تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
بنادر قابل واگذاری نیست/ حضور هندی ها در چابهار باعث توسعه و رونق آن می شود/ اقدامات سازمان بنادر در بندر چابهار قابل تقدیر است/ راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راهبری یک بندر، اسکله و یا حتی ترمینال به معنای مالکیت بندر نیست و در حقیقت بخش خصوصی داخلی وخارجی موضوع اپراتوری را دنبال می کند.

سید احسن علوی درباره بندر چابهار و راهبری فاز اول  آن توسط اپراتور هندی، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: بنادر قابل واگذاری به هیچ مجموعه و کشوری نیست. در همه کشورها بنادر تحت مدیریت آن کشوراست و تنها اپراتوری است که قابل واگذاری می باشد. دقیقا همان اتفاقی که در بندر چابهار پیگیری شده و خوشبختانه به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه واگذاری صددرصدی بنادر به کشور دیگر و یا مجموعه دیگر محال است، اذعان داشت: با واگذاری برخی از فعالیت ها به بخش خصوصی داخلی وخارجی می توان بندر استراتژیک چابهار را توسعه داد. بدین جهت هندی ها بر اساس حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و قوانین اسلامی وارد بندر چابهار شدند و این اتفاق بسیار خوبی برای رونق این بندر است.

علوی متذکر شد: راهبری را نباید به معنای مالکیت بندر دانست و این برداشت اشتباهی است که متاسفانه برخی ناآگاهانه عنوان می کنند. اقدامات سازمان بنادر در جذب بخش خصوصی خارجی در بندر چابهار قابل تقدیر است. با استقرار هندی ها این بندر با سرعت پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بنادر در جذب سرمایه خارجی موفق عمل کرده است و قطعا بر اساس قوانین و مقررات همکاری با هندی ها آغاز می شود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
کد خبر : ۴۳,۶۲۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید