افزایش ظرفیت‌های بندری ایران به235 میلیون تن/ تبدیل بنادر دولتی ایران به بنادر خصوصی/ ایران از نظر بندری هیچ چیزی کمتر از کشورهای همجوار ندارد ضرورت ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بندر چابهار/ استقبال سرمایه گذاران کشورهای هند و افغانستان از بندر شهید بهشتی/ معرفی بندر چابهار در سطح بین الملل/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ آینده اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد/ تلاش ارگان های دریایی برای توسعه بندر شهید بهشتی معرفی ظرفیت های منطقه با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار/ ضرورت رونق تولید و صادرات در چابهار/ دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد رشد 600 درصدی در توسعه و افزایش 90 هزار برابری سرمایه گذاری در بنادر کشور/ ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بندر امام خمینی، بوشهر و بندر شهید رجایی/ ارتقای سطح بنادر کشور/ ایجاد بندر دوم در کنار بندر شهیدرجایی ایرانی های مقیم آلمان خواستار سرمایه گذاری در بندرامیرآباد شدند/ توسعه گردشگری دریایی در بندرامیرآباد جابجایی 61 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی/صادرات 28 میلیون تن کالای غی رنفتی/ رشد 45 درصدی کابوتاژ غیرنفتی/ پهلوگیری 3000 فروند کشتی در بندر شهید رجایی ایجاد نخستین بایگانی الکترونیکی اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندر بوشهر لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار/ هرچه سریعتر زیرساخت های ریلی و جاده ای محور شرق ایجاد شود/ چابهار می تواند کانون مراودات اقتصادی منطقه باشد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ افزایش 50درصدی ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از تجهیزات جدید/ فعالان حوزه دریایی در شرایط تحریم قوی تر و منسجم تر عمل کنند/ بهره برداری از 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی رفتار عادلانه در توزیع فرصت های دریایی و بندری/ حل خلاءهای آموزشی و اشتغال با کمک سازمان بنادر/ توسعه دریایی رویکرد غالب در توسعه اقتصادی کشور است
قرارداد با شرکت هندی؛ صرفا اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است/ امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی وجود دارد/ هدف نظام؛ فعالیت بندر شهیدبهشتی در قواره بین المللی اس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قرارداد با شرکت هندی، صرفا در قالب اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است.

عبدالرحیم کردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: این قرارداد در قالب BOT است که به مفهوم ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت است و در مدت زمان مشخصی مدنظر قرار می گیرد و در نهایت نیز تجهیزات و امکانات مهیا شده در بندر باقی می ماند. صرفا قراردادی اپراتوری است که به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی مدنظر قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه موضوع واگذاری بندر چابهار را مطرح می کنند، گفت: قرارداد منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی صرفا اپراتوری است و امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی چابهار وجود دارد.

 

کردی ادامه داد: بندر شهیدبهشتی چابهار، بندری استراتژیک است و هدف کلان کشور این است که این بندر در مقیاس، جایگاه و قواره ای بین المللی فعالیت کند. تحقق هدف مذکور با انعقاد قرارداد با شرکتی هندی در دستور کار قرار گرفته و در سایر بنادر کشور نیز شاهد انعقاد قراردادهایی در قالب اپراتوری با بخش خصوصی داخلی هستیم.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید