اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است
قرارداد با شرکت هندی؛ صرفا اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است/ امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی وجود دارد/ هدف نظام؛ فعالیت بندر شهیدبهشتی در قواره بین المللی اس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: قرارداد با شرکت هندی، صرفا در قالب اپراتوری فاز یک ترمینال بندر شهیدبهشتی است.

عبدالرحیم کردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: این قرارداد در قالب BOT است که به مفهوم ساخت، بهره برداری و انتقال مالکیت است و در مدت زمان مشخصی مدنظر قرار می گیرد و در نهایت نیز تجهیزات و امکانات مهیا شده در بندر باقی می ماند. صرفا قراردادی اپراتوری است که به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی مدنظر قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه موضوع واگذاری بندر چابهار را مطرح می کنند، گفت: قرارداد منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی صرفا اپراتوری است و امکان مذاکره و جذب سرمایه گذار برای سایر بخش های بندر شهیدبهشتی چابهار وجود دارد.

 

کردی ادامه داد: بندر شهیدبهشتی چابهار، بندری استراتژیک است و هدف کلان کشور این است که این بندر در مقیاس، جایگاه و قواره ای بین المللی فعالیت کند. تحقق هدف مذکور با انعقاد قرارداد با شرکتی هندی در دستور کار قرار گرفته و در سایر بنادر کشور نیز شاهد انعقاد قراردادهایی در قالب اپراتوری با بخش خصوصی داخلی هستیم.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید