بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
بنادر به جهت بحث حاکمیتی قابل واگذاری نیست/ در مورد اپراتور هندی، تمام قوانین رعایت شده است/ ناآشنا بودن با قوانین به منزله واگذاری یک بندر از جنبه حاکمیتی نیست/ بندر چابهار با حضور هندی با سرعت فعال
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه تنها در مورد ایران صدق نمی کند.

اسدالله قره خانی درباره راهبری یکی از ترمینال فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه تنها در مورد ایران صدق نمی کند بلکه در مورد سایر کشورها هم چنین رویکردی وجود دارد. لذا ناآشنا بودن با قوانین به منزله واگذاری یک بندر از جنبه حاکمیتی نیست.

وی ادامه داد: در مورد اپراتور هندی تمام قوانین رعایت شده است و از طرفی شرکت هندی  IPGL شریک ایرانی دارد که این امر برای مجموعه های اپراتوری بسیار مناسب است چرا که باعث توسعه فعالیت آنها می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت هندی با حضورش در بندر شهید بهشتی چابهار سلب مالکیتی از سازمان بنادر و دریانوردی نکرده است.

وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار و اپراتور خارجی برای توسعه بنادر اتفاق مهمی است که باید همه مجموعه های توسعه ای به این سمت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: حضور هندی ها در بندر چابهار ضمن اینکه  به فعال سازی آن کمک می کند باعث می شود که سرمایه گذار و اپراتور با ترانزیت کالا برای ما درآمد ایجاد کند  و این امر در شرایط تحریمی ایران بسیار مثبت است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
کد خبر : ۴۳,۶۲۷

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید