رشد 165 درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری 12000نفر در بندر شهید باهنر هرمزگان در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است سازمان بنادر با فعالان اقتصادی همکاری مناسبی دارد/ ایران در حمل و نقل دریایی پیشرفت خوبی داشته است/ سازمان بنادر از حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه پسکرانه بنادر استقبال می کند حمایت از ساخت شناور از اولویت های بندر چابهار است/ نباید بگذاریم تولید شناور از استان خارج شود بندر شهید رجایی زیرساخت های ریلی مناسبی برای توسعه ترانزیت دارد/ قراردادها و برنامه های جدیدی با همکاری سازمان بنادر امضا می شود/کشورهای CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی خلیج فارس هستند/ تسهیل مقررات و بهبود شرایط تعرفه ای برای افزایش سهم بازار کسب مقام سوم کشوری توسط دوچرخه سواران تیم بالابان چابهار صادرات سنگ های معدنی از چابهار به چین/ افزایش سبد کالاهای صادراتی بندر شهید کلانتری چابهار اعطای تخفیفات تا ۹۰ درصدی به سرمایه گذاران و صاحبان کالا در بندر چابهار/ جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار/ پیش بینی جذب ۶ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری تقدیر وزیر راه و شهرسازی از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران
بنادر قابل واگذاری نیست/ حضور هندی ها در چابهار باعث توسعه و رونق آن می شود/ اقدامات سازمان بنادر در بندر چابهار قابل تقدیر است/ راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راهبری یک بندر، اسکله و یا حتی ترمینال به معنای مالکیت بندر نیست و در حقیقت بخش خصوصی داخلی وخارجی موضوع اپراتوری را دنبال می کند.

سید احسن علوی درباره بندر چابهار و راهبری فاز اول  آن توسط اپراتور هندی، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: بنادر قابل واگذاری به هیچ مجموعه و کشوری نیست. در همه کشورها بنادر تحت مدیریت آن کشوراست و تنها اپراتوری است که قابل واگذاری می باشد. دقیقا همان اتفاقی که در بندر چابهار پیگیری شده و خوشبختانه به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه واگذاری صددرصدی بنادر به کشور دیگر و یا مجموعه دیگر محال است، اذعان داشت: با واگذاری برخی از فعالیت ها به بخش خصوصی داخلی وخارجی می توان بندر استراتژیک چابهار را توسعه داد. بدین جهت هندی ها بر اساس حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین اسلامی وارد بندر چابهار شدند و این اتفاق بسیار خوبی برای رونق این بندر است.

علوی متذکر شد: راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست و این برداشت اشتباهی است که متاسفانه برخی ناآگاهانه عنوان می کنند. اقدامات سازمان بنادر در جذب بخش خصوصی خارجی در بندر چابهار قابل تقدیر است. با استقرار هندی ها این بندر با سرعت پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بنادر در جذب سرمایه خارجی موفق عمل کرده است و قطعا بر اساس قوانین و مقررات همکاری با هندی ها آغاز می شود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۳,۶۲۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید