بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار توسط هندی ها؛ اقدامی قابل تحسین است/ آب و خاک کشور، قابل واگذاری نیست/ هندی‌ها کارنامه خوبی در قراردادهای خود با ایران دارند/ نباید درهای کشور را ب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قراداد به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد. مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد؟ در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، گفت: قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

یوسفیان ملا ادامه داد: زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.   

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲
کد خبر : ۴۳,۶۳۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید