تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار توسط هندی ها؛ اقدامی قابل تحسین است/ آب و خاک کشور، قابل واگذاری نیست/ هندی‌ها کارنامه خوبی در قراردادهای خود با ایران دارند/ نباید درهای کشور را ب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قراداد به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد. مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد؟ در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، گفت: قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

یوسفیان ملا ادامه داد: زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.   

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید