بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد:
پایداری تجارت در راستای موافقتنامه چابهار/ کاهش هزینه و زمان از بندر چابهار
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب 5 فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشستی که در مشهد مقدس و با حضور مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب 5 فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد و به عنوان سوپاپ اطمینان بنادر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت که با افتتاح و بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سال گذشته ظرفیت این بندر به 8 و نیم میلیون تن ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: با بازاریابی های صورت پذیرفته شاهد افزایش بیش از 50 درصد کالاهای وارده به بندر چابهار از بنادر مبدأ به صورت مستقیم بودیم که فرآیند تخلیه و خروج این کالاها در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

آقایی گفت: مولفه های زمان و هزینه دو رکن اساسی برای تجار و صاحبان کالا می باشد که با اختصاص مشوق های ویژه بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی، عدم انتظار نوبت تخلیه و بارگیری کشتی ها و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن این حوزه، توجه تجار را به این بندر معطوف کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بندر چابهار می تواند پذیرای کشتی های سایز بزرگ در تمامی فصول باشد. استفاده از این نوع شناورها سبب کاهش هزینه های وارد بر کالا در حمل و نقل دریایی می باشد که این مهم می تواند رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور و منطقه ایجاد کند.

در این نشست فرامرز سلطانی؛ مدیر عامل منطقه ویژه دوغارن رفع مشکلات و تسهیل انتقال کالا فی مابین ایران و افغانستان را خواستار شد و تصریح کرد: باید تمامی تجار، بازرگانان و مسئولین دو کشور در جهت ایجاد و پایداری تجارت همه جانبه و ترسیم افق کاری در راستای توافق نامه چابهار اهتمام ورزند.

۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۰۲
کد خبر : ۴۳,۵۳۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید