تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
بنادر به جهت بحث حاکمیتی قابل واگذاری نیست/ در مورد اپراتور هندی، تمام قوانین رعایت شده است/ ناآشنا بودن با قوانین به منزله واگذاری یک بندر از جنبه حاکمیتی نیست/ بندر چابهار با حضور هندی با سرعت فعال
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه تنها در مورد ایران صدق نمی کند.

اسدالله قره خانی درباره راهبری یکی از ترمینال فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه تنها در مورد ایران صدق نمی کند بلکه در مورد سایر کشورها هم چنین رویکردی وجود دارد. لذا ناآشنا بودن با قوانین به منزله واگذاری یک بندر از جنبه حاکمیتی نیست.

وی ادامه داد: در مورد اپراتور هندی تمام قوانین رعایت شده است و از طرفی شرکت هندی  IPGL شریک ایرانی دارد که این امر برای مجموعه های اپراتوری بسیار مناسب است چرا که باعث توسعه فعالیت آنها می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت هندی با حضورش در بندر شهید بهشتی چابهار سلب مالکیتی از سازمان بنادر و دریانوردی نکرده است.

وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار و اپراتور خارجی برای توسعه بنادر اتفاق مهمی است که باید همه مجموعه های توسعه ای به این سمت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: حضور هندی ها در بندر چابهار ضمن اینکه  به فعال سازی آن کمک می کند باعث می شود که سرمایه گذار و اپراتور با ترانزیت کالا برای ما درآمد ایجاد کند  و این امر در شرایط تحریمی ایران بسیار مثبت است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
کد خبر : ۴۳,۶۲۷

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید