تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ناوگان ملی در سال جاری/ سفارش ساخت ۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنی به شرکت ایرانی ایزوایکو/ تأکید بر ضرورت تداوم و تامین سوخت کم سولفور کشتی ها لازمه حفظ شریان دریایی کشور، تجارت دریایی است/ توسعه دریا؛ در صورت توجه به نوار ساحلی در برنامه ریزی های کلان کشور/ایران؛ در پیشرفته ترین وضعیت صنعت دریایی قرار دارد/ کشور به دو یا سه بندر وابسته نیست افزایش ۲۵۰ میلیون تنی ظرفیت تجاری کشور در بنادر بازرگانی/ انجام ۲۰ هزار عملیات پهلودهی ناوگان باری توسط بخش خصوصی در سال جاری/ جا به جایی ۱۶ میلیون مسافر دریایی تا روز های پایانی بهمن ماه/ تأکید بر رویکرد ارگان های دریایی در برون سپاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در امور دریایی بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی آغاز به کار کرد/ مسائل و مشکلات ارگان های دریایی بررسی می شود/ ارایه راهکار برای برون رفت از مشکلات جامعه دریایی کشور عملکرد مثبت سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالا و مدیریت ترافیک دریایی/ توجه بیش از پیش به ایمنی ترددها در آستانه سفرهای دریایی نوروزی افزایش تجهیزات دریایی و بندری متناسب با رشد بندر چابهار/ احداث 6 پست برق جدید در اراضی بندر شهید بهشتی
حضور دبیر کل آیمو در ایران نشانگر اهمیت بخش دریایی کشور است/ هیچ لیسانسه دریانورد بیکاری در کشور نداریم/ تحصیل کرده های دریانوردی بلافاصله جذب بازار کار می شوند/ با کمبود دریانورد مواجه هستیم
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در ایران به مناسبت روز جهانی دریانوردی، نشانگر اهمیت بخش دریایی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس با حضور در برنامه زنده  "صبح با خبر" که با محوریت صنعت حمل و نقل دریایی و چشم اندازهای پیش روی آن در آستانه روز جهانی دریانوری از شبکه خبر پخش شد، اظهار کرد: برای اولین بار است که دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانوردی و به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی دریانوردی در ایران حضور پیدا می کند، هرچند که 10 سال قبل نیز دبیرکل وقت آیمو به منظور بازدید از بنادر کشورمان به ایران آمد.

وی در مورد اهمیت برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی و حضور دبیرکل سازمان بین المللی آیمو در این مراسم، گفت: حضور مقامات بین المللی در مراسم کشورهای مختلف هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ سیاسی پیامدهای مثبتی دارد.  حضور دبیر کل آیمو در ایران نشانگر اهمیت بخش دریایی کشورمان در سازمان بین المللی دریانوردی است.

حق شناس همچنین به حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در ایران اشاره کرد و افزود: دبیرکل آیمو به مدت سه روز در ایران به سر می برد و مراسم روز جهانی دریانوردی نیز از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود. مهمان ویژه این مراسم دبیرکل است و علاوه بر وی مقامات کشوری و دریانوردان نمونه نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: سازمان بین المللی دریانوردی زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند و وظیفه عمده آن قانونگذاری در حوزه صنعت دریانوردی در بخش بازرگانی است و سه مقوله ایمنی، امنیت و حفاظت از محیط زیست دریایی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بین المللی دریانوردی از ۷۰ سال قبل کار خود را آغاز کرده است و ۱۷۴ کشور در جهان عضو آن هستند، گفت: نکته قابل توجه این است که برخی کشورها که دسترسی به دریا نداشته اما از صنعت دریایی برخوردارند عضو سازمان بین المللی دریانوردی هستند که این مسئله نشان دهنده اهمیت سازمان مذکور است.

به گفته حق شناس، سازمان بین المللی دریانوردی ۵۰ کنوانسیون، پروتکل و آیین نامه داخلی تدوین کرده که برای ساخت شناورهای دریایی، دریانوردان و نیز نوع تجارت در دریا بسیار اثرگذار بوده است.

وی در خصوص ظرفیت اشتغال زایی حوزه دریانوردی، بیان کرد: بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در دنیا بر روی کشتی کار می کنند و در ایران نیز بیش از 120 هزار دریانورد فعالیت دارند و تقریبا هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، بنابراین افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می کنند بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می شوند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: با کمبود دریانوردی مواجه هستیم و 15 درصد از پرسنل دو ناوگان ملی کشور خارجی هستند و به دلیل کمبود نیرو همچنان خارجی ها روی کشتی های ما حضور دارند، بنابراین نگاه این است که دانشکده های دریایی خود را تقویت کنیم و شرکت های کشتیرانی نیز پای کار بیایند تا دانشکده های دریایی بتوانند دانشجویان دریانوردی را جذب کنند.

حق شناس با تاکید بر اینکه بازار کار حوزه دریایی، بین المللی است و بر اساس برآوردهای بین المللی طی 10 سال آینده  به وجود حداقل 150 هزار دریانورد نیاز است، اظهار کرد: افرادی که به این عرصه وارد می شوند، در ابتدای امر جذب ناوگان های ملی خواهند شد و اگر این اتفاق هم رخ ندهد برای آن ها بازار بین المللی برای آن ها فراهم است.

 

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷
کد خبر : ۴۳,۵۶۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید