بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهینامه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:
هوشمند سازی صدور گواهینامه حداقل خدمه ایمن شناورها/ حذف خطاهای انسانی و عملکردی در صدور گواهینامه حداقل خدمه
رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهینامه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باتوسعه زیرساخت های نرم افزاری و الکترونیکی در سیستم جامع دریایی امکان صدور هوشمند و مکانیزه گواهینامه های حداقل خدمه مورد نیاز شناورها جهت دریانوردی ایمن میسر شده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم حسن پورمیر درباره گواهینامه یکی از فاکتورهای اساسی در حفظ ایمنی شناورها و واکنش موثر در شرایط اضطرار برخورداری از خدمه به تعداد کافی و متناسب با شرح وظایف و سمت های دریانوردی می باشد که در این راستا برای تمامی شناورهای دارای سیستم رانش برمبنای پارامترهایی نظیر ظرفیت ناخالص، طول شناور، محدوده دریانوردی، کاربری شناور، قدرت موتورها، تعداد مسافر،.. به صورت جداگانه گواهینامه ویژه ای به منظور تبیین حداقل تعداد و سمت های دریانوردی مورد نیاز تنظیم و صادر می گردد که به گواهینامه موصوف اختصاراً گواهینامه حداقل خدمه می گویند.
وی گفت: تاکنون انتخاب تعداد و سمت های دریانوردی در گواهینامه حداقل خدمه در سیستم جامع دریایی توسط کاربران سیستم انجام می شده که با همکاری امور دریانوردان و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی، کلیه الزامات مترتب بر تعیین حداقل خدمه شناورها در پایگاه داده سیستم جامع دریایی وارد گردیده و از این پس سیستم جامع دریایی با لحاظ اطلاعات هر شناور به طور هوشمند حداقل خدمه موردنیاز آن را شناسایی و در گواهینامه مربوطه درج می نماید.
رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهینامه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با اجرای این طرح خطاهای انسانی و عملکردی در حوزه صدور گواهینامه حداقل خدمه به طور کامل حذف و زمان صدور گواهینامه مذکور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این در آینده نزدیک با ارتباط الکترونیکی داده های موجود در گواهینامه های حداقل خدمه با فرآیند صدور لیست خدمه (Crew List) و کنترل و بازرسی کشتی ها، انتظار می رود ضریب اطمینان از حضور دریانوردان کافی و منطبق با سمت های موردنیاز در شناورها ارتقا یافته و ضمن تسریع در امور بازرسی و بررسی مدارک دریانوردان، اصالت بخشی به خدمات دریایی (Sea Service) و ممانعت از تخلفات احتمالی تسهیل شود.
۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱
کد خبر : ۴۳,۴۴۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید