رشد 165 درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری 12000نفر در بندر شهید باهنر هرمزگان در حوزه دریا و توسعه بنادر؛ ظرفیت ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است/ توسعه مسیرهای ترانزیتی بندر چابهار به معنای تعامل سازنده با جهان است سازمان بنادر با فعالان اقتصادی همکاری مناسبی دارد/ ایران در حمل و نقل دریایی پیشرفت خوبی داشته است/ سازمان بنادر از حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه پسکرانه بنادر استقبال می کند حمایت از ساخت شناور از اولویت های بندر چابهار است/ نباید بگذاریم تولید شناور از استان خارج شود بندر شهید رجایی زیرساخت های ریلی مناسبی برای توسعه ترانزیت دارد/ قراردادها و برنامه های جدیدی با همکاری سازمان بنادر امضا می شود/کشورهای CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی خلیج فارس هستند/ تسهیل مقررات و بهبود شرایط تعرفه ای برای افزایش سهم بازار کسب مقام سوم کشوری توسط دوچرخه سواران تیم بالابان چابهار صادرات سنگ های معدنی از چابهار به چین/ افزایش سبد کالاهای صادراتی بندر شهید کلانتری چابهار اعطای تخفیفات تا ۹۰ درصدی به سرمایه گذاران و صاحبان کالا در بندر چابهار/ جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار/ پیش بینی جذب ۶ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری تقدیر وزیر راه و شهرسازی از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران
بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار توسط هندی ها؛ اقدامی قابل تحسین است/ آب و خاک کشور، قابل واگذاری نیست/ هندی‌ها کارنامه خوبی در قراردادهای خود با ایران دارند/ نباید درهای کشور را ب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قراداد به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد. مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد؟ در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، گفت: قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

یوسفیان ملا ادامه داد: زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.   

۲۰ شهریور ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۳,۶۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید