تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
ایران از نظر ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمار 20 کشور اول جهان
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با دارا بودن سواحل طولانی،‌ بنادر تجاری متعدد و ناوگانی از نظر ظرفیت جزء 20 کشور اول جهان محسوب می شود، کارنامه قابل قبولی در تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریا داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان  بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که با حضور دبیر کل آیمو و وزیر راه و شهرسازی در سالن همایش های صدا و سیما برگزارشد، افزود: از سوی جامعه بزرگ دریایی جمهوری اسلامی ایران از دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی که دعوت ما را پذیرفتند و با حضور گرمشان در جمع مقامات ودست اندکاران عرصه فعالیت دریایی و بندری ایران به اهمیت و رونق این مراسم افزودند صمیمانه قددرانی می کنم.

وی ادامه داد: بدون شک حضور عالی ترین مقام مهمترین مرجع صلاحیت دار بین المللی در امر تهیه و تولید مقررات دریایی برای کشور ما سابقه دیرینه در عرصه فعالیت های دریایی فرصتی مهم و ارزشمند تلقی می شود. هم اکنون که 70 سال از تصویب کنوانسیون تاسیس سازمان بین المللی دریانوردی( آیمو) سپری شده است می توان نقش برجسته آیمو در تامین ایمنی و امنیت دریانوردی، حفاظت از محیط  زیست دریایی و افزایش بهره وری کشتیرانی به واسطه تهیه و تصویب کنوانسیون ها، پروتکل ها ، آیین تنامه ها به وضوح دید.

راستاد با بیان اینکه طی 60 سال از آغاز فعالیت های آیمو متعاقب لازم الاجرا شدن کنوانسیون تاسیس آن در سال 1958 همواره شاهد بهبود صنعت کشتیرانی از منظر وظایف ذاتی آیمو بودیم، گفت: هر حادثه بزرگ که منجر به خسارات جانی و مالی و یا ایجاد آلودگی های نفتی در دریاها شده است زمینه ای برای تهیه و تصویب مقررات جدید و یا اصلاح مقررات جاری با ایمنی دریا و حفاظت محیط زیست دریایی را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با روند فزآینده حمل و نقل دریایی و نیاز به صنعت کشتیرانی اگر آیمو طی سال های فعالیت خود اینچنین نقش آفرینی نمی کرد، جهان شاهد حوادث و فجلیع بزرگی در دریاها بود. دو کنوانسیون بین المللی مهم ایمنی جان اشخاص در دریا، جلوگیری از آلودگی توسط کشتی ها مارپل را می توان دو بازوی اصلی اهداف تامین کننده آیمو یعنی کشتیرانی ایمن تر و دریاها پاکیزه تر قلمداد کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه آنچه آیمو به عنوان میراث خود بعد از گذشت 70 سال از آن یاد می کند، امروزه می توانیم به خوبی در روند فعالیت های دریای تجارت جهانی مشاهده کنیم، گفت: انواع کشتی ها سالانه میلیاردها تن کالا را بین 5 قاره جهان با حداقل خسارات مالی و زیست محیطی حمل می کنند. بنابراین چنین امری را باید مدیون آیمو و جامعه جهانی دانست که تعهد برای اجرای قوانین، مقررات و الزامات را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

راستاد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که از همان آغاز شروع فعالیت های آیمو در سال 1958 به عضویت آن درآمد همواره خود را متعهد به پیروی از قوانین و مقررات دریایی مصوب آیمو می داند. ما با دارا بودن سواحل طولانی و بنادر تجاری متعدد و ناوگانی که از نظر ظرفیت جز20 ناوگان اول جهان مسحوب می شود کارنامه قابل قبولی در حفظ محیط زیست دریایی داریم.

وی با تاکید بر اینکه کشتی های ایرانی از نظر مطابقت با استانداردها حداقل نواقص را داشته است و در تفاهم نامه های منطقه ای کنترل و بازرسی ایمنی کشتی ها در لیست سفید قرار دارند عنوان کرد: دریانوردان ما از جمله دریانوردان متبحر و خبره جهان محسوب می شوند که طی سال های طولانی فعالیت در صنعت کشتیرانی مدرن حداقل سوانح مرتبط با ایمنی و زیست محیطی به ثبت رسانده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: از نظر ایفای نقش در تدوین یا اصلاح مقررات دریایی مصوب آیمو به اذعان دبیرکل محترم این سازمان و بسیاری از صاحبنظران بین المللی با حضور فعال موثر متخصصان دریایی کشور در کمیته های اصلی فرعی و اصلی و گروه های کاری مختلف آیمو ما جزو کشورهای تاثیرگذار و فعال محسوب می شویم و قطعا این نقش آفرینی موثر استمرار خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما فراهم کردن زمینه رشد فزاینده کشور در عرصه حمل و نقل جهان می باشد، افزود: به طور قطع با ظرفیت های موجود و فراهم کردن ظرفیت های زمینه های لازم می توان انتظار داشت که ایران بتواند بیش از پیش سهم قابل توجهی در از بازار حمل و نقل دریایی جهان را به خود اختصا ص دهد. آنچه که تاکنون به دست آوردیم مرهون زحمات و تلاش های خالصانه جامعه دریایی کشور بوده و با امید به فردای بهتر در توسعه دریایی هم متکی به همین عزیزان هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: دریاییان ما همواره  در شرایط سخت و طاقت فرسا از جمله دوران جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری کشتیرانی و حمل و نقل دریایی را فعال نگه داشته و شهدای گرانقدری را به کشور تقدیم کردند. ما به دریاییان خود افتخار می کنیم و مهم ترین سرمایه بخش دریایی کشور را منابع انسانی توانمند با انگیزه و خلاق می دانیم. بنابراین جا دارد این مناسبت مهم را صممیانه به جامعه دریایی تبریک بگویم و در مسیر توسعه دریا محور کشور موفق و بهروز باشند.

راستاد

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۱۵
کد خبر : ۴۳,۵۹۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید