تشریح ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی ایران / هر گونه تبعیض در حمل و نقل دریایی با قوانین بین المللی مغایرت دارد/ امیدواریم شاهد حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی در برابر محدودیت های ایران باشیم حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی/ « کاربردی بودن مقالات » از شاخص های همایش ICOPMAS 2018 پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار/ عملیات تخلیه کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر چابهار با موفقیت انجام شد/ با فعال کردن بندر چابهار؛ هیچ محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه وجود ندارد ایجاد سه شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره)/ ایجاد پایانه های LNG در بنادر برای سوخت رسانی به کشتی ها/ احداث بزرگترین پایانه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی/ جایگاه ممتاز ایران در اجرای کنوانسیون های بین المللی دریایی و بندری احداث بلندترین برج کنترل دریایی و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار دخل و تصرف در قیمت های ارایه شده در مناقصه ها امکانپذیر نیست/ برگزاری دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت/ اعلام الزامات و شرایط ثبت مناقصه در بستر سامانه ستاد آغاز عملیات تخلیه بزرگترین کشتی در بندر چابهار/ اولین محموله ذرت وارد بندر شهید بهشتی شد کشتی های غیر ایمن؛ امکان تردد در آب های ایران را ندارند/42 کشتی در لیست سیاه کشتی های غیر مجاز قرار گرفته اند امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی/ انجام سالانه ۵ میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور/ استفاده از بویه های مجازی در بندر امام خمینی(ره)/ ایران؛ در مسیر ایجاد بنادر سبز است بانک سرمایه گذاری اروپا ۷۵۰ میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مطرح کرد:
بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر با حضور ذینفعان و فعالان این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی درباره فعال سازی ناوگان ریلی در بندر خرمشهر، افزود: با حضور ادارات کل گمرک، راه آهن خرمشهر، شرکت های بهره بردار، تجار و صاحبان کالا، ایجاد شرایط لازم برای فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، بررسی می شود.

به گفته وی فعال سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تأثیر گذار در این امر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای، کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و افزایش بهره وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت ها کل جامعه را منتفع می کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل و نقل چند وجهی برخوردار است، اظهار داشت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد، مجهز به  2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته است، افزود: امیدواریم فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت بر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: برگزاری و تداوم نشست های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می شود.

 

 

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید