تبیین دستاورد‌های حوزه دریایی کشور طی ۴۰سال گذشته/ اعلام جزییات بیست و ششمین همایش ارگانهای دریایی/ ظرفیت پذیرش کشتی‌ها به ۱۵۰ هزار تن رسید/ خودکفایی ایران در ساخت شناور‌های مسافری و باری/ بررسی چشم انداز‌ بخش دریایی کشور موج بندرداری نوین در ایران، بعد از انقلاب شکل گرفت/ از فرصت برجام برای تجهیز بنادر به خوبی بهره بردیم یادداشت| بندر خرمشهر و پتانسیل های که برای آن ایجاد شده است افزایش ظرفیت بنادر کشور از ۱۹ به ۲۳۴ میلیون تن/ ظرفیت جابه‌جایی سالانه مسافران راه‌آهن به ۲۵ میلیون نفر رسید همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته/ استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای حضور در بندر چابهار/ بندر گوادر پاکستان؛ مکمل بندر چابهار است لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای مجتمع بندری انزلی در توسعه منطقه اقتصادی آمادگی بندر خرمشهر برای گشت های منظم دریایی در تعطیلات/ افزایش ضریب ایمنی حرکت قایق ها و شناور های تفریحی برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد و نجات و مقابله با آلودگی دربندر کنگان انضباط و شفافیت مالی در دستور کار سازمان بنادر/ وصول مطالبات با جدیت پیگیری شود تصویب پیشنهاد ایران در کمیته دائمی اقتصادی وتجاری سازمان همکاری اسلامی(کومسک)
بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار توسط هندی ها؛ اقدامی قابل تحسین است/ آب و خاک کشور، قابل واگذاری نیست/ هندی‌ها کارنامه خوبی در قراردادهای خود با ایران دارند/ نباید درهای کشور را ب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قراداد به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد. مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد؟ در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، گفت: قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

یوسفیان ملا ادامه داد: زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.   

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید