کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تشدید نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام در بندر شهید رجایی فردا برگزار می شود بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از روند تخلیه کالا در بندر امام خمینی/ برنامه‌ریزی ۲ ساله دولت برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور نشست مجازی همکاری‌های حمل‌‌ونقلی ایران و روسیه/ پلت‌فرم لجستیکی حمل‌ونقل بین تهران و مسکو ایجاد می شود/ ایجاد کشتیرانی رو-رو و خطوط منظم تجاری دریایی بین روسیه و ایران/ تامین کانتینرهای خالی و یخچال‌دار در دستور کار
آیمو؛ مانع اقدامات یکجانبه آمریکا بر علیه تجارت منطقه ای شود/ سازمان جهانی دریانوردی برای ایجاد امنیت بین المللی راهکار مناسب ارائه کند/ استفاده از ظرفیت های  آموزشی آیمو بدون محدودیت باشد
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: محدودیت‌ها و اقدامات یک‌جانبه از سوی کشور آمریکا موجب شده است که امنیت تجارت بین‌المللی در منطقه دچار خدشه شود و در این میان از دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی می خواهیم این موضوع را رسیدگی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدی در مراسم روز جهانی دریانوردی، افزود: ‌با توجه به اینکه 90درصد تجارت بین المللی از طریق دریایی انجام می شود، انتظار می رود سازمان بین‌المللی دریانوردی راهکار مناسبی برای ایجاد امنیت بین المللی چه به صورت منطقه ای و چه به شکل جهانی ارائه کند.

وی تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته اقدامات یکجانبه کشور آمریکا ناوگان تجاری و تجارت منطقه ای را دچار آسیب کرده است و بیم آن می رود در آینده این صدمات بیشتر شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: از دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی درخواست می شود به طور ویژه به این موضوع بپردازد و با کمک قوانین بازدارنده بین‌المللی با کشور هایی که برخلاف منطق جهانی و روند بین المللی ، تجارت دریایی را دچار خدشه می کنند، مقابله کند.

وی از کی تاک لیم خواست تا امکان استفاده بدون محدودیت از ظرفیت های  آموزشی آیمو را  برای دریانوردان ایرانی فراهم کند.

سعیدی تاکید کرد: انتظار می رود سازمان جهانی دریانوردی در ارایه خدمات آموزشی و روز آمدسازی استاندارد ها در بروی کشتی ها ، بدون هیچ محدودیتی اقدام کند. موضوع دیگر، تعهدات ۲۰۲۰ یا ایجاد سیاست‌هایی برای استفاده از سوخت‌های کمتر آلاینده است.

وی ادامه داد: روش‌های ایجاد نظام ۲۰۲۰ در سازمان جهانی دریانوردی در حال طراحی است که از نظر عملیاتی، امکان اجرای آن مشکل است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما در دنیا پالایشگاه بابت تولید سوخت‌های کمتر آلاینده به قدر کافی نداریم، سوخت MGO که گران قیمت است (۴۰ درصد هزینه ناوگان مسافری سوخت است) و قطعا چالش‌های جدی برای ناوگان تجاری فراهم می‌کند که سازمان جهانی دریانوردی باید، به این موضوع بپردازد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
کد خبر : ۴۳,۵۹۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید