بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
بنادر قابل واگذاری نیست/ حضور هندی ها در چابهار باعث توسعه و رونق آن می شود/ اقدامات سازمان بنادر در بندر چابهار قابل تقدیر است/ راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راهبری یک بندر، اسکله و یا حتی ترمینال به معنای مالکیت بندر نیست و در حقیقت بخش خصوصی داخلی وخارجی موضوع اپراتوری را دنبال می کند.

سید احسن علوی درباره بندر چابهار و راهبری فاز اول  آن توسط اپراتور هندی، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: بنادر قابل واگذاری به هیچ مجموعه و کشوری نیست. در همه کشورها بنادر تحت مدیریت آن کشوراست و تنها اپراتوری است که قابل واگذاری می باشد. دقیقا همان اتفاقی که در بندر چابهار پیگیری شده و خوشبختانه به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه واگذاری صددرصدی بنادر به کشور دیگر و یا مجموعه دیگر محال است، اذعان داشت: با واگذاری برخی از فعالیت ها به بخش خصوصی داخلی وخارجی می توان بندر استراتژیک چابهار را توسعه داد. بدین جهت هندی ها بر اساس حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین اسلامی وارد بندر چابهار شدند و این اتفاق بسیار خوبی برای رونق این بندر است.

علوی متذکر شد: راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست و این برداشت اشتباهی است که متاسفانه برخی ناآگاهانه عنوان می کنند. اقدامات سازمان بنادر در جذب بخش خصوصی خارجی در بندر چابهار قابل تقدیر است. با استقرار هندی ها این بندر با سرعت پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بنادر در جذب سرمایه خارجی موفق عمل کرده است و قطعا بر اساس قوانین و مقررات همکاری با هندی ها آغاز می شود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
کد خبر : ۴۳,۶۲۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید