بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی در محکومیت اقدام تروریستی اهواز/ بدون شک آمران و عاملان این اقدام کور، به زودی نتیجه این عمل خیانت بار خود را خواهند دید ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال/ بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیشتری می گیرند/ جابه جایی بیش از 50 درصد بار کشور در دریای خزر توسط ناوگان ملی سازمان بنادر به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید کانتینری در بنادر کشور است/ جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران/ افزایش سهم ریلی بنادر در دستور کار/انعقاد قرارداد برای تعامل حداکثری شهر و بندر ضرورت دریافت هزینه سنگین از صاحبان کالا که باعث رسوب کالا در بنادر می شوند / لزوم ارائه تخفیفات مناسب به ترخیص کنندگان کالا از بنادر/ ماندگاری کالا در بنادر آسیب اقتصادی و روانی بر مردم خواهد گذاشت برگزاری مانور مقابله با حوادث کالاهای خطرناک در بندر امام خمینی (ره) عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور کتایون، در نزدیکی بندر بوشهر دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است/ دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد روبناها و تجهیزات بنادر/ تکمیل زیرساخت های فاز 3 بندر شهیدرجایی طی 3 سال آینده امکان تردد خطوط مسافری از بنادر جنوبی به جزایر داخلی و کشورهای همسایه خارجی فراهم است/ به دنبال افزایش تعداد کشتی های کروز برای تردد شبانه در دریا هستیم طرح دسترسی ریلی بندر انزلی در مرحله تکمیل مطالعاتی/ آغاز عملیات اجرایی اتصال بندر انزلی به راه آهن تا پایان امسال فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار/ باید با مشارکت ایران و هند، چالش‌های بین المللی به وجود آمده حل شود/ بندر چابهار؛ کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشا توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مطرح کرد:
بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر با حضور ذینفعان و فعالان این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی درباره فعال سازی ناوگان ریلی در بندر خرمشهر، افزود: با حضور ادارات کل گمرک، راه آهن خرمشهر، شرکت های بهره بردار، تجار و صاحبان کالا، ایجاد شرایط لازم برای فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، بررسی می شود.

به گفته وی فعال سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تأثیر گذار در این امر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای، کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و افزایش بهره وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت ها کل جامعه را منتفع می کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل و نقل چند وجهی برخوردار است، اظهار داشت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد، مجهز به  2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته است، افزود: امیدواریم فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت بر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: برگزاری و تداوم نشست های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می شود.

 

 

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید