جذب 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مطرح کرد:
بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر با حضور ذینفعان و فعالان این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی درباره فعال سازی ناوگان ریلی در بندر خرمشهر، افزود: با حضور ادارات کل گمرک، راه آهن خرمشهر، شرکت های بهره بردار، تجار و صاحبان کالا، ایجاد شرایط لازم برای فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، بررسی می شود.

به گفته وی فعال سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تأثیر گذار در این امر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای، کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و افزایش بهره وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت ها کل جامعه را منتفع می کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل و نقل چند وجهی برخوردار است، اظهار داشت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد، مجهز به  2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته است، افزود: امیدواریم فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت بر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: برگزاری و تداوم نشست های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می شود.

 

 

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید