بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
قرارداد با شرکت هندی؛ صرفا اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است/ امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی وجود دارد/ هدف نظام؛ فعالیت بندر شهیدبهشتی در قواره بین المللی اس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قرارداد با شرکت هندی، صرفا در قالب اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است.

عبدالرحیم کردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: این قرارداد در قالب BOT است که به مفهوم ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت است و در مدت زمان مشخصی مدنظر قرار می گیرد و در نهایت نیز تجهیزات و امکانات مهیا شده در بندر باقی می ماند. صرفا قراردادی اپراتوری است که به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی مدنظر قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه موضوع واگذاری بندر چابهار را مطرح می کنند، گفت: قرارداد منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی صرفا اپراتوری است و امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی چابهار وجود دارد.

 

کردی ادامه داد: بندر شهیدبهشتی چابهار، بندری استراتژیک است و هدف کلان کشور این است که این بندر در مقیاس، جایگاه و قواره ای بین المللی فعالیت کند. تحقق هدف مذکور با انعقاد قرارداد با شرکتی هندی در دستور کار قرار گرفته و در سایر بنادر کشور نیز شاهد انعقاد قراردادهایی در قالب اپراتوری با بخش خصوصی داخلی هستیم.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید