصول لجستیکی و توسعه های غیرفیزیکی تا 30 درصد ، موفق شده اند ضمن کاهش بسیاری ازهزینه ها، ظرفیت بنادر خود را افزایش دهند.کاهش اسناد، کاهش زمان فرایند انتقال کالا و کاهش هزینه ها در نهایت کل هزینه های تجاری را کاهش می دهد.   
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، باید رویکرد مان از توسعه های فیزیکی بنادر به سمت توسعه های غیرفیزیکی  باشد، اظهار داشت: هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نقل توسعه غیر فیزیکی بنادر را به دنبال خواهد داشت به گونه ای که ضمن کاهش هزینه ها، ظرفیت بنادر هم افزایش می یابد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  لازم است هماهنگی های لازم در سطوح بالای کشور بین وزارتخانه های مختلف دولتی و کلیه بخش هایی که در زنجیره حمل کالا دخالت دارند ایجاد شود تا در نهایت کشور از مزایای لجستیک بهره مند شود.
وی با بیان اینکه بندر به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره لجستیکی  کشور حرکت خود را آغاز کرده است و با بخش های مختلف حمل و نقل کشور هماهنگ شده است، افزود: در همین خصوص چندی پیش یک مانور عملیاتی در بندر امام خمینی( ره)  انجام شد و در این مانور طی یک روز حدود 150 واگن غلات بارگیری شد که در پیشینه عملیاتی این بندر بی سابقه بود.
سرایی گفت: هرگاه هماهنگی های لازم با راه آهن و جاده صورت گیرد، توازن بین کالای ورودی و خروجی به بندر ایجاد و بندر به عنوان محل گذر کالا شناخته می شود.
 وی مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور را نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نهاد های درگیر بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز به لحاظ نرم افزاری و تبادل اطلاعات الکترونیک ارتباطات مناسب بین همه نهادها فراهم نشده است.   
سرایی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه لجستیک در کشور جلسات بسیار کاربردی  بین بخش های فن آوری اطلاعات( آی تی)  سازمان بنادر و دریانوردی و  راه  آهن ، حمل و نقل جاده ای و گمرک برگزار شده است  و امیدواریم این نقیصه بزودی جبران شود. 

۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
مانا |
کد خبر : ۴۳,۴۳۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید