ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است
واگذاری مالکیتی و دائمی در قرارداد اپراتوری با هندی ها در چابهار صورت نگرفته است/ این قرارداد مشابه قراردادهای بخش خصوصی داخلی است/ متاسفانه برخی به دنبال جوسازی و خودتحریمی هستند/ قراردادهای اپراتوری
دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: در قرارداد اپراتوری با شرکت هندی به هیچ وجه واگذاری سرزمینی، مالکیتی و دائمی صورت نگرفته است و این قرارداد مشابه قراردادهای اپراتوری با بخش خصوصی در سایر بنادر کشور است.

حسن خسته بند درباره توسعه بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره وضعیت حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار و مسائل مختلفی که در این رابطه مطرح می شود، افزود: در ارتباط با حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار باید تاکید کنم که به هیچ وجه واگذاری سرزمینی، مالکیتی و دائمی به شکرت هندی انجام نشده  و اقدام صورت گرفته در قالب قرارداد اپراتوری با بخش خصوصی خارجی است اما  متاسفانه برخی به دنبال جوسازی و خودتحریمی هستند.

 

وی ادامه داد: در همه بنادر شاهد فعالیت بخش خصوصی داخلی در قالب قرارداد اپراتوری هستیم و باید بدانیم که برای اولین بار است که در چابهار بخش خصوصی خارجی در قالب اپراتوری ورود کرده است.

 

به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی پس از احراز صلاحیت، شرکت در مناقصه و برنده شدن، نسبت به سرمایه گذاری و انجام امور بر حسب قرار داد اقدام می کند، خاطرنشان کرد: این چنین قراردادهایی در شعاع و با سرمایه گذاری مشخص صورت می گیرد و در چابهار نیز چنین روالی مدنظر قرار گرفته است و به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست و تحت شرایط و زمان مشخص در قالب فعالیت اپراتوری پروژه واگذار شده است.

در همه دنیا اپراتوری بنادر وجود دارد

خسته بند با بیان اینکه مشارکت با شرکت هندی در قرارداد اپراتوری بندر شهیدبهشتی چابهار برای اولین بار است که مدنظر قرار گرفته، عنوان کرد: در همه بنادر دنیا چنین رویکردی وجود دارد و در برهه زمانی کنونی که به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بخش خصوصی خارجی جرات حضور در ایران را ندارد اقدام بسیار مناسبی صورت گرفته است و نباید به دنبال خود تحریمی باشیم.

 

وی ادامه داد: این قرارداد به بهبود وضعیت ترانزیتی ایران در منطقه کمک می کند و در راستای اکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به منظور محرومیت زدایی مردم سیستان و بلوچستان، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه، افزایش میزان امنیت و بهبود شرایط است.

 

افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرارداد مذکور با هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار مشابه قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی داخلی در سایر بنادر کشور است، اظهار کرد: قرارداد اپراتوری مدنظر با هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار به عنوان اولین تجربه کشور به منظور فعالیت با یک شرکت خارجی تلقی می شود و مشابه قراردادهای مدنظر با بخش خصوصی داخلی است که قطعا می تواند به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار کمک کند.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲
کد خبر : ۴۳,۶۲۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید